Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Primark in almere

Volgende week in de vakantie willen we naar de Primark in Almere. Zijn er nog nooit geweest...ga met 2 dochters van 10 en 12. Man dacht misschien ook mee te gaan maar lijkt me geen goed idee.
Tenminste als alles klopt wat in het draadje staat van vorig jaar. Het zou een hele rommelige en drukke winkel zijn (primark in algemeen dus)
Afijn wie is er recent nog geweest en kan mij voorbereiden om daar toch lekker te winkelen?
Ben zelf net afgevallen van maat 48/50 naar 40 dus wil er voor mezelf ook kijken. Of is het echt alleen voor de jonge meiden? (ben 44..voel me wel jong hhahaha).
Kun je daar goed parkeren?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Bleh...

Ik vind het niets, wat een rotzooi.
Mijn nichtje van begin 20 zweert erbij, die komt met ladingen thuis.

Mijn dochter vond het ook niets, kon er niet slagen. Vond het er druk en er hing gewoon teveel.

Je moet het een keer ervaren, er hangen veel koopjes. Maar op een of andere manier werd ik er niet blij van

Maar Almere is groter dan de Primark hoor, je kunt er best aardig winkelen. Parkeren in een van de parkeergarages, je vermaakt je vast prima met je twee meiden.

Man overleeft de Primark ook vast wel, daarna lekker nog even verder winkelen en lekker ergens een vorkje prikken, maak er gewoon een gezellige dag van?

Veel tijd en om de troep heen kijken

Je moet gewoon veel tijd hebben om er rond te 'snuffelen'. Het is een rotzooi, veel klanten trekken kleding eruit en nemen niet de moeite het op de goede plek terug te hangen. Ik zag veel personeel dat pogingen deed om orde in die chaos te brengen...maar met zoveel klanten is dat een race tegen de klok. Bij de kleedkamers staat een rij waar je U tegen zegt. Maar dat is bij de H&M ook regelmatig. Trek dus kleding aan waar je eventueel 'overheen' kan passen ergens achter een kledingrek. B.v. truien passen...Jas uit, trui uit en over je eigen shirtje dat je eronder draagt. Voor broeken of ondergoed, dat kan je wel passen in de kleedkamer maar neem dan voor de zekerheid 3 maten mee en zorg dat er een 'hulp' staat te wachten die nóg een andere maat of model kan ophalen gauw zodat je niet nóg's in die rij hoeft.
Hier hebben de meiden behoorlijk ingekocht. En voor mezelf ook wat gekocht. Een best mooi zwart vest en een leuk colbertje. Dat vest draag ik best vaak en het blijft ook in de was prima...Het colbertje meer voor een keer een verjaardag ofzo. Ook dat ziet er nog prima uit. Het vest kostte maar 15 euro! Wel afgeprijsd op dat moment...Mijn oudste heeft een ruime tas gescoord die ze nu al vanaf het begin van het schooljaar dagelijks meeneemt naar school,stage, werk en logeergedoe en nog steeds meeneemt. Voor maar 5 euro.
Uit een of andere verzamelbak met allemaal koopjes.
groeten albana

May

May

14-02-2013 om 22:37

Vroeg gaan

Ga vooral vroeg, dan kun je in de parkeergarage ernaast parkeren en is het in de winkel nog niet zo druk, ze hebben best leuke dingen voor alle leeftijden. En wil je daarna nig verder winkelen, gooi dan eerst de tassen in de auto, ze hebben waardeloze papieren tassen die binnen no time scheuren

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Ciska22

Ciska22

15-02-2013 om 10:13 Topicstarter

Verder niemand?

Is er verder niemand die de winkel kent? We gaan dinsdag maar op tijd richting Almere. Inderdaad de auto in de garage.De kinderen in een legging zodat ze desnoods zo kunnen passen en daarna nog even verder shoppen in Almere. Moeten toch altijd ook langs bij Zara.
Ben benieuwd hoe het winkelen is in Almere, rij er vaak langs maar ben er nog nooit geweest..

Tineke

Tineke

15-02-2013 om 11:27

Tsja

Je weet dat het kinderarbeid-kleding is?

**Chrissie**

**Chrissie**

15-02-2013 om 14:30

Niet passen in de winkel

Onze dochter is in Almere geweest. het is een enorme winkel.
Ze werd er een paar keer op aangesproken dat ze niet mocht passen in de winkel (wat ze dus wel deed). Volgens haar moet je dan zeggen dat dit je laatste kledingstuk is, dan lopen ze weg en kun je weer opnieuw passen .
Verder idd vroeg gaan, anders sta je buiten in de rij te wachten...
Nog een tip van dochter: in 2 verschillende rijen bij de kassa gaan staan en dan sms-en als je bijna aan de beurt bent, dan kan de ander bij je in de rij komen staan...

P

P

15-02-2013 om 16:02

Chrissie

Hier in hoofddorp hebben ze gewoon 1 wachtrij voor 12 kassa's, ik dacht juist dat ze dat bij alle Primarks zo hebben.

