Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Chippy

Chippy

18-06-2017 om 21:27

Product uit supermarkt is niet oké

Hallo,

Kort geleden (ik denk de week hiervoor dat het in de aanbieding was) heb ik een zak mini-twix bij de supermarkt gekocht.
Vandaag bij het openen blijkt dat er een productiefout is geweest. Ik wil hier mee terug, maar de supermarktbon heb ik niet meer.
Moet ik dan toch naar de supermarkt, of heb ik gewoon pech? En als ik niet bij de supermarkt zelf kan doen, kan ik dan naar de maker van het product?
Ik zal zeker niet de enige zijn, waarbij dit is gebeurd, in deze batch moeten zeker nog meer 'foute' zakken zitten.

(Ja, ik weet dat het om een paar euro gaat, dus dat het de moeite niet loont.)


specht

specht

18-06-2017 om 21:32

gewoon terug gaan

Gewoon terug gaan, je hebt een klacht over een ondeugdelijkproduct.
Geen supermarkt verwacht dat je bonnen bewaart ivm eventuele gebreken aan het product.
Zegt iemand achter de counter dat het niet kan, dan vraag je naar de manager; die wil echt niet voor een paar euro een klant kwijt.

Triva

Triva

18-06-2017 om 22:04

nee

Ik neem altijd contact op met de fabrikant (zie verpakking), ga je terug naar de winkel krijg je vaak 1 product gratis, neem je contact op met de fabrikant dan krijg je veel meer.

Vesta

Vesta

18-06-2017 om 22:06

zelfde als Triva

contact gegevens van de fabrikant staan altijd op de verpakking juist voor dit soort dingen.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

18-06-2017 om 22:43

Terug

Ik breng regelmatig dingen terug naar de supermarkt en heb nooit een bon. Als je het aankaart bij de producent kan die nog wel eens een compensatie geven. Zo heb ik eens een aantal doosjes hagelslag gekregen omdat ik geklaagd had dat er maar 3 funny's in een heel pak zaten

Fabri

Fabri

18-06-2017 om 23:10

Fabrikant

Bij beiden meestal een kortingsbon die ik dan weer vergeet in te leveren. 1.50 euro voor een zak paprikachips zonder paprikapoeder bv.
De tijd van gratis producten via de post of zelfs persoonlijk gebracht zoals ooit bij babymelk is wel voorbij

Kaaskopje

Kaaskopje

19-06-2017 om 00:41

Te lui

We ontdekken vaak dat iets niet deugt, op een onhandig moment. Dan hebben we geen zin om naar de winkel te gaan en laten we het maar. Maar op zich is het heel erg terecht als je bij een productiefout melding maakt bij de producent en winkel.

Afgelopen week hadden we het met druiven. Ik doe de doos open en zie opeens dat flink wat druiven al bruin zijn rond het steeltje. Volgens het oude liedje... laat maar, ik kijk wel wat er nog goed van is. Dat bleek op zich nog redelijk wat te zijn. Maar het was gewoon een raar stelletje druiven. Niet sappig, te vast en dan toch al rotten... Dan heb ik toch wel spijt dat we de fiets niet gepakt hebben om een betere bak te vragen.

Triva

Triva

19-06-2017 om 04:50

kaaskopje

Ik heb weinig ervaring met andere winkels maar als ik klachten heb over de Dirk mbt groente en fruit kan dat een aantal dagen later ook wel. Wordt altijd keurig gecompenseerd. Hoef niet eens een foto te maken, wel heb ik de bon meestal nog.

Pug

Pug

19-06-2017 om 07:40

regelmatig, altijd

Hoe kan dat, die mensen die woorden als 'regelmatig' en 'altijd' gebruiken?

Zoeken jullie of zo?
Ik heb echt nooit wat.

Fabrikant

Ik ben wel eens terug gegaan naar de sinkel omdat in mn zakje sla maar 20 gram bleek te zitten ipv 75. Zakje zat dicht en kreeg gewoon nieuwe.
Bij de jumbo hadden we vlokken die helemaal aan elkaar zaten,schud zo lastig. Ook nieuwe gehad.

Bij de deo die t niet deed naar de fabrikant gemald en een pakketje met een nieuwe gehad en een extra produkt.
Fabrikanten hebben liever dat je t meldt hoor.
Dat voorkomt een slechte naam voor hen.

