Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kaaskopje

Kaaskopje

23-01-2015 om 23:17

Proefmonsters

Ik wil een soort goodiebags maken als aardigheidje bij mijn afscheid van mijn werk. Ik heb Douglas geschreven met de vraag of Douglas mee wil werken in de vorm van het sturen van proefmonsters. Helaas heb ik een negatief antwoord gekregen. Douglas wordt hier blijkbaar regelmatig over benaderd en het eind is zoek als ze iedereen zouden gaan sponsoren, is de strekking van de reactie. Hoe kan ik toch aan een redelijk voorraadje proefmonsters komen binnen een maand, hebben jullie tips?

Uiteraard is het niet de bedoeling dat de tasjes een kapitaal gaan kosten. Hebben jullie ideetjes?

Theekopje

Theekopje

23-01-2015 om 23:23

Op marktplaats bieden mensen sets proefmonsters aan. Maar dan moet je niet verwachten dat je keurig 30 dezelfde setjes kunt krijgen.

Moet het van de drogist zijn?

Zo niet zou je eens kunnen zoeken op bolero-limonade. Dat zijn sachets met suikervrije poederlimonade in allerlei lekkere smaken. Ik vind ook de to-go-zakjes die ja dan weer over jouw goodybags zou kunnen verdelen niet duur.

Daarnaast zou je gewoon de drogisten in je buurt kunnen afgaan, het verhaal uitleggen en vragen of ze zoveel sampeltjes hebben. Ook Apotheken kun je afgaan.

Bij veel drogisten kun je ook leuke zeepjes en badparels per stuk, ook leuk voor in de bags. En als het echt niet lukt, is er altijd nog de Action waar je voor een paar cent een maskertje kunt kopen....

Marea

Marea

24-01-2015 om 10:07

Dus ik begrijp

Dat jij je collega's allemaal een klein cadeautje wil gevrn, maar dat je graag wil dat iemand anders dat betaalt. Merkwaardig.

Carla

Carla

24-01-2015 om 11:03

Of, als dat niet lukt, cupcakes maken, in folie pakken en met een glas thee van action, theezakje in het tasje doen, voor een rustmomentje voor de collega's.
Samples zijn hier niet voor bedoeld.

Juno

Juno

24-01-2015 om 16:56

Iedereen één bonbon in een doosje. Je kan die doosjes eventueel zelf knutselen.

Juno

Juno

24-01-2015 om 17:00

Scrub

Als je het in de drogisterijsfeet wil houden, kan je ook zelf badzout of scrub maken. Badzout is grof zout met een paar druppels etherische olie en eventueel levensmiddelenkleurstof, scrub is zout of suiker met olie. Goed mengen, eventueel drupje etherische olie er door. Olijfolie is in verband met de geur wat minder geschikt en zelf vind ik in verband met eventuele wondjes een suikerscrub fijner dan zout. Hoef je alleen maar olvaritpotjes te regelen waar je alles in doet.

Kaaskopje

Kaaskopje

25-01-2015 om 00:56

Dat jij je collega's allemaal een klein cadeautje wil geven...

Marea, jammer dat je het zo negatief uitlegt. Als je ziet hoeveel er door bedrijven rondgestrooid wordt aan proefmonsters e.d., dan is het naar mijn idee geen schande om te vrágen (heel beleefd) of ze mij een stuk of wat willen geven. Ik maak op die manier ook reclame voor ze. Het is een extraatje naast andere dingen die ik in het zakje wil doen.

Met wat moeite kan ik misschien de komende weken nog wat monstertjes bij elkaar sprokkelen. Men wil mij namelijk wel 1 proefmonster toesturen. Nou ja... zo kom ik er ook.

Barvaux

Barvaux

25-01-2015 om 09:37

hmm

Ik heb eigenlijk wel een hele zoot van die dingen liggen, geen idee wat er tussen zit en hoe oud. Belangstelling?

Kaaskopje

Kaaskopje

25-01-2015 om 12:02

Barvaux

Aardig van je Niet om ondankbaar over te komen, maar zou jij de monsters nog zonder bang te zijn voor verouderd spul aan collega's durven geven? Zo ja dan wil ik het graag hebben en moeten we maar even gegevens uitwisselen voor de verzendkosten.

