Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Jitske de Graaff

Jitske de Graaff

05-12-2011 om 10:23

Postzegels duurder per 1 januari

Voor wie het interesseert: de 1 postzegels worden per 1 januari duurder: een velletje van 10 kost dan 5 euro ipv 4,60 nu.

Vanwege verkoop via internet gaan er hier heel wat velletjes door, ik haal er dus nog wat in huis.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Coco

Coco

05-12-2011 om 10:29

Jitske

Dat zal je niet helpen. Het zijn volgens mij niet de postzegels die duurder worden, maar het versturen van post. De standaardzegels worden gewoon aangepast. Als je de oude postzegels op de enveloppen plakt zul je ze dus bij moeten frankeren tot het juiste bedrag.

Jitske de Graaff

Jitske de Graaff

05-12-2011 om 10:34

Nee hoor

want er staat tegenwoordig alleen een 1 op. Dat is het nieuwe systeem.

Fiorucci

Fiorucci

05-12-2011 om 10:42

Klopt

Je mag dus gewoon een zegel blijven plakken waar 1 opstaat en hoeft niet bij te plakken. Je gaat alleen voor zegels meer betalen bij aanschaf.

En bestellen doe ik gewoon vanuit mijn luie stoel

vanaf 25 of 30 euro (ff kwijt) worden ze gratis thuisbezorgd. En heb ik altijd bijzondere zegels. Mijn vader ging vroeger daarvoor op speciale uurtjes naar het filatelieloket maar nu kan dat gewoon op internet.

Pas op! je moet dan wel bij de collect club bestellen en niet op de gewone website, anders heb je niet de keuze uit al die bijzondere zegels. Ik krijg altijd een mailtje dus ik heb de website niet paraat... google google...

http://collectclub.postnl.nl//pages/homepagecollectclub/s2/homepagecc.aspx

hmmm ik krijg alweer zin. Die cour internationale de justice vind ik gaaf, en leuk dat ze er ook voor Europa en wereld zijn. Kleine tik van mij . Heb ze net ook weer voor Sinterklaas aan deze en gene gegeven.

Jitske de Graaff

Jitske de Graaff

05-12-2011 om 14:35

Goede tip rode beuk

Ik lik ook liever aan een originele postzegel dan dat ik zo'n saaie Bea sticker plak

Leuk rodebeuk

Ik heb gelijk besteld, overigens is het vanaf 15 euro gratis thuisbezorgen!

MerelR

MerelR

05-12-2011 om 16:08

Jitske en fiorucci

Klopt niet jammer genoeg.
http://platformelfa.nl/6227/postnl-maakt-postzegels-duurder-tarief-wordt-verhoogt-naar-50-eurocent/
Je moet er dus gewoon 6 cent bijplakken...

Sancy

Sancy

05-12-2011 om 16:16

Merelr

Ik lees dat niet uit de tekst. De postzegels van € 0,44 worden al niet meer verkocht, ze mogen nog wel gebruikt worden met bijbetaling: nu met 2 cent (uit mijn hoofd) straks met 6 cent. Voor postzegels waar 1 op staat, geldt wat Jitske en Fiorucci zeggen.

Leuk rodebeuk!

Heb meteen besteld. Goed idee zeg!

Merelr leest het idd verkeerd

Postzegels met een 1 hebben geen bijplakking nodig. Anders zou je met een vergrootglas het jaartal moeten opsnorren en dan moeten gaan uitvogelen wat toen de prijs was.... dat is niet de bedoeling van die nieuwe 1-en en 2-en. De bedoeling is juist dat ze minder zegels en bijplakzegels hoeven te maken, minder verschillende bedoel ik, en het toevallige bij-effect is dat mensen minder zien hoeveel het kost... maar dat is vast toeval!

