Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

marretje

marretje

25-05-2011 om 17:04

Proefrit maken?tips?

wij willen binnenkort voor een andere auto gaan kijken,
maar nu vroeg ik mij af hoe dat zit als je een proefrit maakt.
ben je dan verplicht een formulier te tekenen

ooit wel eens iets gelezen van een waarschuwing wanneer je een proefrit maakt en er gevraagd wordt te tekenen,
maar ja heb de klokken horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt.

better safe than sorry ...daarom.....tips graag!!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Trix

Trix

25-05-2011 om 17:18

En?

Wat voor probleem heb je met het invullen van een formulier? Ik kan mij herinneren dat er gewoon gevraagd werd naar je rijbewijs. Daar werd een kopie van gemaakt en ze vragen je telefoonnummer. That's it.

Monet

Monet

25-05-2011 om 17:19

Marretje

Ik heb vorig najaar regelmatig een proefrit gemaakt bij verschillende dealers, ik heb nog nooit iets hoeven tekenen. Gewoon gaan met die banaan, en netjes terugbrengen

Marretje

Marretje

25-05-2011 om 17:35

Dat zeg ik

ooit een waarschuwing gehoord erover maar weet niet meer precies wat dat nou was.

vandaar...mijn vraag!

Wel formulier

Wij gingen een tijd geleden een proefrit maken bij Pon in Leusden. Daar werd een paspoort gevraagd waar een kopie van werd gemaakt en we kregen een formulier ter ondertekening voorgelegd. Op dat formulier stond welke auto aan wie werd uitgeleend, dat daar geen kosten aan waren verbonden en dat we geacht werden voor een bepaalde tijd terug te zijn. En in geval van schade of pech, wie we moesten bellen, contactpersoon enz.

Lijkt me ook heel normaal, je krijgt een nieuwe auto mee. Over valkuilen weet ik niets, maar ik heb het formulier op mijn gemak doorgelezen en er stond niets geks in.

Gewoon je verstand gebruiken en als je iets moet tekenen, op je gemak even doorlezen.

Sascha2

Sascha2

25-05-2011 om 22:56

Ligt eraan

Het ligt eraan wat je geacht wordt te tekenen. Het komt voor dat een medewerker van een autobedrijf wil dat je tekent voor het meenemen van een auto voor een proefrit. Net als hierboven al werd aangegeven. Zolang er niets vreemds op het papier staat lijkt mij dat geen probleem. Maar let op dat je geen koopovereenkomst tekent. Goed de letters lezen dus.

Trix

Trix

26-05-2011 om 09:12

Paspoort?

Wat apart dat er om een paspoort wordt gevraagd, je zou toch verwachten dat als je een auto meeneemt, je een geldig rijbewijs moet overhandigen. Maar goed, als er wat ondertekend moet worden, zal het waarschijnlijk iets met aansprakelijkheid te maken hebben in het geval van brokken... Goed lezen inderdaad en verder lekker rondje rijden.

Anonix

Anonix

26-05-2011 om 11:04

Gewoon...

Wij moesten een rijbewijs laten zien/kopiëren, formulier waarop stond wat we mee kregen, wanneer en wat de voorwaarden waren getekend. Je kan er voor kiezen om niet te tekenen, maar dan krijg je de auto de auto dus niet mee...

Vervolgens een korte uitleg over de auto en je kan gaan. Stelt niet zoveel voor dus (en we hebben er heel veel gedaan )

Misschien dat de waarschuwing was voor het achterlaten van je ID. Dat vragen ze bij sommige autodealers wel, en dat mag je volgens mij weigeren. Rijbewijs moet je sowieso zelf meenemen! Ze mogen hem wel kopiëren.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.