Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Poes op vakantie

Ik heb altijd honden gehad en sinds vorig jaar hebben wij er een poes bij. Toen wij op vakantie gingen was ze best nog klein en niet gewend om naar buiten te gaan. Ik had haar voor 2 weken bij een vriendin in huis ondergebracht. Dat ging prima. Nu heb ik voor de naderende vakantie weer een oppasadres aan de andere kant het dorp waar wij wonen geregeld. Maar inmiddels gaat ze hier thuis wel naar buiten: ze kan in en uitlopen door het kattenluik. 's Nachts doe ik die altijd dicht.

Nu twijfel ik ineens of het wel goed is dat zij bij een ander in huis komt voor de vakantie. Ik had dit geregeld met het oog op het feit dat ze best graag bij iemand is. Maar ik hoor ook verhalen van kattenkenners, dat het beter is je kat in het eigen huis te houden en als ze ergens anders zijn, ze niet direct naar buiten te laten gaan. Dat zou dan betekenen dat ze daar 2 weken binnen moet blijven. (Inmiddels heb ik binnen geen kattenbak meer staan, want ze doet het alleen nog buiten).

Zou het beter zijn om haar in haar eigen huis te houden en iemand te regelen die thuis eten komt geven? Ik ben een beetje bang, dat ze anders misschien bij een ander wegloopt.

Wat vinden jullie (kattenkenners)?

Doubel4

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
lisbeth

lisbeth

09-08-2012 om 11:33

Thuis

Wij hebben al jaren katten, in het begin brachten we de katten naar een logeeradtes maar dat was geen succes. Katten ongelukkig want andere omgeving, mochten niet naar buiten. Ze zaten de eerste week onder het bed verstopt. Nu komt oma al jaren bij ons om de kat te verzorgen. Kattenluik is open dus beestje loopt in en uit. Hij is nogal beroemd in de buurt vanwege zijn looks ( langhaar rood noorse boskatachtig) dus iedereen let op hem. Oma knuffelt hem, geeft hem zijn eten en drinken en wat verder nodig is.
Dit gaat eigenlijk prima zo

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

bibi63

bibi63

09-08-2012 om 14:07

Ook thuis

Onze 2 katten blijven ook altijd thuis. Ze kunnen naar binnen en buiten. Buur geeft ze eten. Uiteraard moet er wel iemand zijn die dat wil doen. Er is bij ons ook een dierenwinkel die dieren bij je thuis verzorgen. Daar zit uiteraard een prijskaartje aan, maar als je niemand hebt zou dat een oplossing kunnen zijn.
Gr. Bibi

Anonix

Anonix

09-08-2012 om 16:08

Thuis

Onze kater zou diep ongelukkig worden als hij in een ander huis zou worden geplaatst. Met de vorige kat hebben we noodgedwongen een keer laten logeren tijdens een verhuizing, maar het heeft lang geduurd voor ze gewend was.

Hier is hij dus gewoon thuis, de buren geven eten, hij kan z'n eigen ding doen, in z'n eigen territorium, binnen en buiten. Als we langer op vakantie zijn gaat hij rond etenstijd de buurvrouw zelf ophalen

Thuis en kattevoerbakjes van tupperware

Jaren katten gehad en die bleven ook altijd thuis. Er was altijd wel een buur voor te vinden die ze wilde voeren en aaien en soms een buurpuber. Meestal deed 1 alleenstaande buurvrouw het voeren...Voor het geval buurvrouw 's een dagje weg moest (gebeurde in vakantietijd regelmatig...) hadden we tupperware voerbakjes..daar kan voor meerdere dagen voer en water in en als kat eet vult het zichzelf bij, ook handig voor als je zelf 1 dagje+nachtje weg bent, hoef je niemand te vragen.
Katten zaten niet te 'wachten' op buurvrouw...dus het aaien schoot er soms bij in, maar dat losten de katten zelf op door zich vaker aanhankelijk op te stellen bij ándere kattenliefhebbers in de tuin b.v.
Soms bij mensen die wij amper kenden...die vroegen dan naderhand of de vakantie leuk was? Want 1 van onze katten kwam daar z'n dagelijkse portie 'aandacht' vragen. Blijkbaar voelen katten dat vanzelf aan..
Katteluikje deden wij nooit dicht 's nachts. Ooit in het begin wel..Maar soms was 1 van de katten verdwenen voor een paar dagen en nachten..(op avontuur ofzo). 1 kat bleef vanzelf 's nachts altijd binnen, de ander ging wel graag 's nachts eruit. Als ze het koud hebben ofzo komen ze vanzelf wel retour lijkt me...
groeten albana

Lizelot

Lizelot

10-08-2012 om 11:16

Haha,albana..hier ook thuis

Wat een herkenning.Grappig!Wij hebben achteraf gewoond wel met naaste buren.Onze kat bleef altijd thuis als we op vakantie waren.Buurmeisje verzorgde dieren,plantjes en post.Maar kat zocht dan wel de aandacht van buren.Zo was de poes va nde overburen net overleden toen wij op vakantie gingen.Nog geen andere kat ,maar wel het kattenluikje open.De buurvrouw schrok zich op een nacht een hoedje ,doordat onze kat op bed sprong.
Nu hebben we een binnenkat ,die ook thuis blijft.Ze wordt goed verzorgd,maar is altijd wel blij dat we weer thuis zijn.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.