Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Prijsvergelijken digitaal fotoboek

De kerstvakantie heb ik gebruikt voor o.a. het maken van een digitaal fotoboek van het eerste jaar van zoon. Ik heb dit gedaan via Albelli.nl, met een kortingscode van 20% via een nieuwbrief. Nu zag ik dat er in de kerstperiode ook kortingen waren van 25% bij de HEMA.
Ik zou graag weten waar ik het goedkoopst uit ben, maar prijzen vergelijken vind ik heel ingewikkeld omdat de prijzen voor bijvoorbeeld een foto op de voorkant en het toevoegen van extra losse pagina's dan weer verschillen.
Ik kan natuurlijk de producten gaan vergelijken, kijken naar de prijzen van de pagina's, etc. Maar misschien is er hier toevallig iemand die wel eens een studie heeft gemaakt van wie de goedkoopste aanbieder is van digitale fotoboeken?? Ik hoor het graag!
Maanve

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Toke

Toke

11-01-2012 om 20:11

Andere verschillen

ik heb weleens geprobeerd een prijsvergelijking te maken, maar kwam toen tot de conclusie dat er andere verschillen zijn die ik belangrijker vind. Het formaat bijvoorbeeld, de beschikbare achtergronden, mogelijkheid om te bewerken of om zelf lettertypes toe te voegen etc. Op basis daarvan kwam ik bij Albelli uit.

Biene M.

Biene M.

11-01-2012 om 20:12

Kwaliteit

Let vooral ook op de kwaliteit, zeker als je een mooi groot album voor later wilt maken. Ik heb nu twee keer boekjes laten maken, één keer bij de hema en één keer bij webprint/magini. De laatste was het goedkoopst, maar bij beide was ik niet tevreden over de kwaliteit. Kleuren niet goed, te donker afgedrukt, slordig gesneden. Dit waren maar kleine boekjes om naar buitenlandse familie te sturen, maar als ik eens een echt mooi boek wil maken, zal ik dat niet bij deze aanbieders bestellen.

Ik ben benieuwd of iemand nog de gouden tip komt geven voor de aanbieder met de beste prijs/kwaliteit verhouding!

Voor de volledigheid: webprint had mooier (dikker) papier en meer foto's goed afgedrukt, maar hema had fijnere software en bij de hema kon je ook op de achterkant een foto afdrukken, terwijl die bij webprint wit was met hun merknaam erop (vond ik niet zo mooi).

ijsvogeltje

ijsvogeltje

11-01-2012 om 21:16

Lastig

Lijkt mij lastig hoor, zo'n vergelijk. Volgens mij bouwen verschillende aanbieders hun prijs op een andere manier op. Ik vind ook andere verschillen belangrijker dan een paar euro meer of minder. Gebruiksgemak, frames, kwaliteit, papierdikte etc. Bovendien vind ik het wel mooi om alle fotoboeken 'hetzelfde' te hebben. Zelfde formaat, zelfde materiaal, dat in ieder geval.
Houd er ook rekening mee dat alle programma's weer anders werken. Ben je net gewend aan een programma, dan zou je weer moeten wennen aan een nieuw programma. Dat merk je vooral als je er wat creatiefs van wilt maken.
Ik ben zelf erg tevreden over Albelli!

Hema niet

Ik heb vorig jaar mijn eerste digitale boek gemaakt bij de Hema en dat viel na één keer bladeren uit elkaar. Ik kreeg een nieuwe en ook die had binnen een paar dagen losse bladen. Hema zou ik niet doen.

Op advies van de kenners hier heb ik toen bij Albelli een boek gemaakt en dat is kwalitatief echt goed. Via de rentepunten van de ING had ik voor 25 euro een cadeaubon gekocht voor 50 euro, dat scheelde dus (dik boek, hoop geld). Ik heb gisteren nog bij de ING gekeken maar ze hebben nu alleen nog bonnen van 25 euro en daar betaal je dan 12,50 voor. Helaas mag je maar één bon per boek inleveren, ik heb echt ontzettend veel rentepunten namelijk.

