Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Politie vergeet te melden dat auto is weggesleept...

Gister een bizarre avond, die ik ff wil delen.

Achtergrond: oudste dochter (22), heeft huisje in Amsterdam gevonden met vriendinnen. Haar vrij nieuwe autootje kan dus niet mee -> geen parkeervergunning & ook niet nodig want ze werkt in A'dam. Auto te koop aangeboden op Marktplaats, en viavia afgelopen weekend verkocht. Meisje had al geld overgemaakt, vanochtend zouden za samen naar postkantoor om m over te zetten.
Belt dochter gisteravond in tranen op; Mam, ik kom bij mn auto en hij is weg!! Ik meteen in auto gesprongen en naar haar toe gereden. Auto stond bij winkelcentrum, pal voor drukke AH. Daar gevraagd; is er iets gebeurd, zijn er auto's weggesleept? Wisten van niks. e had politie al gebeld; mn auto is weg, weten jullie iets?
Er lag geen glas oid, en t leek te onwaarschijnlijk dat op die plek waar t zo druk is met winkelende mensen iemand een auto steelt. En dan nog: n Peugeot 107. Heerlijk autootje maar er stonden zoveel mooiere, nieuwere auto's. Enfin, wij samen naar politiebureau om aangifte te doen.
Lange wacht, dochter heel verdrietig en wij allebei snapten er helemaal niks van. Aangifte gedaan en naar huis. Man had ondertussen verz.mij. Gebeld, die konden we vanmorgen terug bellen.
En, met pijn in t hart, dat meisje gebeld dat de auto had gekocht. Die vond t vreselijk naar voor dochter, maar ook voor zichzelf. Thuisgekomen meteen het geld weer naar haar overgemaakt natuurlijk.

Nog druk nagepraat thuis, online alvast diefstal gemeld bij verz.mij. etc. Sta op punt om tegen 11 uur naar bed te gaan; telefoon op mijn mobiel. Dus niet mobiel dochter, dat is het nummerdat ze bij politie heeft doorgegeven.
Politie (ander bureau dan waar wij aangifte deden overigens): uhm... blijkt administratief foutje. Auto was niet gestolen maar weggesleept! Verhaal schijnt dat iemand vij die AH met zoveel kracht tegen dochter's auto is gereden dat er een auto van Bergnet is gekomen om m weg te slepen. Hij staat nu op n terrein van hen in Amsterdam ZO. Daar moeten we strax heen om de schade te zien. En daarna door naar politie om de gegevens te krijgen van degene die de aanrijding heeft veroorzaakt - die is gelukkig wel bekend. En dan daarmee alsnog de schade-formulieren invullen. Geen idee of je dat ieder voor zich doet of prive bij iemand afspreekt, of ieder je eigen formulier invult of gewoon dit meldt bij verzekeraar?
Hoe dan ook; niemand, politie noch Bergnet, heeft gisteren dus bedacht dat t handig was om eigenaar van weggesleepte auto te informeren. Sterker nog, ondanks dochter's specifieke navragen, en onze daarop volgende aangifte - waarbij we nogmaals vroegen of er niks bekend was van wegslepen oid - nee; daar was niks van bekend.
Dit was om 8 uur 's avonds, auto was al om 10 uur ' ochtends weggesleept.
En dan bellen ze op mijn mobiele nummer; moet nog even nagaan hoe dat nou kan.

Kortom; hele rare avond. En geen idee wat dit betekent. We hadden net uitgezocht dat bij diefstal (of total loss) ze n goede verzekering had: na 30 dagen nieuwwaarde uitgekeerd, en voor iedere dag van die 30 dgn 15 euro vergoeding. Nu moeten we nog maar afwachten hoe erg de schade is, en of haar dat geen geld gaat kosten - ook al is schuldige bekend. Pfoehhh.... En t is al zo druk want over 2 weken verhuist ze.
Kortom, hectiek.en onbegrip: hoe kan t nou dat je als eigenaar vd auto niet geinformeerd wordt over wegslepen??

Mare

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wat een gedoe..!

Jeetje, dit kun je toch allemaal niet bedenken... Wat een gedoe, wat een pech. En inderdaad heel vreemd dat ze degene van de weggesleepte auto niet informeren...