Fiorucci

Fiorucci

15-02-2013 om 16:45

Chrissie

Oh wat heb ik daar een hekel aan...ben je bijna aan de beurt, komen er ineens een paar mensen extra voor je staan die dan ineens ook voor jou aan de beurt zijn....

Rotterdam

in rotterdam heb je ook heel veel kassa's( ik geloof 22 of zo) en dan sluit je allemaal in èèn rij aan en aan het eind komt er een bord waarop je kassa nummer verschijnt. Zo kun je niet wisselen,gelukkig maar helaas zijn er nog wel emnsen die door die smalle wachtgang langs je moeten omdat ze "erbij horen"...
t is niet mijn winkel maar dochter is er nu 2 x geweest, de eerste x heel veel gekocht, 2e x wat minder.

Arawen

Arawen

15-02-2013 om 19:48

Almere

Hier Almere.. Ben 1 x in de Primark geweest en ik ken centrum Almere vrij goed... Parkeergarage inderdaad paar meter verderop. Paar meter daar vandaan trouwens ook een parkeerterrein. En op loopafstand station Almere-Centrum.
Op de dag dat ik er was waren de dranghekken niet in gebruik. Ik heb alleen de verhalen gehoord over de eerste dagen dat ie open was en de mensenmassa's toen... Mijn indruk is dat het vooral een winkel is voor 'jonge meiden'. Gezien de maten en de collectie. Veel schoenen; op mijn dag waren de ballerina's in de aanbieding voor 5 euro of zo. Overal slingerden schoenen.. blijkbaar hangen maar heel weinig mensen die iets passen iets terug.. ik had absoluut medelijden met de verkoopsters.
Ik heb zelf alleen zonen, dus de herenafdeling bezocht. Inderdaad, stapels T-shirts voor 3 of 5 euro. Maar koop wel groot; mijn oudste van 1.80m past normaal in L, maar dat was 'm hier eigenlijk te kort.
Ikzelf pas in jouw oude maat en die hebben ze daar niet. Dus de damesafdeling heb ik links laten liggen... Succes daar en veel plezier en inderdaad; Almere is nog wel wat meer dan de Primark!

P

P

15-02-2013 om 21:05

Arawen (jongens)

Mij valt het op dat ze zo weinig jongenstruien hebben, dus zo rond 158-164 of heb ik telkens pech?

**Chrissie**

**Chrissie**

15-02-2013 om 22:51

Meer rijen

In Almere hebben ze vier rijen, 2 boven en 2 beneden. En daarachter dan weer heel veel kassa's.

**Chrissie**

**Chrissie**

15-02-2013 om 22:54

Fiorucci

Ja, het zou mijn ding ook niet zijn, maar deze twee 13 jarige dames vonden het wel een strak plan blijkbaar.
Voordeel is dan wel dat mensen in de andere rij weer eerder aan de beurt zijn...

Fiorucci

Fiorucci

16-02-2013 om 16:59

Ja maar chrissie...

Ik sta altijd in de verkeerde rij.....maar hoe dan ook, ook in Zoetermeer komt Primark dit najaar, ik ben benieuwd.

Wilma

Wilma

17-02-2013 om 15:22

Hier eindelijk ook één.

Hier in de stad komt ook een Primarkt. Ik ben erg benieuwd. Maar het zal wel net zo gaan als toen we een Ikea kregen, als ie in je eigen stad is, is het lang zo leuk niet meer .

P

P

17-02-2013 om 17:23

Lol wilma

Met een Ikea ben ik nog steeds blij (nee ik heb er geen in de Haarlemmermeer maar wel in Haarlem, dat was dichterbij dat Amsterdam) maar die Primark kan me gestolen worden. Waar ik ook loop in Hoofddorp: iedereen vraagt waar de Primark is en je valt over de tasjes maar ik heb er voor mezelf nog niets kunnen vinden en amper wat voor de jongens!

Fiorucci

Fiorucci

17-02-2013 om 20:19

Maar p

Wilma heeft ook een dochter, en ik ook..)

kastanjet

kastanjet

18-02-2013 om 07:16

Misschien kom ik je woensdag wel ergens tegen in Hoofddorp. Ga bij vrienden op bezoek en onze dochters (11) willen per se samen naar de Primark. Ik zeg: Prima!

Voor kinderen en jonge meisjes

Ik loop vaak langs de Primark in mijn lunchpauze, maar ga er nooit meer naar binnen. Ik ben er zelf nog nooit geslaagd en mijn dochter nu 22 heeft het er inmiddels ook wel gezien.

nolly

nolly

18-02-2013 om 13:25

Niet samen passen?

Hier een primark in Spanje. Deze is vrij nieuw en heel erg netjes!! Een heel verschil met het filiaal 60km verderop, waar het altijd een bende is, wat ik dus ook in jullie postings lees.