Regenboog

Regenboog

19-06-2017 om 08:01

de toon die de muziek maakt

Ik doe bijna alle boodschappen bij de Jumbo om de hoek en ik ga ook echt terug als ik iets heb dat niet deugt, met of zonder bon. Vers isook echt vers ia een van hun zeven zekerheden, dan ga ik echt terug met beschimmelde kaas in een vacuüm verpakking of bedorven vleeswaren voordat de houdbaarheidsdatum voorbij is.
Als je daar met iets komt dat niet goed is krijg je het product vergoed maar als je zegt dat je aanspraak maakt op de 7 zekerheden dan krijg je een compleet pakket.
Ik had eens een net uien gepakt en toen ik mijn fietstassen inpakte ontdekte ik twee uien in het net waar de drap vanaf liep. Terug in de winkel ingeleverd en aanspraak gemaakt op de 7 zekerheden. Toen kreeg ik een tas vol met komkommwr, tomaat, appels, champignons en natuurlijk een net uien. Later nog eens met een zak paprika's. Ook weer een heel pakket.

Toen ik ooit een zak gemengde sla had met brandnetels erin kreeg ik alleen andere sla. Kon ook niet verstaanbaar praten na het eten van die brandnetel dus aanspraak maken op de 7 zekerheden was een zin die ik niet uit mijn mond kreeg.

Half a twin

Half a twin

19-06-2017 om 08:06

regelmatig en altijd Pug

Als ik iets heb dat niet deugd ga ik altijd terug en helaas komt dat regelmatig voor. Ik bestier nu 20 jaar een huishouden en ik denk dat ik wel 20 keer iets gehad heb dat niet deugde. 1 keer per jaar is tenslotte ook een zekere regelmaat.

Groentetas

Groentetas

19-06-2017 om 09:03

De 7 zekerheden

Dochter werkt bij deze winkel met de zekerheden. Ik wil niemand op een idee brengen, maar je zal maar een klant hebben die opzettelijk wat laat verrotten om iedere keer een gratis tas groente te halen. Echt waar, ze bestaan.

Regenboog

Regenboog

19-06-2017 om 09:23

daar ben ik dan weer te eerlijk voor

Alleen als kk een zak heb met houdbaarheidsdatum, of een aankoopbon ga ik terug. Gisteren paprika gekocht, zak nog dicht en toch 1 paprika vol met schimmel dan zien ze mij terug. Vrijdag had ik zelf een losse appel meegenomen met een rotte plek, dan kan ik niet aantonen hoe lang ik precies die appel al thuis had dus ga ik niet terug.

Triva

Triva

19-06-2017 om 09:26

Groentetas

Een winkel moet ook een beetje vertrouwen hebben in zijn klanten en het gaat echt wel opvallen als iemand 'iedere keer' langskomt.

Van mij hoeft een winkel ook helemaal geen tas groente te geven, dat komt hier vrijwel nooit uit of ik moet die tas krijgen vlak voor ik mijn weekboodschappen ga doen. Ik kom ook niet bij de Jumbo, Dirk is beter en goedkoper.

Krisje

Krisje

19-06-2017 om 10:46

Dirk IS beter Triva?

Jij vindt Dirk beter.

Fabri

Fabri

19-06-2017 om 10:57

Dirk?

Ik doe er wekelijks boodschappen. Groente en fruit verpieteren snel, vlees is goed of taai, dat scheelt.
Per jaar gaan de prijzen hard omhoog. Ik betaal bijna het dubbele tov 3 jaar geleden. Dat is zo'n 15 euro per jaar op een boodschappenkar.

Alleen als het direct kan.

Een pak verschimmelde Beemsterkaas van bijna 5 euro, bedorven moorkoppen en uitgedroogde bollen van de echte bakker.
Dat is zijn mijn terugbrengacties van de afgelopen jaren.

Die bedorven moorkoppenn waren volgens de banketbakker mijn eigen schuld, mijn koeling stond vast niet hoog genoeg. Ik had ze een uur ervoor gekocht

Ik ga niet snel terug en fabrikanten aanschrijven om er iets extra's aan over te houden is niet mijn ding.
Ik weet niet wat de fout is bij je Twix, zijn ze oneetbaar? Het is alweer 2 weken geleden dat je ze gekocht hebt, ik vermoed dat je gewoon een nieuwe zak kunt krijgen. Geen bon zal niet zo erg zijn maar ik zou er dan wel eerder mee terug gegaan zijn.

