Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tango

Tango

08-07-2013 om 21:17

Pompje voor waterballonnen

Ik zie overal van die pompjes voor waterballonnen (zo'n soort plantenspuit met pompje erin). Werkt dit nu handig of is het niets? Ik overweeg er een aan te schaffen voor de kinderen maar vind ze niet echt goedkoop. 10 euro, wel met een zootje waterballonnen erbij. Heeft iemand er al ervaring mee en weet iemand toevallig nog een adresje waar ze goedkoper zijn?

Annet

Annet

08-07-2013 om 23:12

Geprobeerd, werkte niet

In waterballonnen hoort water. Wat moet je dan met een pompje?
Wij klemmen zo'n waterballon om de kraan heen (met smaller uiteinde voor de aansluiting van de waterslang).
Het water loopt erin en als die goed is (vol, halfvol, beetje vol, net wat je wil) koppel je de ballon af en knoop je 'm dicht.

Tango

Tango

09-07-2013 om 10:39

Kraan

Begrijp ik nu dat het niet werkt, Annet? Naar mijn idee moet je het ding vullen met water en dan pompen en zo op een of andere manier de ballon vullen.
Wij hebben 1 kraan waarmee we ook waterballonnen kunnen vullen maar die zit in de trapkast. Vind ik nou niet echt een handige plek om kinderen hun gang te laten gaan, staat binnen de kortste keer de kast blank. Vandaar dat ik me afvroeg of zo'n pompje, dat er toch voor gemaakt lijkt te zijn en zodanig in de speelgoedwinkel verkocht wordt, uitkomst biedt.
Andere ervaringsdeskundigen misschien???

mix

mix

09-07-2013 om 10:47

Moet idd

dan wel gewoon water in. Maar dan zou een plantenspuit (veel voordeliger en zit ook een straalstand op) toch ook moeten werken?
En als je twijfelt aan de werking: er zijn ook plantenspuiten met hetzelfde systeem.

Tango

Tango

09-07-2013 om 20:56

Plantenspuit

Die heb ik dus niet zo'n plantenspuit, alleen maar eentje zonder pompje.
Bijzonder dat hier geen ervaringsdeskundigen zijn, want ik zie die dingen toch veelvuldig in de winkel en bij mensen in tuinen staan. Misschien maar eens een buurtonderzoek doen.
Morgen organiseert dochter van 12 een watergevecht voor een aantal kinderen uit de klas, hier voor het huis. 1 jongen wilde waterballonnen meenemen. Ik hoop stiekem dat hij er ook zo'n pompje bij heeft maar heb al gezegd tegen dochter dat er niet in de trapkast gevuld wordt.

Claudia B

Claudia B

10-07-2013 om 10:37

Werkt prima

Ik heb er toevallig net 1 gekocht, had ze al zo vaak zien staan en steeds voorbij gelopen. Maar dat geklieder bij de kraan binnen, helaas hebben wij geen buitenkraantje.
Ik zag net je berichtje en dacht "dan ga ik het gelijk uitproberen".
Je vult de spuit met water (eerst alle ballonnen eruit , dan dichtdraaien, en dan pompen tot je niet verder kunt.
Ballon erop en spuiten, ideaal, kind kan de was doen.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

10-07-2013 om 21:13

Bidon

Toevallig zag ik vanmiddag dat vriendje van zoon die ballonnen met een bidon vulde. Zag er heel handig uit.

Tango

Tango

10-07-2013 om 22:55

Handig!

Een bidon, dat ga ik ook eens proberen. Die hebben we hier namelijk genoeg staan. Stukke goedkoper dan zo'n pompje. Ik heb alleen nu geen waterballonnen, eerst maar eens kopen.
Vanmiddag met het waterfestijn heb ik wel waterballonnen gevuld (een vriendje nam ze mee). Ik ontdekte nog een kraan waarmee het ging, bij het toilet. Heb de kinderen maar niet zelf laten vullen want het geeft altijd een kliederbende en bovendien waren de kinderen erg nat (want watergevecht) dus mochten ze het huis niet eens in.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.