Overigens

Het werd niet helemaal duidelijk in mijn vorige bericht, maar ik heb van de Hema na het tweede uit elkaar vallende boek gewoon mijn geld terug gekregen.

Tijgeroog

Tijgeroog

12-01-2012 om 11:07

Hema

Ik ben wel erg tevreden over de Hema. Ziet er heel mooi uit en blijft prima zitten. Maar ik moet er bij zeggen dat ik zelf nooit ergens anders een album gemaakt heb, en dus slecht kan vergelijken.

amk

amk

12-01-2012 om 11:16

Ook hema

maar dan vooral omdat zij losse bladen op A4 formaat leveren met gaten voor gewone 4 ringsbanden.
Het nadeel van een gebonden/gelijmd boek is dat je er niets meer tussen kunt stoppen. En zo her en der in het jaar krijg je nog wel eens een foto, een diploma, een feestmuts (ze is nu 6) die ik er graag tussen stop.

Ook hema niet

de eerste boeken die ik heb gemaakt waren via de hema. kwaliteit was bij een paar bladzijdes zoooo slecht, en nee dat lag echt niet aan mijn digitale spiegelreflexcamera. de foto's op het scherm waren zoveel beter dan wat er in het boek stond. terug gegaan naar de hema, nogmaals het boek afgedrukt gekregen maar hetzelfde probleem.

sinds die tijd ben ik over naar albelli. prachtige foto's in het boek, mooie kwaliteit. ben er erg tevreden over. en dat is voor mij veel belangrijker dan die paar euro verschil. ik heb de prijzen niet vergelijken, kan je wat dat betreft niet helpen, maar ik kan je zeker albelli aanraden.

sinas

sinas

12-01-2012 om 19:01

Kruidvat/trekpleister

ook prima.

Maanve

Maanve

12-01-2012 om 19:58 Topicstarter

Ok, albelli

Gek zo die wisselende berichten over de kwaliteit van de Hema. Overigens is het fotoprogramma van de Hema vrijwel hetzelfde als dat van Albelli. Dat zag ik toevallig doordat ik beide programma's heb geinstalleerd.
Ik ben erg tevreden over het boek dat ik in de kerstvakantie bij Albelli heb besteld. Mooie kleuren, een stevig boek en snelle levering. Ik houd het voorlopig bij Albelli en zal eens gaan kijken voor een bon bij de ING. Ben wel benieuwd of je die bonnen ook kan inleveren in combinatie met de kortingscodes die ze geven in hun nieuwsbrieven?
Maanve

Tijgeroog

Tijgeroog

13-01-2012 om 00:21

Slechte ervaring met kruidvat-foto's

Een aantal jaar geleden heel rolletjes foto's (huwelijksreis) ingeleverd bij het Kruidvat, dubbel af laten drukken.
Van een aantal rolletjes was steeds 1 foto scherp, het duo-exemplaar was wazig. Dat was de laatste keer dat ik foto's bij het kruidvat besteld heb. (in de winkel beweerden ze zelfs dat de foto's gewoon niet scherp waren. Ondanks dat ik een 2e wel scherp exemplaar had)

ilsepilse

ilsepilse

13-01-2012 om 10:33

Ah en kruidvat

bij ah eens een fotoboek met harde kaft gemaakt, was wel goed van kwaliteit.
onlangs 2 mini albumpjes bij kruidvat gemaakt, kwaliteit wat minder maar was ook maar 5 eu per stuk..

margje van dijk

margje van dijk

13-01-2012 om 10:42

Maanve

In het verleden heb ik wel verschillende aanbieders uitgeprobeerd, ook wel eens hetzelfde boek (= opnieuw gemaakt! Dat was nog eens onnozel werk). Ik kwam uit bij Albelli. Maar dat is al weer drie, vier jaar geleden en ik weet niet hoe het nu is. Ik gebruik nu alleen nog maar Albelli en ben tevreden over de kwaliteit. (In het archief staan nog wel hele verslagen met mijn bevindingen, evt. zoekwoord is 'blurb', want dat had ik ook uitgeprobeerd).