Inderdaad

Hier is Schotland al jaren zegels met een 1 of 2 erop. Vorige week een "schandaal" in het sufferdje over de plaatselijke postagentschap die teveel rekende voor een setje zegels. Had er niet mee gerekend dat deze klant precies wist wat ze zouden moeten kosten, nu mag postagentschap voor "straf" een tijdje een postzegels meer verkopen, handig he ?! Ze zouden mij ook zo kunnen belazeren, want ik kan die prijsstijgingen echt niet bijhouden...........

Nou, als jullie het zo'n goede tip vinden

... mag ik dan ook een extra vraagje stellen?
Ik ben wel benieuwd of jullie nu ook van die speciale zegels hebben gekocht of toch de stinknormale Bea's. Ik zag nl. elders op de site alleen maar het standaardaanbod zoals dat tegenwoordig bij iedere supermarkt te krijgen is, en ik vind dat we met zijn allen juist de diversiteit wat hoog moeten houden. Het kost geen cent meer per slot van rekening, en als je dan al een keer met de slakkepost een bericht verstuurt ipv per email, dan mag daar ook wel een fraai zegeltje op.

Dusseh... welke zijn het geworden?

En het zijn geworden (speciaal voor rodebeuk)

die Wilhelminazegels, ik ben nogal nostalgisch aangelegd vandaar. De grutto, dat vond ik er wel groenig uitzien, zo lekker verantwoord. En ook nog "da's toch een kaart waard" omdat ik boven de 15 euro wilde uitkomen (krent). En die van Golden Earring omdat ik dat ene nummer zo leuk vind.

Fiorucci

Fiorucci

05-12-2011 om 19:39

Helaas rode beuk

Ik ga niet in een keer voor tientjes postzegels bestellen, maar misschien is het een troost dat ik vaak best leuke setjes meekrijg als ik gewoon bij The Readshop of AH een setje van tien haal.

Omdat ze toch bruikbaar blijven

en ik veel kaarten verstuur, heb ik meteen een hele verzameling besteld.

Grutto's, die flow-achtige postzegels, winterdecors, kinderpostzegels - joh ik weet het niet precies meer, maar het was samen bijna 40 euro dus ik kan voorlopig vooruit.

Prima actie.

15 euro is het fio

..en ik ga zeker niet bepalen welke zegels jij koopt als je naar de Read gaat .. was meer nieuwsgierig welke zegels mensen van die rare uitkiezen, of ik er over het hoofd gezien heb.

Bij ons gaan ze altijd wel op aan pakjes en zware brieven en ik verkoop ook boeken via Bol.com. Dat wil wel.

Fiorucci

Fiorucci

06-12-2011 om 07:00

Rode beuk

Oh er moest een smiley achter hoor, het stond er wat streng.. Ik dacht dat het minimaal 25 euro was, dit valt wel weer mee dan inderdaad. Maar goed, de kerstzegels eerst maar deze maand.

Tirza G.

Tirza G.

06-12-2011 om 22:00

Eigen ontwerp

Kost ook geen drol meer tegenwoordig. Heeft 'mijn' club geregeld, dus die gebruik ik. Voor privepost heb ik gewoon zo'n rol zelfplakkers met een eentje er op. Maar ik ga eens inspiratie opdoen, wie weet.

Tirza

lennest

lennest

12-12-2011 om 21:18

Wel bijbetalen

Op de huidige 1 en 2 zegels staat een jaartal, kijk maar eens goed en op de nieuwe zegels voor 2012 staat ... 2012 en die zijn duurder. Dus bijplakken!

(Janneke67)

(Janneke67)

13-12-2011 om 01:26

Nee hoor, niet bijplakken

http://www.postnl.nl/zakelijk/post/postzegels/faq.aspx

Zie vraag en antwoord 12

Groetjes Janneke

Brianna F

Brianna F

13-12-2011 om 07:20

Hier

Ik gebruik al jaren postzegels van postzegels met korting. Dat zijn de oude guldenzegels, die nog gewoon geldig zijn, maar die je dus goedkoper krijgt. Als je zoals ik veel stuurt, is dat een aardige besparing. En voor het buitenland veel leuker omdat er echt mooie zegels bijzitten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.