Ik denk dat ik wel weet hoe ze aan jouw nummer zijn gekomen. Waarschijnlijk hebben ze op basis van het kenteken het adres achterhaald en gekeken welke nummers er bekend zijn op dat adres. Ik weet niet meer precies hoe het zat maar komt erop neer dat je nummer in een of ander bestand komt waar de politie in geval van nood ed kan kijken welke nummers er op een adres bekend zijn. Ik ben zelf ook wel benieuwd nu hoe dat precies werkt. Ik ga eens informeren bij een bevriende agent...

Hopen dat het je dochter geen geld gaat kosten!!

Hombre

Hombre

10-11-2012 om 22:00

Vreselijk meid

En je toetsenbord is nog kapot ook!

Kaaskopje

Kaaskopje

11-11-2012 om 01:13

Nou

wat een ongelukkige gang van zaken. Gelukkig dat ze nog wel geld zal krijgen van de verzekering. Ik weet niet voor hoeveel ze de auto verkocht heeft, maar als dat een beetje in de richting van de verzekeringsvergoeding komt, dan valt het met de pech voor je dochter in ieder geval nog mee.

Kaaskopje

Kaaskopje

11-11-2012 om 01:15

Hombre? o.t.

Dit valt toch een beetje onder de noemer 'als je niks zinnigs te melden hebt, zeg dan niets'. Vind ik.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

11-11-2012 om 14:38

Juist ja kaaskopje

Dat was nu ook precies wat er bij mij opkwam toen ik Hombres reactie las...

En ik

Begreep de grap niet eens.

Hoe is het verdergegaan?

Mare

Mare

11-11-2012 om 22:20 Topicstarter

Vervolg.. en grap?

Grap over toetsenbord ontgaat me ook volledig. Ok, op de ipad typt t tikje lastig en schiet er wel eens n foutje doorheen maar was volgens mij redelijk coherent verhaal. Rare opmerking dus.

Maar goed. Vervolg. Zaterdag met dochter weer naar politieburo. Daar werd eea nog verder ingevuld. Blijkt dat dus op dat parkeerterrein bij de AH iemand bij het uitparkeren tegen haar auto is aangereden. En niet 1 keer maar een paar keer. En vervolgens ook nog tegen n paaltje. Het was n man van 87, hij reed in de (grote) auto van zijn zoon, en had schoenen aan met dikke zolen ( is zijn verklaring). Het lukte hem niet om er uit te komen en hij raakte in paniek toen hij steeds weer doorschoot tegen haar auto. Hij heeft zelf de politie gebeld, en die hebben hem zijn rijbewijs ontnomen. Zijn auto zat behoorlijk in elkaar, aan de voorkant overigens dus t is niet dat hij t niet zag- ipv remmen gaf hij steeds gas. Agente zei dat schade ws aanzienlijk was, misschien zelfs total-loss omdat zem weggesleept.
We zijn zelf naar hem toegeweest om samen schade-formulier in te vullen, en hadden eigenlijk enorm met hem te doen, hij was helemaal van slag en voelde zich erg schuldig. Dochter liep hem helemaal te troosten .
Toen door naar bergingsmaatschappij- waar schade enorm mee bleek te vallen en goed te repareren is. Wordt ws morgen naar reparatiebedrijf gebracht.

Wel bleek op politieburo dat agente zei; ik zie wel dat je verzekering stopte op 9 nov. Huh? We schrokken maar dat bleek toen we verzmij belden normale gang van zaken bij aangifte van diefstal. Alleen: verzmij gaf aan verzekering nu weer opgestart te hebben maarrr... dat auto nu niet meer op naam van dochter stond. Dus weer politie gebeld, x keer doorverbonden; ja, dat komt door melding diefstal dan komt er een schorsing. Dus morgen weer bellen met RDW om dat recht te breien. Kortom, heel veel gedoe maar t komt goed!
Werden wel vandaag gebeld door politieagent die aangifte had aangenomen met excuus dat hij eea niet goed had nagekeken waardoor hij niet gezien had dat hij was weggesleept. Da's wel netjes vind ik.

