Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Fietsmoeder

Fietsmoeder

17-11-2012 om 15:58

Problemen met aankoop webwinkel

Ik heb een fiets gekocht op internet (Internetbikes.nl) Ze hadden me gegarandeerd dat er een kinderzitje achterop paste, dat blijkt - nadat de fiets is gemonteerd- echt niet te lukken. Mijn klacht (alles via email) daarop leverde een boze reactie op dat het mij aan technische kennis ontbrak.

Ruilen is mogelijk - in de ongeopende verpakking?!? - maar retourneren niet. Hoe kan ik nou weten dat dat zitje niet zou passen op een ongemonteerde fiets? En, betere vraag, wat kan ik tegen ze beginnen? Retouren accepteren (en geld terug) is toch wat webwinkels verplicht zijn te doen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

17-11-2012 om 22:13

Lees dit eens

http://www.consuwijzer.nl/thema/kopen-op-afstand

http://www.klacht.nl/internet-bikes-com/

Ik zou de fiets dus demonteren, weer in de doos doen, en aangetekend terugsturen met het dringende verzoek binnen 2 weken je geld terug te storten.

Probleem is dat je niet weet of je ooit je geld terugziet.

Fietsmoeder

Fietsmoeder

18-11-2012 om 11:00

Stom (dank!)

Dank voor de reactie.

Het zijn dus boefjes. Zó stom van mezelf dat ik dit keer niet eerst even die winkel op internet heb gecontroleerd!!

Vera*

Vera*

18-11-2012 om 11:25

Stoeltje

Je zegt dat het stoeltje niet achterop past terwijl dit wel zo gezegd is. Een gmg-stoeltje kan achterop maar heeft een adapterstuk nodig als de bagagedrager niet goed is om in te haken. Een bobike stoeltje gaat met een klem/adapter op de verticale buis. Van die verticale adapters zijn er verschillende modellen voor de verschillende modellen/soorten fietsen.
Kan het zijn dat je op de 'oude'/jouw geeigende manier het stoeltje erop wil doen en dat het nu anders moet?

Fietsmoeder

Fietsmoeder

18-11-2012 om 14:28

Vera

Wij hebben juist zo'n ATB adapter die om de zadelbuis heengaat (bobike stoeltje van ca 8 jaar oud). Maar die komt niet over de bult in de bagagedrager heen.

Nu denken we over een zitje dat anders bevestigd moet worden of een eigen geknutselde oplossing om deze toch te bevestigen. Moet wel veilig zijn natuurlijk!

Dank voor het meedenken in ieder geval!

Vera*

Vera*

18-11-2012 om 15:22

Annika

Zoals gezegd zijn er verschillende soorten zadelbuisbeugels. Ik zou met fiets en stoeltje eens naar een goede fietsenmaker gaan.

Tijgeroog

Tijgeroog

18-11-2012 om 17:07

Wat voor fiets?

Wat voor fiets heb je gekocht? (Link, plaatje) dan kunnen wij een meekijken hoe je daar een stoeltje op zou kunnen zetten.

Fietsmoeder

Fietsmoeder

20-11-2012 om 22:47

Deels opgelost

Ik heb nu een fietszitje van Yepp gekocht met zo'n easy fit systeem dat op de bagagedrager past (en niet om de zadelpen hoeft). Dat past.

Hoe het voor op de fiets moet met een mandje oid moet ik echt even voor langs de fietsenmaker.

Die leuke webwinkel heeft inmiddels het mailcontact verbroken en mijn ip-adres geblokkeerd zodat ik niet eens meer op de site kan. Tssss. En dan wel een keurmerk voeren en lovende reacties op de site plaatsen.

Gelukkig is dit voor het eerst in al die jaren dat ik met veel plezier overal op het web winkel, de meeste zaken zijn wel te vertrouwen (al heb ik maar weinig ervaring met klachtafhandeling, op zich ook een goed teken!)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.