Tips/opmerkingen:
- zorg dat het aantal pagina's van je boek een veelvoud van 40 is. Dan zit de kaft er mooi strak omheen. Als je bv. 100 pagina's doet, krijg je de 'rug' die hoort bij 120, en is het boek sloppy. Dus 40, of 80, of 120.
- Een foto omslag is veeeeel leuker/mooier dan zo'n saaie linnen omslag. Gooi die 5 euro er tegenaan en doe altijd een foto-omslag (zorg wel dat de foto of foto's die je daarvoor gebruikt helemaal goed tot over de grens gesleept wordt/worden, zodat hij ook goed over de kaft heen te vouwen is, anders krijg je een raar wit randje aan de zijkant van je kaft, dat heb ik een keer gehad en dat vond ik wel spijtig).
- Albelli heeft tegenwoordig ook 'valt mooi open' boeken, of zoiets. Dan binden ze het iets anders waardoor het boek mooi plat openvalt. Dit kost wat, maar dan heb je ook wat. Mijn moeder had dat gedaan bij een van haar boeken, en ik was onder de indruk. Ik vind voor mijn eigen vakantieboeken (die meer 'verhaaltjesboeken met foto's zijn) overigens gewoon openvallen ook mooi genoeg. Maar als het echt eens iets bijzonders is, of iets artistieks, is dit zeker een aanrader.
- Het verschil tussen mat en glans is ook aanzienlijk (het hangt van je smaak af wat je mooi vindt, beide is goed maar het oogt anders), evenals de dikte van het papier (ook daar zijn opties in). Ik had de laatste keer dik papier en glans, maar ik geloof dat ik het geheel toch iets te volumineus vond dus de volgende keer ga ik misschien weer iets minder doen.
- Je kunt alles doen met de software. Er zitten allerlei sjablonen en templates in, maar je kunt ook alles weggooien en alles zelf op de pagina's slepen. (Mijn moeder dacht dat ze die sjablonen moést gebruiken).
- Als je eenmaal begonnen bent is het lastig om nog van boekformaat te veranderen. Ik geloof dat het sinds kort wel kan, maar alleen schaalvergroting (dus rechtop staand blijft rechtopstaand, maar dan evt. groter of kleiner). Denk dus goed na wat je wilt, maak die keuze bewust, en begin dan pas.

Ik heb intussen een stuk of tien boeken gemaakt (heb er net weer een af), allemaal van vakanties (zowel grote als kleine vakanties), en ik ben er erg blij mee. Ik merk dat de jongens die boeken ook ettelijke keren per jaar uit de kast pakken om ze nog weer eens door te lezen/kijken. Grootste voordeel is dat ze maar zo weinig ruimte innemen (naast die kolossale inplak-boeken).

Succes!
Margje

Hema heeft ook 'valt mooi open- boeken'

en van onze hemaboeken zitten alle pagina's nog prima vast!

Heb eenmaal een exemplaar gehad met een gekreukte bladzij, dat album is kostenloos opnieuw gedrukt.

Heb ook Albelli-boekjes, ook heel mooi, in een formaat dat hema niet heeft. Ik vind het handig dat je hemaboeken in de winkel kunt afhalen & betalen (geen verzendkosten).

Kruidvat

Ik ben al een aantal keren begonnen een boek te maken bij het kruidvat. Op het moment dat ik alle foto's had uitgezocht en geupload kwam ik niet meer verder.....ik zal ergens wel iets fout doen, maar kom er niet achter wat. Het heeft me veel tijd gekost zonder resultaat helaas.
Ik zal eens kijken of het me met ALbelli wel gaat lukken.

Kruidvat

Ik ben al een aantal keren begonnen een boek te maken bij het kruidvat. Op het moment dat ik alle foto's had uitgezocht en geupload kwam ik niet meer verder.....ik zal ergens wel iets fout doen, maar kom er niet achter wat. Het heeft me veel tijd gekost zonder resultaat helaas.
Ik zal eens kijken of het me met ALbelli wel gaat lukken.

Oeps

er is iets verkeer gegaan, sorry voor dubbelplaatsen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.