Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Productverandering, hetzelfde betalen voor veel minder inhoud

Ik gebruik al jaren een bepaald merk haarverzorging (van de kapper). Ineens heeft het merk bedacht dat er een nieuwe lijn moest komen, dus andere verpakking. Maar,ik betaal nog steeds hetzelfde voor 50 ml minder. Voorheen bevatte de flacon 200 ml, nu ineens 150 ml. Heb dus contact gezocht met het bedrijf om te vragen hoe dat kan en werd bij de klantenservice afgescheept met het verhaal over onderzoek, doorontwikkelen, luxere uitstraling, etc. Op mijn opmerking dat ik niet heb gevraagd om een andere verpakking (wil gewoon mijn fijne spray) en dat ik het schandalig vind, antwoordde de medewerker'" maar werkt het niet in heel de wereld zo?". Nou ja, dan ben je snel klaar.
Ik weet overigens echt wel dat het bijv. in supermarkten net zo gaat, maar ik vind 25% minder inhoud gewoon absurd.

Maar goed, eigenlijk wil ik er ergens mee terecht. Is dat terecht en heeft het nut? Of ben ik inderdaad niet van deze wereld?

Groet,
Mobylette

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Naar de concurrent

Overstappen naar een ander merk. En misschien een pinnig mailtje aan de producent dat je heus wel snapt dat alles, dus ook hun spray, duurder wordt, maar dat je deze handelwijze schandalig vindt en dus maar overstapt op iets anders.

Stemmen met je voeten, meer kun je niet doen.

Groeten,

Temet

Kassa!

Kassa heeft elke week toch zo'n rubriek waarin producten 'in het zonnetje worden gezet' die zo fijn, stiekemweg heel veel duurder zijn geworden??

Pluk53

Pluk53

08-04-2011 om 16:39

Domme manier

bij schoonheidsproducten zijn verpakking en de marketing iha veel duurder dan het product zelf. Als de inhoud 25% kleiner wordt, zal dat bijvoorbeeld voor de fabrikant geen 25% meer opleveren, maar bijvoorbeeld slechts 10%. Hij kan dus beter de inhoud iets vergroten + de prijs, zodat de prijsstijgting voor de klant direct gerelateerd is aan een grotere inhoud (bijv.+25%), en de fabrikant toch zijn 10% margestijging heeft.

Maxime.M

Maxime.M

08-04-2011 om 16:46

Herken het

Ja ik heb dat ontdekt bij de Cassis van Hero, daarvan was de prijs hoger geworden en de inhoud minder. Heb er verder niets mee gedaan trouwens, ik vond het stom maar koop de cassis nog steeds.

Hahah, maxime!

Was voor ons hier in huis nou precies de reden om voor de cassis van de concurrent te kiezen )

Leandra

Leandra

08-04-2011 om 22:10

Kattenvoer

Ik kocht altijd Tom Poes, 2 kg in een zak voor € 2,39 ongeveer. Nu zit het in een doos van 1 kg voor € 1,99.... Absurd! heb dus eigen merk van AH gekocht, maar poes is niet blij. Doet nu verdacht lang over een bakje voer. Dus nog maar een ander merk proberen heirna. Maar Tom Poes koop ik niet meer!

Groetjes Leandra

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.