Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Mare

Mare

11-01-2016 om 12:13

Pup vraagje

Wij hebben zaterdag een pup opgehaald. Lief beestje en geeft al benchtraining gehad bij de fokker. S nachts jankt hij de hele nacht door bij ons. Zal ongetwijfeld over gaan. Maar heb ik wel een vraagje over. Volgens mij is het advies bij janken en piepen negeren. Overdag doe ik dat. Hij gaat pas uit de bench als hij niet meer jankt. S nachts ook, dwz hij begint met janken zodra hij de bench in gaat. Dat negeren we en we gaan naar boven. Het blijft echter non stop doorgaan. Maar hoe kan ik s nachts het onderscheid maken tussen janken en janken omdat hij moet plassen? De pup is echt nog te jong om zonder plassen door te slapen. Hij is pas 8 weken plus 3 dagen dus dat hij er snachts uit moet is niet raar.

mijk

mijk

11-01-2016 om 12:21

ik zou de wekker zetten en

2 keer 's nachts naar buiten gaan. Zelf heb ik bij beide puos een paar nachten op de bank geslapen. Nog steeds negeren maar wel in de buurt... Werden ze heel stuk rustiger van....

Mijk

Mare

Mare

11-01-2016 om 12:38

Maar

Dikke kans dat ik dan naar beneden ga op het moment dat ze jankt. En dan negeer ik het dus niet maar beloon haar met een uitje. En dat belonen wil ik dus niet doen.
Op de bank slapen ben ik ook aan het overwegen. Hoe lang heb jij dat moeten doen?

Wel erg jong

Ik heb bij onze pup (toen ruim 10 weken) ook een paar nachten beneden geslapen. Dat hielp erg goed tegen het janken. Na 3 nachten ben ik alweer boven gaan slapen. En niet eens meer 's nachts eruit. De een deed de late-avond-plas en de ander de vroege-ochtend-plas. Is maar een paar keer mis gegaan, en dan meestal ook nog netjes op de krant voor de deur.
Overigens hebben wij de bench al snel afgeschaft, ze was er echt niet gelukkig in. En eigenlijk verder ook nooit nodig gehad. Ze sliep in een grote kartonnen doos. De eerste nachten dus steeds teruggelegd in de doos als ze eruit kwam. Begreep ze al heel snel. Als ze zo jong zijn hebben ze gewoon behoefte aan gezelschap. Dus misschien kun je alsnog even op de bank bivakkeren?

Mare

Mare

11-01-2016 om 12:59

Ik denk

Dat ik er toch maar een paar nachten aan ga wijden. Ze is indeddaad erg op zoek naar gezelschap. Waar ik ben is zij ook. Wel schattig! En ze is natuurlijk een gezelschapshond.

Paddington

Paddington

11-01-2016 om 13:04

Huilen

is roepen om de roedel. Tijdelijk de bench in de slaapkamer zetten of zelf beneden gaan slapen doet wonderen.

Mijn hond van 8 begon met het huilen toen onze oudere hond was overleden Tijdelijk in huis geweest bij mijn moeder. Nu weer een andere hond bij en er is geen probleem meer.

Mare

Mare

11-01-2016 om 14:00

Overdag

Moet de hond dan ook consequent in de bench om te slapen? Ik doe de pup in de bench als ik wegga(naar school of zo) of als hij om praktische redenen even niet los kan lopen. Dan valt hij meestal wel in slasp. Maar hij ligt ook graag op de grond te slapen. Het is nog niet zijn eigen plekje zeg maar.

Twist

Twist

11-01-2016 om 14:45

2 dingen

zoals gezegd: bench naast je bed zetten en elke avond een stukje verder tot boven aan de trap, beneden aan de trap, in de kamer met de deur open, op de vaste plek met de deur dicht. Kleine stapjes.
Daarnaast kan het helpen als je de radio zachtjes aandoet. De pup is het nest en de vorige eigenaars gewend en mist waarschijnlijk geluid. De radio/tv kan dit oplossen.
Verder nog niet te moeilijk doen over negeren/belonen. Het is een baby en moet nog wennen. Belonen is goed voor de korte termijn en dat kun je op en voor de lange termijn weer gaan afbouwen.