Kaaskopje

Kaaskopje

25-01-2015 om 12:06

Juno

De bonbon is ook een leuk idee. Ik heb nig een heleboel behangstaaltjes. Ik ga daar eens mee aan de gang. Ik mag wel beginnen!

Kaaskopje

Kaaskopje

25-01-2015 om 12:17

Carla

Leuk idee van het glas en de thee (of bv cappuccino). Met de bonbon van Juno. Ik kom er wel.
Ik krijg van mijn team een etentje aangeboden. Met het tasje kan ik van mijn kant mijn waardering uiten.

Barvaux

Barvaux

25-01-2015 om 12:41

tja

Ik zag net dat mijn man de nieuwe spulletjes tussen de oude heeft gegooid toen hij eens de badkamer opruimde dus dat wordt lastig. Wat niet zo oud is is waarschijnlijk te verschillend (vier lipglossjes en vier parfumverstuivers en 1 nagellak ...)

Kaaskopje

Kaaskopje

25-01-2015 om 16:48

Ah joh

Wat er echt niet fris meer uit ziet hou je achter, de rest stuur je maar op als je wilt.

Ik weet niet of je mijn emailadres nog hebt, anders kun je dit gebruiken: [email protected]. Geef dan meteen je rekeningnummer, zodat ik de postzegel kan vergoeden.

Hoe lang zou je monsters eigenlijk kunnen gebruiken? Ik heb ook nog wat liggen, maar ben een beetje bang om mijn collega's verschraalde geurtjes te geven.

Angela67

Angela67

25-01-2015 om 16:51

even een vraag . .

denk je echt dat je je collega's een plezier doet ermee? niet om 't een of ander maar je doet erg veel moeite voor iets wat wellicht 20% leuk vindt. als het gaat om afscheid probeer dan iets te vinden wat ze elke dag op werkvloer kunnen gebruiken of eenmalig kunnen opeten/vullen. Ik denk aan leuke verjaardagskalender; dienblad waarmee je met krijtje op kunt schrijven wie koffie of thee wil (als je voor elkaar haalt), een mooie tweedehands koektrommel met lekkere koekjes etc. Desnoods een vaas met bloemen en dan een bloemenbon erbij voor een volgende bos om de zaak op te fleuren. De kans dat je iedereen een plezier doet met zo'n goodiebag acht ik erg klein.
gr Angela

Kaaskopje

Kaaskopje

25-01-2015 om 17:28

Angela

Ik doe jou er geen plezier mee zo te lezen. Dat mag, maar ik zou dit idee niet hebben opgevat als ik gedacht had dat ze het allemaal verschrikkelijk zouden vinden. Een algemene attentie als een koektrommel zou in ons geval echt niet werken. Ik zie mijn collega's al met dat blik in de handen staan met 'is er iemand die hem mee naar huis wil nemen? Nee? Dan gaat ie weg hoor!'. Een aantal collega's heeft wel snoeppotjes in een laadje staan, maar die gaan net als alles op de afdeling dicht. Alleen een paar werkgerateerde bakjes mogen buiten de kast staan. Kortom, ze zitten niet te wachten op aardigheidjes als kalenders die opgehangen moeten worden of koektrommels die plaats innemen. Dienbladen gebruiken we niet. We hebben van die hele handige bekerhouders waar een aantal bekers in passen en daardoor niet om kunnen vallen. Aardig dat je meegedacht hebt, maar ik hou het toch maar bij mijn idee.

Angela67

Angela67

25-01-2015 om 17:58

aha

ja als er geen afdelingsdingen kunnen komen dan snap ik dat je iets zoekt voor de collega's zelf!
gr Angela

Verkoop van kleine verpakkingen

Zo te zien moet Douglas nog door krijgen dat er een markt is voor kleine geschenkverpakkingen. Als zoveel mensen erom vragen, misschien willen velen er wel wat voor betalen als het niet te gek veel is.

aparte attentie

Ik vind het eerlijk gezegd ook een aparte attentie. Je doet er veel moeite voor, maar of je er mensen blij mee maakt...

