Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ava

Ava

09-08-2013 om 13:07

Postzegel

Vandaag moet een brief op de post en ik pak (oude) postzegels uit de kast. Doe ik haast nooit. Merkt een kennis net op dat er wat veranderd is, iets met 1 en 2. Is mijn oude postzegel nou niets waard of moeten er maar 2 op?

amk

amk

09-08-2013 om 13:19

Hangt er vanaf

de postzegels uit het gulden tijdperk zijn laatst per 13 november 2013 ongeldig verklaard. Die mag je daarna niet meer gebruiken. Je moet dan omrekenen tot de huidige waarde en die is (net als vroeger) afhankelijk van het gewicht.
Postzegels uit het euro tijdperk mag je wel gebruiken mits je bijplakt tot de benodigde waarde.
Een postzegel met waarde 1 is op dit moment 60ct. Dus voor een brief van max 20 g moet je een waarde van 60ct plakken of een postzegel met waarde 1

Tesah

Tesah

09-08-2013 om 13:31

Ach

Mijn vader stuur me al jaren brieven met gulden postzegels, ongeveer de juiste waarde, het is nog.nooit fout gegaan...

Ava

Ava

09-08-2013 om 13:31

Nou, das snel!

Zestig cent?! Ik doe wel nog een zegel van 39 e-cnt erbij.
Dank AMK!

Tariefsverhoging met tempo, dat wel

Maar je hoeft niks bij te plakken als de prijs stijgt. Waarde 1 blijft waarde 1.

Op dit moment kosten 10 zegels 6 euro. Dat was tot voor kort 5,40. En op 31 dec. 2012 5,00. Gaat nu even hard, dus.

amk

amk

09-08-2013 om 15:28

Tesah

dat mag nog tot 13 november, daarna mogen gulden postzegels niet meer. Tot dan toe is het volkomen legaal mits je maar genoeg waarde plakt.
Er is zelfs een bedrijfje dat pakketjes maakt van gulden postzegels die beduidend goedkoper worden aangeboden maar wel de juiste waarde hebben.

Jesse_1

Jesse_1

09-08-2013 om 19:06

Ow, tnx amk

Ik ga nog snel eea posten voor 13 nov. Volgens mij heb ik nog een hoopje leggen.

Aha

Ik was gister al beetje ontstemd omdat Nergens op het plakvelletje de prijs te vinden was. Zodat ik geen idee had wat ik moest bijplakken. Dat doen ze dus met opzet..
Nuja, 60ct dus, dank!

Kaaskopje

Kaaskopje

10-08-2013 om 00:52

Vertigo

Maar je hebt toch internet? Je had toch op PostNL kunnen nakijken wat een postzegel kost?
Ik weet ook niet of ze de prijs expres niet noemen. Met de cijfers, 1 en 2, en afwezigheid van prijsgegevens, zijn de postzegelvelletjes tot in lengte van dagen te gebruiken. De waarde wordt steeds hoger, dat wel. Van mij had het niet gehoeven, maar ja ook dit went weer.

Kaaskopje

Ja tuurlijk kan ik het zo nazoeken.. Maar ik vind t nog steeds heel raar dat het er niet meer op staat

Dalarna

Dalarna

10-08-2013 om 23:01

Vertigo

Dat is niet raar maar handig, hoeven ze niet steeds weer nieuwe postzegelvelletjes te maken als ze de prijs verhogen.

Ok ok

Raar doch handig dan. Of andersom

Ava

Ava

12-08-2013 om 19:17

Raar en onhandig. Of ik doe alle oude zegels de prullenbak in. Dan wordt het opeens wel makkelijk. Brief is met slakkenpost onderweg.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.