Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Petr@

Petr@

27-12-2011 om 18:25

Quiche voor morgen nu gedeeltelijk maken?

Ik wil morgenochtend een quiche maken voor bij de lunch op het werk. Kan ik vanavond al het deeg, vulling en saus maken? Dan hoef ik nl. morgenochtend alleen nog maar alles bij elkaar te doen en af te bakken, scheelt een hoop werk in de vroege ochtend ))

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Eehh..kun je

m niet beter helemaal nu maken? Ik weet niet, ik maak t nooit maar ik dacht altijd dat quiche zich zo goed leende om op te warmen?

Vic

Vic

27-12-2011 om 18:34

Natuurlijk

De room/eieren zou ik wel morgenochtend pas bij elkaar doen, maar de overige ingrediënten kun je prima nu al maken en in de koelkast bewaren.

Petr@

Petr@

27-12-2011 om 18:35

Dat klopt

Maar het is voor op het werk en ik denk niet dat ik zomaar de magnetron mag gebruiken van het restaurant.

Nu maken

ik heb ooit eens vijf quiches moeten bakken voor een lunch. Die heb ik allemaal achter elkaar gebakken en die middag meegenomen, verpakt in een theedoek.
Daar heb ik de boel neergezet. Was prima, ze gingen allemaal op en om de laatste stukjes werd gevochten (bij wijze van spreken dan).

Ik zou hem lekker nu maken, beetje laten afkoelen, theedoek erover en morgen met theedoek erom heen meenemen naar je werk.

Veel plezier morgen tijdens de lunch.

groetjes van Purk

Margriet*

Margriet*

27-12-2011 om 22:34

Snap ik niet

Wat doet die laatste 10 minuten dan nog, als je het pas 's middags eet? Half rauw ei, mmm dat zou ik niet zo laten. Ik zou het afbakken, in de koelkast bewaren (maar in de oven kan ook) en morgen meenemen. Als het goed doorbakken is kan dat.

Petr@

Petr@

28-12-2011 om 15:23

Bedankt

voor de reacties. Ik heb gisteravond de vulling en het deeg gemaakt en vanochtend de saus. Heb toch de stoute schoenen aangetrokken en gevraagd of hij even in de magnetron mocht. En het mocht dus we zaten van een lekkere warme kip-kerrie-ananasquiche te smullen. Ik heb nog een flink stuk over dus ik hoef vanavond niet te koken )

Petr@

Petr@

28-12-2011 om 23:01

Recept!

Benodigheden:

1 pak Koopmans Mix voor Quiche Naturel, 50 g roomboter of margarine, 0,5 dl (50 ml) handwarm water, 250 g kipfilet, 100 g gerookt spek, 2 uien, 4 ananas schijven, 1 banaan, 40 g geraspte kokos, kerriepoeder, 1 teentje knoflook, 1,5 dl (150 ml) melk, 3 eieren, 150 g geraspte kaas

Bereidingswijze:

Oventemperatuur en baktijd:
Heteluchtoven: 180°C
Elektrische oven: 200°C
Baktijd: 35-45 minuten

Volg voor de bodem de algemene bereidingswijze. Laat de ananas uitlekken. Snijd de kipfilet, spek, ananas en banaan klein; snipper de uien. Bestrooi de blokjes kipfilet met kerriepoeder en bak ze in wat boter of olie. Neem de kipfilet uit de pan. Fruit de ui en knoflook en bak daarna de spekjes mee. Voeg de kipfilet toe en warm het geheel goed door. Neem de pan van het vuur en schep de ananas, banaan en kokos door het mengsel. Verdeel het geheel over de deegbodem. Volg voor de saus de algemene bereidingswijze. Giet de saus over de quichevulling. Bak de quiche iets onder het midden van de oven in 35-45 minuten gaar en goudbruin.

Eet smakelijk! Mijn tip: wees niet te zuinig met de kerrie!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.