Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Yura

Yura

05-12-2011 om 14:49

Prijsstickertje op strijkboutzool

Ik zette mijn strijkbout aan om op te warmen en opeens rook ik een schroeilucht in huis. Er blijkt iets onder de zool te zitten, een prijsstickertje ofzo. Ik denk dat mijn dochter behulpzaam heeft willen zijn. Het stickertje zit helemaal ingesmolten ofzo. Ik heb van alles geprobeerd het eraf te krijgen wasbenzine, stickerverwijderaar en uiteindelijk ook schuursponsje, jif, brillo sponsje. Iemand nog suggesties? Het is zo'n stoomdinggeval, dus best aan de prijs, echt zonde.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Isabella

Isabella

05-12-2011 om 16:03

Gewoon

Lukt het niet als je je strijkijzer gewoon heet laat worden en vervolgens over iets ruws strijkt. Bijvoorbeeld een oude theedoek of een ruw badlaken. Als ik weleens iets onder mijn strijkzool heb doe ik het altijd zo. En het laatste restje aan de rand van mijn toch al oude strijkplank. Hoe vaker je strijkt hoe gladder de zool weer wordt.

Yura

Yura

06-12-2011 om 14:30

Ga het proberen

Meestal doe ik het inderdaad zo, maar omdat heel mijn huis naar brand stonk nadat ik de strijkbout had laten opwarmen, had ik hem weer uit gedaan. Gister had ik hem nog wel even licht laten opwarmen en toen met de hand met een doekje, maar toen gebeurde er niks. Als je er niet met je handen aan komt dan kan het natuurlijk heter, dus misschien lukt het dan wel. Ga ik dan toch ook nog maar even proberen. Ben na googelen ook aceton en azijn tegen gekomen, dat ga ik nog even proberen ook. Oh en pindakaas ook nog, dus wie weet. Als iemand nog andere ideeen heeft houd ik me aanbevolen.

Normaal

kun je stickers goed verwijderen met lampenolie, maar of dat ook op de strijkbout werkt dat weet ik niet

Yura

Yura

07-12-2011 om 08:32

Gelukt

Een van de dingen die ik oa al geprobeerd had was stickerverwijderaar, wat ik gewoon in huis had. Dus het ligt voor de hand dat als eerste te proberen. Was dus ook niet gelukt. Gisteravond het strijkijzer op een watje doordrenkt met stickerverwijderaar gezet en zo de hele avond laten intrekken. Daarna haalde ik het er gelukkig heel makkelijk af. Lampenolie houd ik ook in mijn achterhoofd voor de volgende keer.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.