Pug

Pug

19-06-2017 om 11:43

beetje asociaal

" Ik had eens een net uien gepakt en toen ik mijn fietstassen inpakte ontdekte ik twee uien in het net waar de drap vanaf liep. Terug in de winkel ingeleverd en aanspraak gemaakt op de 7 zekerheden. Toen kreeg ik een tas vol met komkommwr, tomaat, appels, champignons en natuurlijk een net uien. Later nog eens met een zak paprika's. Ook weer een heel pakket. "

Ik vind dat een beetje asociaal eigenlijk.
In de winkel kijk je of alles goed is voordat je het in je mandje doet, zo niet, roep je er een medewerker bij die het dan weggooit. Om dan buiten pas te kijken en dan niet te gaan ruilen maar een tas groente te willen, sorry, vind ik echt té.
Of de winkel er nou in meegaat of niet, binnen niet goed kijken en dan dingen gaan eisen, wat ontzettend inhalig.

Regenboog

Regenboog

19-06-2017 om 11:50

Ik vroeg nergens om

Die uien was de eerste actie van terugbrengen die ik deed bij de Jumbo, het was de 2e of 3e week na opening. Ik kreeg spontaan die zak groenten. In de loop van de jaren ben ik er achter gekomen dat je als je meld aanspraak te maken op de 7 zekerheden een goedmakertje pakket krijgt. En dat heb ik 2 keer gebruikt. Een keer met die uien en een keer met verpakte paprika's. Sindsdien kijk ik heel goed in de winkel of alles in orde is. Die appel uit #14 ben ik ook niet mee terug gegaan

Kaaskopje

Kaaskopje

19-06-2017 om 12:33

Triva

Geen foto? Dat speelt namelijk ook mee bij onze luiheid. Geen bewijs meer. Bonnen gooien we vaak weg als we thuis zijn. Ik heb er nog naar gezocht, maar die was in een vies gedoetje in de bak onvindbaar geworden. Ik heb mijn grenzen als ik iets in de bak zoek.

Kaaskopje

Kaaskopje

19-06-2017 om 12:49

Regenboog

Je zei dit: "Ik had eens een net uien gepakt en toen ik mijn fietstassen inpakte ontdekte ik twee uien in het net waar de drap vanaf liep. Terug in de winkel ingeleverd en aanspraak gemaakt op de 7 zekerheden." Dat klinkt als dat je actief aanspraak op de hele tas hebt gemaakt.

In onze eigen wijk is alleen Jumbo. Man gaat regelmatig naar de Aldi. Over het algemeen gaat het goed. Los fruit of losse groente bekijk ik wel in de winkel. In verpakkingen zie ik wel eens wat over het hoofd. Zoals de druiven. Maar ik ben weer wakker geschud, dus de volgende doos bekijk ik beter. Of vlees nog goed is, ruik je helaas pas als je thuis bent. Bewijs dan maar eens dat je er zelf goed mee omgesprongen bent. Vlees eten we lang niet altijd gelijk op.

Kaaskopje

Kaaskopje

19-06-2017 om 12:50

Oh, de tweede alinea

was niet speciaal aan jou gericht Regenboog.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

19-06-2017 om 13:25

Oud papier Kaaskopje

Ja dat krijg je ervan hè, als je je oud papier niet apart houdt

Regenboog

Regenboog

19-06-2017 om 13:28

ik had geen idee

Ik liep naar de service balie en zei dat ik aanspraak kwam maken op 1 van de 7 zekerheden met een nieuwnet uien in gedachte. Altijd vers is zo'n zekerheid. Toen kreeg ik die hele tas. Verder nergens om gevraagd. Dat is hun beleid.
Ze hebben ook zelfscanners en als je vierde wachtende bent heb je de boodschappen gratis, heb ik ook al een keer gehad. De meneer die riep dat hij de vierde was was bij tellen toch echt de vijfde.

tineke

tineke

19-06-2017 om 14:09

moeite

Het ligt er helemaal aan wat er mis is. Bij vlees let ik altijd erg goed op, evenals zuivel. Daar is bij mij nog nooit wat mis geweest. Ik heb wel eens groente/fruit gehad dat sneller dan verwacht bedierf, ik ben niet teruggegaan, teveel moeite en bij het doen van de weekboodschappen was ik het vergeten of was het al echt bedorven.
Ik heb een keer iets doorgegeven. Toen zat er een bij in de rozebotteljam. Die was bij het bereidingsproces meegegaan de jam in. We kregen toen van de winkel waar het vandaan kwam een nieuwe pot jam en de keuringsdienst van waren kwam langs en nam de oude mee om te onderzoeken. Van de fabrikant niets gekregen.
Ik koop zelf alles bij lidl/ah en sommige aanbiedingen bij de plus. Maar ik heb wel eens gelezen dat er toch gewiekste klanten zijn die van alles doen om iets gratis te krijgen dankzij de 7 zekerheden van jumbo. Dus zoeken naar de uvd en als het druk is wachten tot ze 4e in de rij zijn etc. Aan de andere kant, jumbo maakt reclame met die 7 zekerheden, dus dan moet je daar ook niet raar van opkijken. Ik heb ook wel eens gelezen dat jumbo daar steeds minder mee doet. Die van die tas groente kende ik niet maar ik kom er dan ook nooit. Ik vind het geen fijne winkel, althans die hier in de buurt zit niet, andere ken ik niet.