Mare

mix

mix

11-11-2012 om 22:48

Oef erg

vreselijk wat voor werk je eraan hebt om dingen weer goed te krijgen, te regelen enz.
Zo zijn we hier al 2 maanden bezig schadegeld van de politie terug te krijgen. De politie geeft toe een fout te hebben gemaakt waardoor we kosten moesten maken, maar de commissaris zegt doodleuk: ze kunnen zoveel zeggen.
Dus bezwaar na bezwaar na bezwaar
Sterkte!

Hombre

Hombre

14-11-2012 om 19:58

Zinnig

Het is maar wat je zinnig noemt. Als ik op mijn iPad tik neem ik wel de moeite (yep, het is een gedoe) om leestekens en hoofdletters in te voeren. Als iemand dat consequent niet doet vind ik dat op z'n minst lui en eigenlijk een beetje onbeschoft tegenover de lezer. Of het toetsenbord moest echt kapot zijn natuurlijk...

Hombre

Nou Hombre, ik zie gewoon hoofdletters en leestekens in de tekst van Mare hoor. Misschien een bril kopen en voortaan je achterlijke reacties voor je houden?

100%mama

100%mama

15-11-2012 om 11:16

Isa bella

Mare

Mare

20-11-2012 om 22:30 Topicstarter

Wonelbaarluku reaksie himle

... zo beter?
Ik zou zeggen: get a life.
Of start een eigen draadje. Maar ja, daar reageert misschien niemand op - oh schrik! Dan maar gaan miepen in de draadjes van anderen. Pathetic. (Geen typfout, woord uit andere taal).

Mare

Hombre

Hombre

21-11-2012 om 10:06

Leestekens

Nou dames, doe je best, vindt de ontbrekende leestekens!

"Er lag geen glas oid, en t leek te onwaarschijnlijk dat op die plek waar t zo druk is met winkelende mensen iemand een auto steelt."

Rafelkap

Rafelkap

21-11-2012 om 10:15

Hombre o.t.

Ik begrijp Hombre's kritiek op de nuffige schrijfstijl en het stukje wel. Maar Hombre, je begeeft je hier wel in een kippenhok

Fiorucci

Fiorucci

21-11-2012 om 10:51

Nuffig?

Nuffig? Wat was er nuffig aan dan?

Hombre

Hombre

21-11-2012 om 14:12

Rafelkap

Ik weet het Rafel, ik krijg zelden de gelegenheid om het te vergeten.

En soms smijt ik ook wel eens een knuppeltje, dat kan ik niet ontkennen.

Hombre

Hombre

21-11-2012 om 14:21

Kippen

Moet ik er trouwens wel aan toevoegen dat de dames hier in het algemeen beter schrijven dan de heren die ik elders wel eens tegenkom. Maar dat moeten we dan ook wel proberen zo te houden

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

21-11-2012 om 15:47

Nou ja zeg

Er ontbreken inderdaad wel een paar komma's en punten. Maar dat is lang niet zo erg als gebrek aan tact.

Vind ik dan weer....

Rafelkap

Rafelkap

21-11-2012 om 18:51

Tuut

Nog even uitleg: ik vond het een hoog "Oh, tuut-tuut-tuut-tuut" gehalte. Qua schrijfstijl en onderwerp (namelijk over volwassen dochter). Geeft niks hoor, ik heb ook wel van die tuut-tuut-tuut-tuutdagen. Ik denk niet dat het beledigend was bedoeld, meer even een knuppel in het hoenderhok gooien. maar er zijn hier veel gelakte teentjes (wat ook best leuk is)

Rafelkap

Rafelkap

21-11-2012 om 19:03

Maar

mijn berichtjes zijn allemaal erg off topic en niet echt constructief. Excuses hiervoor. Ik hoop dat Mare intussen is gekalmeerd en eea weer kan relativeren.

Hombre

Hombre

21-11-2012 om 21:20

Ginny z.o.t.

Gebrek aan tact is weer veel minder erg dan gebrek aan humor.

(ik zet mijn - kostbare - tact liever in voor nuttiger zaken)

marinade

marinade

21-11-2012 om 22:15

Hombre

T

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Hombre

En je humor, waarvoor bewaar je die??

Hombre

Hombre

22-11-2012 om 10:27

Speciale gelegenheden, jippox

Dit was trouwens mijn laatste post in dit ietwat afgedreven topic.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

23-11-2012 om 00:18

Oh hombre

Was het een grapje?

Jammer dan dat ik de smileys gemist heb

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.