Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Puzzel van 1500 stukjes heeft die ook echt 1500 stukjes

Heeft een puzzel van 1500 stukjes ook altijd 1500 stukjes?
Ik ben een puzzel aan het natellen ivm verkoop en wil het daarom graag weten.

Groetjes

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Dacht het niet

Heb wel eens een puzzel gehad die er iets meer dan 1000 had (op de doos stond dus 1000).
Dat wordt zelf ff leggen

ishtar

ishtar

23-08-2011 om 15:26

Niet altijd

maar als je alle kantjes zoekt en legt kun je daarna het juiste aantal uitrekenen, gaat net iets sneller dan leggen

Tink

Tink

24-08-2011 om 00:58

Waarschijnlijk niet

Hier een pas gelegde 1000-stukjes-puzzel, die was 36x28 stukjes (dus 1008 totaal).

Wel raar

Miijn zoontje van 4 heeft een puzzel met 100 stukjes gekregen, ik vond dat vreemd en het bleken er dan ook 104 te zijn, waarom zetten ze dat er dan niet gewoon op?!?!

ishtar

ishtar

24-08-2011 om 16:37

Geerke

wij hebben 2 puzzels waar gewoon 104 stukjes op staat. Het kan dus wel

Och

Wat maakt het uit, 98 of 104 stukjes? Van mij mag er best 100 stukjes op staan. Bij een puzzel van 5000 stukjes verwacht ik ook niet exact 5000, het staat gewoon leuker op de doos dan 5024 stukjes.

ishtar

ishtar

25-08-2011 om 11:34

Nou, genista

als je met het probleem van topicstartster zit, is het wel handig om het precieze aantal te weten...

voor mij maakt het ook niet uit, ik heb tig puzzels van 100 stukjes waar er echt geen 100 inzitten. Maar als we die zat zijn gaan ze het ronde archief in. (prutkwaliteit)

Probleem van topicstarter...

Is slechts op te lossen door de buitenrand van de puzzel in elkaar te leggen

evenzo

evenzo

25-08-2011 om 16:59 Topicstarter

Bedankt voor de reacties

Ga dan toch de rand maar maken. Wordt dus nog wel even uitzoeken. Zit redelijk wat lucht in de rand.

Mavan3...je hoeft maar de halve rand daadwerkelijk te leggen...

Een zijkant & een bovenkant is genoeg tenslotte....

Overigens.....

....vertrouw jij er op dat je 1500 stukjes perfect kunt tellen? ik zou er persoonlijk zelf weinig vertrouwen in hebben, tenzij ik het minstens 3 keer gedaan zou hebben.

Tirza G.

Tirza G.

25-08-2011 om 19:15

Wegen

Hello hello hier een oud-speelotheek-crack Wegen is een optie bij grote puzzels, moet je wel een beetje exact weegschaaltje hebben. Tel 50 of 100 stukjes en de rest weeg je.
Aantallen kloppen bijna nooit, maar het zijn in de regel méér stukjes. Ik ben nog nooit puzzels met minder stukjes tegengekomen. Ja, incomplete

Tirza

Alle rand plus hoekstukjes tellen

... hmmm.. nou ja, dan heb je ongeveer grosso modo een idee. Of alle rand plus hoekstukjes tellen en maar 1 kant (dus geen lucht) leggen. Dan kan je het ook uitrekenen. Totaal min 2x de gelegde rand, gedeeld door twee, keer het aantal van de gelegde rand

Makkelijker kan ik het niet maken!

Verkopen/kopen

Ik koop regelmatig puzzels maar ik wil er toch altijd wel een foto van hebben waarop te zien is dat hij in elkaar gelegd ligt

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.