Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Chippie

Chippie

19-01-2012 om 13:58

Post....grrrr!

Gek wordt ik van de post. Aanmelding nieuwe ziektekostenverzekering is niet aangekomen bij ziektekostenverzekeraar, bevestiging dat we bij de ander zijn uitgeschreven ook niet. Nu wacht ik op zeer belangrijke, aangetekende post uit Duitsland die al drie dagen in het sorteercentrum (samen met 150.000 andere stukken post) ligt... gek word ik er van! Okee, dit was een beetje te voorspellen. Ik heb nooit gesnapt waarom ze mee zijn gegaan in de trend van andere low-cost-postbezorgingsbedrijven, er is nu geen enkele postbezorgvoorziening waar je echt van op aan kunt. Grumbel!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
sinas

sinas

19-01-2012 om 14:04

Digitaal?

Heb je het niet digitaal dan?

Chippie

Chippie

19-01-2012 om 14:37

Sinas

Helaas kan niet alles digitaal.

sinas

sinas

19-01-2012 om 15:03

Hoezo niet?

Ik heb eind december bij de nieuwe verzekeraar digitaal ingevuld, en die hebben vervolgens de opzegging bij de oude gedaan, is geen brief aan te pas gekomen. Daarom snap ik het kennelijk niet.

Chippie

Chippie

19-01-2012 om 15:21

Sinas

Het document uit Dld is een kentekenbewijs voor onze nieuwe (tweedehandse) auto die vandaag gekeurd zou moeten worden. We hebben wel een auto, geen kentekenbewijs. Heel fijn!

De ziektekostenverzekering is een heel specifieke ziektekostenverzekering via werkgever met heel gunstige voorwaarden (geen eigen risico, allerlei aanvullende toestanden inclusief uitgebreide tandartsverzekering voor nog geen 130 euro pm), nadeel is dat je daar alleen schriftelijk aan kunt melden. Sowieso denk ik dat dat niet de issue is. Er zullen genoeg mensen zijn die liever een gewoon formulier invullen dan iets digitaal verzenden.

De post, belangrijke post in dit geval, komt niet aan. En het zou fijn zijn dat je daar toch vanuit kunt gaan.

Q

Q

19-01-2012 om 15:25

Lastig

Ik herken je ergernis wel Chippie. Ik zit in dubio. Er zou mij in de eerste 2 weken van januari een bericht via post gestuurd worden. Het is er nog steeds niet. Aangezien de post hier nogal eens verkeerd bezorgd wordt, zit ik te twijfelen of de brief "gewoon" verkeerd bezorgd is of dat ik de instantie die het bericht zou versturen lamgzamer is dan gedacht of dat de brief zit nog ergens vast zit. Ik wacht nog even.
Helaas, ondanks ongetwijfeld de goede wil van iedereen die bij TNTpost (of hoe het tegenwoordig ook moge heten) werkt, de post is niet meer zo betrouwbaar als vroegah. Ik hoor teveel verhalen om mij heen met klachten.

Chippie

Chippie

19-01-2012 om 15:33

Je hoeft niet zo verontwaardigd te doen! Nee, ook niet als je toevallig zelf postbezorger bent.

Ja, ik klaag en volgens mij ook terecht. In 1 week komen er drie stukken post niet aan. Ik heb daar last van, ik moet er nu achteraan en voor hetzelfde geld liepen we onverzekerd rond. De afspraak voor de keuring moeten we verzetten terwijl de brief (aangetekend) al drie dagen bij sorteercentrum ligt.

Ik wil als consument graag een postbezorgorganisatie waar ik op aan kan. Daar wil ik best meer voor betalen.

Chippie

Chippie

20-01-2012 om 12:04

Voor de derde keer deze week...

Loop ik naar de buren met post die voor hen is bestemd (NAW gegevens kloppen). Grrrr.

Chippie

Chippie

20-01-2012 om 13:33

Klagen, waar dan? Ik heb een keer een poging gewaagd (pakketje werd achter in de tuin in speelhuis gelegd en in fietstas van huishoudelijke hulp) maar toen moest ik allerlei codes doorgeven die ik dus niet meer had en werd er dus niets mee gedaan.
Ik heb ook wel eens een postbezorger aangesproken die over ons 1-meter-hoge-heggetje-tussen-de-twee-opritten stapte. Dat mogen mijn kinderen niet, dus de postbezorger ook niet. Ik gaf aan dat ik dt niet prettig vond, toen kreeg ikzo'n onnozele blik 'mevrouw, het kan echt niet anders want u heeft een auto op het oprit staan'. Grrrrr....

Biene M.

Biene M.

21-01-2012 om 07:31

Klagen

Klagen bij Post.nl heeft ook geen zin. We hebben hier al jaren een pakketbezorger die een briefje in de bus doet dat hij niemand thuis heeft aangetroffen terwijl er wel iemand thuis is en hij heeft vervolgens ook al bij herhaling het pakket op het verkeerde postkantoor achtergelaten. We klagen iedere keer en horen iedere keer dat hij erop aangesproken is, maar dat is of niet waar, of het is zinloos, want het gaat maar door. Verder krijgen we nogal slappe excuses van de persoon aan de klachtenlijn iedere keer en is vergoeding van kosten (telefoontjes om te achterhalen waar het pakket is, de stad rondrijden op zoek naar het juiste postkantoor) ook niet mogelijk. Klagen leidt op die manier alleen naar een nog onbevredigder gevoel.