MoederMop: die is er allang, alleen willen mensen daar kennelijk niet voor betalen.

+ Brunette +

+ Brunette +

25-01-2015 om 22:24

Brillendoekjes?

Proefmonsters zijn voorzover ik weet een extraatje als je iets in de winkel koopt dus niet om weg te geven aan "bedelaars". Wie een product wil uittesten, kan in de winkel de proefpot of -fles testen. En wat voor proefmonsters zouden het moeten zijn? Geen geurtjes want dat is te persoonlijk, daarmee sla je al snel de plank mis. Antirimpelcrème kan verkeerd overkomen. Blijft over dagcrème, bodylotion, shampoo. Handig voor een weekendje weg of met vakantie. Dan kun je het ook zoeken in zeepjes of badparels. Of een brillendoekje voor collega's met een (lees)bril en de rest een verfrissingsdoekje als het brillendoekje niet voor beeldschermen geschikt is.

Sawo

Sawo

26-01-2015 om 09:35

meisje klein

Volgens jou is dit te krijgen maar toen ik laatst er om vroeg hadden ze niet. Dus kan jij mij vertellen waar je dat kan krijgen.

Ik vind het nl wel leuk om weg te geven. Mijn dochter gaat binnenkort naar het buitenland en wil graag kleine flesjes cadeau geven van goede parfums.

groet

Saar

Hortensia

Hortensia

26-01-2015 om 09:56

Ben ik nou zo'n rare?

Ik zou het heel leuk vinden om zo'n afscheidscadeautje te krijgen. En het is leuk dat de gever er aandacht aan heeft besteed.

En zelfs als een cadeautje niet bij past zou ik er blij mee zijn. Vanwege de aandacht die de gever er aan heeft besteed.

Iets met gegeven paard in de mond kijken...

knope

knope

26-01-2015 om 10:08

dit

Kaaskopje, als je nu een paar mensen op kunt trommelen die hetzelfde doen dan is dit misschien iets?
http://www.gratisvoorvrouwen.nl/reacties/3997/proefmonster-lancaster-skin-therapy-perfect-moisturizer-1-ml.html

Voor degene die naar de miniparfum vroeg: ik heb pas de vivabox van ici paris cadeau gekregen. Niet goedkoop maar wel erg leuk.

knope

knope

26-01-2015 om 10:23

mailen

Maar als ik zie hoeveel bedrijven gratis proefmonsters weggeven(veel acties al verlopen), waarom schrijf je die niet aan? Ook evt met een paar vriendinnen

Kaaskopje

Kaaskopje

27-01-2015 om 01:51

Meisje Klein

Bedankt voor de links. Jammer genoeg doen ze het niet. Error, of een zwart scherm. Dat had ik eerder ook al ontdekt helaas.

Kaaskopje

Kaaskopje

27-01-2015 om 01:53

Knope

Intiem-zaken vind ik dan weer een beetje té, hoewel... ik overweeg een collega wel een condoom te geven. Het draait bij hem altijd om een onderwerp namelijk

Kaaskopje

Kaaskopje

27-01-2015 om 02:00

Brunette

Je kunt het bij jou niet snel goed doen geloof ik. Ik werk op een afdeling met een hoog 50 plus gehalte, waaronder ikzelf en een beetje zelfspot kunnen wij wel verdragen. Ik zou absoluut niet boos worden door een antirimpelzalfje. Geurtjes zijn heel persoonlijk, dat is zo. Daarom zijn die monsters juist ook zo leuk. Een minibeetje om uit te testen of het bij je huid past. Ik heb voor mijn verjaardag ook een een proefmonster-geurtje gekregen van Chanel. Ik zou het zelf nooit bedacht hebben, maar ik vind het een heel lekker geurtje. Dat heeft me op het idee gebracht. Geen echt nieuw idee moet ik bekennen, want ik heb het eerder gedaan. Ook bij een bedankje. En dat viel ik goede aarde.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

27-01-2015 om 07:40

Kaaskopje

Ik vind het een heel leuk idee hoor. Ik zou het graag krijgen. Het is origineel, neemt weinig ruimte in en verdwijnt uiteindelijk vanzelf. Het perfecte kado in mijn ogen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.