Regenboog

Regenboog

19-06-2017 om 15:00

4 supermarkten op Fietsafstand

Waarvan Jumbo het dichtst bij is en voor ons het beste. Over het algemeen vriendelijk personeel en eventuele klachten worden serieus genomen. Voordat Jumbo er was ging ik wel eens naar de plus, wat een ballentent was en is dat. Klachten waren per definitie de schuld van de klant. Ooit een punt brie daar gekocht waar dezelfde avond de maden uitkropen en dan zeggen dat ik de brie niet goed bewaard had. Het was weer zoals vandaag, heel warm. Daar ga ik dus nooit meer heen.

Kaaskopje

Kaaskopje

19-06-2017 om 19:00

Ginny

Het drong niet tot me door wat je bedoelde, maar oooohhh jaaa het kassabonnetje, haha. Inderdaad een kleine overtreding. De rest gaat netjes in de papierbak. Net ontdekten we dat vreemden papier en een plastic deksel in de groene bak hebben gegooid. Daar kan ik van balen. Maar ik duik er niet onderste boven in om het eruit te halen.

Marjoleine64

Marjoleine64

19-06-2017 om 21:32

Over de datum

Ik kijk meestal in de winkel (Jumbo) goed of spullen, vooral vlees en vleeswaar, nog lang genoeg houdbaar zijn. Eén keer was er zo'n 3-halen-2-betalen actie van vlees en ze hadden van wat ik wilde er nog precies 3, maar één verpakking was echt al 2 dagen te oud. Dat heb ik toen gemeld, en ik mocht een vergelijkbaar product gratis meenemen. Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik gratis boodschappen kreeg omdat de rij te lang was, ook niet dat iemand anders dat kreeg. Ik ga nl. bij voorkeur boodschappen doen als het niet zo druk is.

Chippy

Chippy

19-06-2017 om 23:08

Dank jullie wel

Ik ga inderdaad soms wel eens terug, maar vaak genoeg ook niet, als de klacht niet duidelijk genoeg is. Ik heb eens 'verse' soepballetjes gekocht, dat was gelijk de eerste en ook de laatste keer. Ze waren binnen 1 dag bedorven, terwijl ze 4 dagen of zo goed hadden moeten blijven. De verpakking was nog heel. Toen vroegen ze ook bij de winkel of de koelkast wel koel genoeg was. Sorry hoor, na 1 dag al echt flink bedorven. Ik heb wel nieuwe mee gekregen, maar die waren niet te eten sindsdien draai ik gewoon maar weer zelf.

Ik heb ook een keer een kant-en-klare salade bij de AH gekocht, waar geen dressing in bleek te zitten. Daar kwam ik tijdens het koken achter, dus toen maar een eigen dressing erdoor gemixt. Wel foto gemaakt, maar toch maar niet meer mee terug gegaan. De sla had ik inmiddels al op.

De grote grap is dat ik dacht dat ik de Twix bij winkel 1 had gekocht, maar bij het controleren van alle kassabonnen (bij het oud papier ) bleken ze toch op de bon van winkel 2 te staan - waar ik 1x in de week kom en het afgelopen week in de aanbieding was. Ik had ze afgelopen dinsdag kocht, maar aangezien het niet een snel bederfelijk artikel is, zou 2 weken ook niet erg zijn.
Ze zijn gewoon niet goed verpakt, dus ik weet niet zo goed hoe het dan met de houdbaarheid zit. We zullen er niets van krijgen, maar met zo'n overduidelijke productiefout ga ik wel terug.

Bedankt voor jullie reacties. Wel leuk om te zien hoe jullie het teruggeven van producten omgaan. Als het duidelijk van die winkel komt doe ik het ook zonder bon, maar hiermee zou ik dus naar de verkeerde winkel terug gegaan zijn...

Kaaskopje

Kaaskopje

19-06-2017 om 23:19

Chippy

Kant en klare salades zijn toch bedoeld om niet te hoeven koken? Of noem jij verpakking open maken, salade eruit schudden in een schaal en dressing erdoor scheppen "koken"?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.