Twist

Twist

11-01-2016 om 14:48

en..vergeten:

doe de hond in de bench bij visite of als je weggaat of als hij aan het slopen is tijdens het wisselen. Niet voor straf, altijd met iets fijns (knuffel, brokje)

Mare

Mare

11-01-2016 om 14:54

Twist

In de slaapkamer lukt niet om de simpele reden dat ik die bench niet kan tillen. Man is vaak niet thuis snachts dus die kan niet helpen. Op de bank slapen kan wel. Dat ga ik dus maar doen.
Als ik wegga of nasr boven dan gaat ie zeker in de bench. Pup voelt zich steeds vrijer in huis, en ziet nu al veel dingen waar hij iets mee zou silken( tafelpoten etc).

Twist

Twist

11-01-2016 om 16:32

Probeer

Probeer anders eerst bv een nachthemd van jou waarin je geslapen hebt in de bench te leggen met desnoods een tikkend klokje erin of de radio. Scheelt je rugpijn, tenzij je een fantastische bank hebt uiteraard
Nachthemd kun je er nu ook al inleggen. Misschien klein lampje aan. Allemaal geen probleem, dat kun je echt binnenkort weer afbouwen als het blaffen over is.
Mocht je toch de bench boven willen dan kun je er ook proberen tijdelijk eentje te huren voor bv een weekje. Die laat je gewoon boven staan tot er is afgebouwd en hij in de kamer zit.
Is je bench beneden groot? Dan zou je m ook nog kunnen verkleinen door er bv een krat bier in te zetten zodat de pup er alleen in kan draaien, gedwongen wordt te liggen en vanzelf in slaap zal vallen.

Mare

Mare

11-01-2016 om 16:39

twist

Nachthemd ligt er al. En daar was de pup al aan gewend want toen ze nog in het nest was heb ik ook een hemd gegeven. Dit gebruikte de fokker door het tijdens de benchtraining in de Bench te leggen.
De Bench beneden is niet heel groot voor de pup. Eigenlijk nog een maat kleiner als de fokker heeft aangeraden. Maar ik vind ze loodzwaar.
Enne... Win hebben wel een hele fijne bank om op te slapen. Kan er rustig een paar uur slapen ben ik door ervaring achter gekomen!!! Een hele nacht heb ik nooit geprobeerd.

viola

viola

11-01-2016 om 20:49

ja gewoon knus

hoor, lekker samen beneden slapen. Geniet ervan, het is over eer je het weer. (Die periode dan, dat ze zo klein zijn)
En niet teveel oefenen nog overdag, zorg vooral dat hij bench fijn vindt.

Diasy

Diasy

11-01-2016 om 22:23

Tips

Wij kregen de tip na 19.00 geen water meer te geven. Voor het slapen gaan nog 3 of 4x laten plassen aan de riem, buiten. Zorgen dat ze dan flink moe is. Dan om de 3 uur wekker zetten. Even uit de bench, laten plassen. Geen licht aan, niet veel praten en het niet te gezellig maken. Bekijken hoe het gaat en dan wekker telkens half uur later zetten. 2x eruit wordt dan al snel 1x eruit en binnen enkele weken slaapt ze de nacht door. Ging hier heel snel iig.
Succes!

Mare

Mare

12-01-2016 om 09:00

Vannacht

Heb ik op de bank gelegen met bench naast me. We hebben heerlijk geslapen. Niet gepiept. Om 4 uur even naar buiten en weer verder slapen. Zelfs toen man om 6uur beneden kwam om te ontbijten en weg te gaan, bleef pup lekker rustig liggen! Dus dat ging goed.
Was best knus maar ik slaap ook graag knus naast mijn man. Dus wou hier geen weken project van maken.

mijk

mijk

12-01-2016 om 09:41

voolgens mij heb ik het 2

Nachts gedaan en de 3e ben ik toen pup een uurtje sliep naar boven getrokken...

Mijk

mijk

mijk

12-01-2016 om 09:42

ze zijn maar heel even baby

Over 8 maanden heb je een puber

Mijk

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.