Saskia

Saskia

21-01-2012 om 07:54

Wel klagen

Paar weken geleden, dochter had kleding besteld ter waarde van 150 euro die thuisbezorgd zouden worden met post.nl. Volgens track & trace was het pakje op een dinsdagmiddag om half 6 bezorgd. Niets hoor, we waren op dat tijdstip thuis en er lag ook geen briefje in de bus. Na 24 uur hebben we klacht ingediend. Dag later werd het pakje bezorgd, we weten nog steeds niet door wie, want het was niet onze vaste pakjesbezorger en ook niemand uit de buurt. De bezorger belde paar dagen later gestrest aan omdat we een klacht hadden ingediend. Ik heb toen de klacht maar ingetrokken, hij was zo bang om zijn werk kwijt te raken. Maar de klacht was dus bij hem terecht gekomen en er was dus wel actie op ondernomen.

Biene M.

Biene M.

21-01-2012 om 13:04

Nou

Dat is ook lekker dan, dat zo'n bezorger vervolgens bij je aanbelt. Wat een bedrijf. Hij hoeft zich trouwens geen zorgen te maken, want we hebben hier ondanks meerdere klachten al jaren de zelfde bezorger.

margje van dijk

margje van dijk

21-01-2012 om 20:09

Hier ook sinds deze week

Tot op heden had ik nooit klachten over de post, altijd alles kwam netjes aan en op tijd.

Maar nu. Oudste is zijn telefoon verloren. We wilden een nieuwe laten komen. Een prepaid van de KPN (net als de vorige). De enige betaalmethode was: onder rembours. Dat betekent dat je moet betalen aan de deur. Op de site stond: je kunt pinnen aan de deur.

Woensdag werd hij bezorgd (keurig op tijd), en ik was thuis. Prachtig. Postbezorger zegt dat ik nog moet betalen, dus ik loop terug om mijn pinpas te pakken. Maar nee, dat was natuurlijk niet de bedoeling, dacht ik nou echt dat hij met zo'n pinapparaat op zak liep? Alleen contante betaling was mogelijk. Nou, zoveel contant geld had ik niet in huis.

Ik vroeg of hij nog meer te doen had in de buurt, of ik snel even geld mocht halen? Nee, zegt-ie vermoeid, "het was al zo'n gezoek, ik heb dit adres in de tomtom moeten intikken en ik kon het haast niet vinden, en nu moet ik weer een hele andere kant op". Dus wat nu? "Morgen kom ik het weer aanbieden", zegt-ie. Nou, dat hoef je niet te doen, zeg ik, want morgen is hier niemand thuis. "Zal ik het dan maar meteen bij het postagentschap afgeven? Dat scheelt een dag". Ja, doe maar, zeg ik. "Dingeslaan, he?", zegt-ie. Ja, Dingeslaan, daar zit ons postagentschap. Krijg ik het briefje in mijn handen terug (en hij rijdt weer weg met het doosje met de telefoon), zie ik dat er ZusEnZoLaan op het briefje staat. Een ander postagentschap. Vanaf de volgende werkdag 13:00 uur.

Dus ik sta de volgende werkdag 's middags om 5 uur bij ZusEnZoLaan. Geen pakje. Even later sta ik bij Dingeslaan. Ook geen pakje.

De volgende dag, idem. Geen pakje. Nergens.

Wel wist de meneer van Dingeslaan mij te vertellen dat het de laatste tijd echt slecht gesteld is met de pakjes. De bezorging is overgaan in nieuwe handen. De oude bezorgers moesten 130 pakjes per dag doen. De nieuwe bezorgers moeten nu 240 pakjes per dag doen. Dat lukt natuurlijk niet, dus ze houden elke dag 80 pakjes over, of meer. Maar die komen vrolijk bij de 240 pakjes van de volgende dag. Dus dan wordt er nog minder bezorgd. Etcetera. "In het district hiernaast hebben ze het opgegeven. Daar word uberhaupt niet meer bezorgd".

Nou, tjongejonge. Als ik genoeg euro's in huis had gehad, had ik hem woensdag al gehad. Nu heb ik niks, en ik heb geen idee wanneer ik hem waar kan ophalen. Het is nu weekend. Maandag ga ik het nog een keer proberen, en daarna geef ik het op. Dan bestel ik een nieuwe en zorg ik dat ik genoeg geld in huis heb.

Maar ik vind het zo suf. Die bezorger maar rijden, en gestresst doen, en fouten maken.... allemaal voor niets. Moet dat pakje weer teruggestuurd worden.

Pffffft.

Overigens is de vervangende simkaart (met nummerbehoud en beltegoedbehoud) ook nog niet gearriveerd. En de aparte bestelling van een Micro-SD kaartje en een hoesje ook nog niet. Er is uberhaupt weinig post bezorgd de laatste dagen.

Het is echt ongelofelijk achteruit gegaan, terwijl het altijd zo goed was hier. Onbegrijpelijk.

Margje

Of deze

Kleding besteld voor dochter. Op vrijdag kregen we een keurige mail van de webwinkel dat ze het pakket hadden overgedragen aan Post.nl/TNT. Er stond een track & trace code bij. Wij kijken: het pak zou al zaterdag worden bezorgd. Zaterdag de hele dag iemand thuis geweest, geen pak. Kijken op track & trace, hee, dat is raar, er staat nu maandag tussen 8.30 en 12.30 uur. Maandag was ik thuis, geen pakje, ik in de loop van de middag kijken, staat er dat het pakket dinsdag zou worden bezorgd. Tja, vandaag waren wij niet thuis. Ligt er zo'n briefje in de bus dat ze morgen komen. Ik ben benieuwd.

Pakje is er

De pakjesbezorger kwam zojuist het pakje brengen. Ik zei vriendelijk tegen hem wat er was gebeurd. "Dat kan helemaal niet" zei hij,"we bezorgen niet op maandag dus dat kan er nooit op hebben gestaan." Nee, ik ben gek...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.