Maar mijn dochter (14) wilde bh'tjes passen en ik mocht niet mee naar de pashokjes! Werd gevraagd of ze minderjarig was (ja duh!!) toen mocht het wel. Is dat in Nederland ook dat je niet samen naar de pashokjes mag? (neem nu gewoon ook een kledingstuk voor mezelf mee, dan mag ik ook naar binnen; belachelijk!)

Ciska22

Ciska22

18-02-2013 om 15:24 Topicstarter

Gaan morgen

Ben heel benieuwd wat we er van zullen vinden. We zorgen dat we uiterlijk om half 10 daar zijn. Moeten dus al vroeg weg...om 8 uur zitten we al in de auto.
Zetten de auto in de parkeergarage en zien wel wat we binnenslepen. Zal hier nog even verslag doen na thuiskomst!

Molleke

Molleke

18-02-2013 om 16:01

Ciska

Zou je willen laten weten hoe je het vond? Ik zit namelijk te denken om ergens in april/mei te gaan.

Heel veel plezier alvast.

Molleke

Molleke

18-02-2013 om 16:02

Oh haha

In je laatste zin zeg je al dat je verslag gaat doen Dankje alvast!

Ciska22

Ciska22

19-02-2013 om 21:59 Topicstarter

Geweest!

We zijn vanmorgen geweest...waren er tegen 10 uur. Net wat later dan beoogd. Toen we binnenkwamen viel het met de drukte nog wel mee. Tegen de tijd dat we onze mandjes vol hadden en wilden passen stond er een enorme rij voor de pashokjes. We zijn wel in de rij gaan staan en hebben bekeken wat we hadden en meiden hebben shirtjes in de rij vast gepast. Je mag namelijk maar 8 dingen meenemen in de pashokjes, als je een andere maat wilt passen ook al ligt die in je mandje dan moet je weer opnieuw in de rij. Wij zijn naar boven gegaan en in een hoekje op kinderafdeling hebben mijn meiden beiden nog twee broeken gepast. IN de rij blijven was eigenlijk geen optie want was zeker 50 meter rij, dus minimaal een uur wachttijd.
Werden wel door bewaking weggestuurd dat we niet buiten kleedkamers om mochten passen...
Heb veel gekocht, Voor mezelf een spijkerjasje, een vest en hardloopkleding. Voor de meiden veel tshirtjes (250 per stuk) en broeken en vestjes. Afijn 230 euro lichter maar met wel veel kleding.
Ga zeker nog eens heen maar dan direct om 9 uur daar zijn en direct passen wat je moet passen, als je eenmaal hebt gepast weet je in welke maat je zit.
Overigens troffen we nog een klasgenootje van dochter, zij is vrij iel en kon niet slagen. Alle damesmaten waren haar te groot en meisjeskleding is er maar heel weinig. Maar dochter van 10 paste dan wel weer gewoon in de dameskleding en heeft daar ook gewoon een broek vandaan,
Afrekenen ging heel snel, was naar boven gegaan en was binnen 5 minuten aan de beurt.
Afijn, ga zeker nog eens vaker heen maar liever niet in een vakantie (ook niet op zaterdag hoorde ik van personeel dan werken ze met dranghekken buiten...)

patrica1966

patrica1966

19-02-2013 om 22:39

Ook geweest

Wij waren er vanmorgen om 9 uur. Toen was het nog relatief rustig. Dochters zijn goed geslaagd. Vooral broeken en shirtjes gekocht. Dochters (13 en 16) vinden de primark een ideale winkel. Naast kleding hebben ze ook cadeautjes voor vriendinnen gekocht die binnenkort jarig zijn. Ook voor mijzelf wat leuke kleding gekocht.

Molleke

Molleke

21-02-2013 om 11:39

Ciska en patricia

Maar als ik het goed begrijp is er dus heel weinig kinderkleding? Mijn dochter van 12 zit nu op 158/164 en jongste van 7 op 134/140. Is daar wel wat in te krijgen?

patrica1966

patrica1966

21-02-2013 om 13:07

Molleke

Jongste dochter past de kleinste damesmaten prima. (normaal 164/170) Ik weet niet wat er aan kinderkleding is.

Ciska22

Ciska22

21-02-2013 om 14:49 Topicstarter

Molleke

158/164 is ook de maat waar mijn jongste dochter in zit. Als ze niet heel iel is kan ze in de kleine damesmaten, gaat vanaf maat 6 daar. Voor jongste van 134/140 weet ik niet zo goed. Daar is in ieder geval heel veel minder voor . Wel in de kinder maten ook tafels vol met leuke zomer tshirts met print.

Molleke

Molleke

21-02-2013 om 16:10

dus er is zeker wel kinderkleding. Ik denk dat mijn dochter net in de damesmaten kan maar dat zullen we zien. Ik ben van plan om ergens in april/mei te gaan.

Bedankt trouwens voor jullie terugkoppeling. Zijn jullie verder nog wezen winkelen in Almere? Is daar een groot winkelcentrum of iets dergelijks. We maken er dan sowieso een dagje van want we wonen niet om de hoek.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.