Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ellen

Ellen

05-02-2012 om 18:41

Poes aan komen lopen; wil niet meer weg..

Al een aantal dagen hebben we een vreemde poes in huis. Is hier aan komen lopen en wil niet meer weg. Ik zet hem iedere keer naar buiten maar dan gaat ze heel zielig voor het kattenluikje zitten mauwen. En met deze temparaturen kan ik het niet over mijn hart verkijgen haar buiten te laten zitten dus laten we haar naar binnen.
Het is een nog jonge poes en ze ziet er niet onverzorgd uit. Ik heb haar diverse keren naar de wijk gebracht waarvan ik vermoed dat ze daar thuis hoort maar even later zit ze weer bij ons voor de deur.
Ik heb briefjes met foto opgehangen bij de plaatselijke supermakten en op lantaarnpalen hier in de buurt. Tot nog toe zonder resultaat.
Ik weet echt niet wat ik hier mee moet. Ik heb al 2 katten op leeftijd en wil echt geen derde. Bovendien wordt ze niet echt geaccepteerd door mijn oudste kat(er)en dan geeft een hoop ruzie en venijn.

Ik kan haar na laten kijken bij dierenarts of asiel of ze misschien gechipt is maar dan draai ik hoogstwaarschijnlijk voor de kosten op waar ik niets voor voel...

Iemand tips?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Bellen

met de dierenambulance of met de dierenkwijtlijn..... daar worden vermiste dieren vaak doorgegeven. En anders naar het asiel brengen.

Fiorucci

Fiorucci

05-02-2012 om 18:48

Ellen

Bel het asiel morgen even, ik kan me niet voorstellen dat je moet betalen voor het checken van de chip.

Ely

Ely

05-02-2012 om 19:36

Dierenarts hier

Vraagt absoluut geen geld voor de chip lezen en was alleen maar dankbaar dat we poes brachten zodat hij eigenaar kon bellen. Wat toen weer apart was, was dat de eigenaar boos was dat dierenarts poes niet kwam brengen maar opgehaald moest worden. Ik heb aangeboden dat als de eigenaar echt niet kwam we t arme beest wel wilde adopteren... Maar dat was uiteindelijk toch niet nodig

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Kaaskopje

Kaaskopje

05-02-2012 om 20:52

Tip: pleister

Doe de kat een halsbandje om als het dat niet heeft en plak er een pleister op met "is dit uw kat? Bel ons aub' aangevuld met je mobiele nummer. Zet de kat daarop wel weer buiten. De dierenbescherming adviseert dat je ook met minder fraai weer de kat buiten moet zetten, maar met voor onze begrippen extreme kou vind ik dat moeilijk. Wij hebben een aanloopkat een nachtje binnengehouden en in de ochtend weer buiten gezet. Met succes, want we werden gebeld door de eigenaar. Als je niets hoort zou ik de kat naar een asiel of kattenopvang brengen.

pooh bear

pooh bear

05-02-2012 om 21:14

Hier ook 1

Wij hebben een doos in de tuin staan en daar ligt al een paar nachten een kat in te slapen.

Vrijdag vond ik hem echt zielig hij zat helemaal onder de sneeuw.
Deze kat heeft een bandje om alleen hij rent weg als ik de deur open doet dus daar kunnen we niet bij.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

rosa

rosa

06-02-2012 om 08:38

Amivedi

Kijk ook eens op http://www.amivedi.nl/ voor gevonden en gezochte huisdieren.
En inderdaad, ook mijn dierenarts rekent geen kosten voor het lezen van een chip.

Fiorucci

Fiorucci

06-02-2012 om 13:59

Joyeux

Onze keuken is vorige week na een renovatie zo veranderd, dat een van onze vier katten steeds rechtsomkeert maakte als ze het luik binnenstapte, ze herkende het huis niet meer..)

Fiorucci

Fiorucci

06-02-2012 om 18:34

Joyeux

Ik kreeg de neiging om een briefje op te hangen: Steffie's Place...maar ik weet niet of ze kan lezen..

Pooh beer

je kan proberen de doos wat te verplaatsen en bijvoorbeeld onder iets te zetten (hier zou onder het caviahok goed kunnen) en dan wat meer afschermen. Bakje kattenvoer ernaast.

En dan daarna in de schuur het zelfde en dan de kat vangen.

vreselijk idee zou ik het vinden als die kat maar met deze kou buiten blijft, dat redt hij niet. Je kan ook vragen of de dierenbescherming hem kan vangen met een vangkooi oid.

Waarom komt er bij mij toch

nooit eentje aanlopen ????

Vast door mijn kleine vinnige poes die alles wat beweegt of dood maakt of de tuin uit slaat (dun oud klein beestje

oh ja leuk, zo hoop ik ook nog op een leuke baby voor de deur, in een mandje, hup erin en niet meer eruit. Ok ok wel even ermee naar de dierenarts om de chip te controleren. Ik ken wel meer jonge katten die dan opeens weken weg zijn en dan opeens weer op komen dagen tevreden en dik. Als hij een bandje om heeft zou ik er een label aan hangen met je naam en telefoonnummer erop of ze even contact op willen nemen.

Fiorucci

Fiorucci

07-02-2012 om 07:13

Joyeux

Dat is waar,helemaal als je ook een siamees hebt, ik ben altijd in gesprek...)

Fiorucci

Fiorucci

08-02-2012 om 11:20

Haha joyeux

Ik heb een abessijnse schootklever, die ook op de krant wil zitten, of precies voor je neus wil zitten tijdens het tv kijken. De siamees jat muppethandpoppen en loopt ermee door het huis alsof het een verse prooi is, en geeft concerten in het trapgat, want dat galmt zo leuk. Een griekse zwerver die de prullebak leegjat of je brood pikt, en een poes, de enige dame, die zich afvraagt waar ze het aan verdiend heeft, met dit trio katers in een huis wonen........

Hier een

Zwarte dame, die ook enorm veel
mauwt. Ze praat altijd terug, zo leuk.. ze ligt graag achter mijn rug op de bureaustoel..en uiteraard op en rond alles wat ik belangrijk vind!

En ze is enorm speels waarbij ze gemeen kan bijten! Weet iemand of dit een karaktertrek is of door haar jeugdigheid wordt ingegeven? (ze is ruim een half jaar)

Zo gezellig, weer een beestje in huis.. De 2 drukke ventjes vermaken zich ook goed met haar, beetje ruig soms maar ze bijt wel van zich af en zoekt de kinderen ook op! De racebaan vindt ze geweldig

Fiorucci

Fiorucci

08-02-2012 om 12:19

Vertigo

Dat is jeugdigheid!

Kaaskopje

Kaaskopje

08-02-2012 om 12:47

Baby voor de deur

Ik ben zo'n weke trien bij alles wat komt aanlopen hier. Zo zijn we ooit in de konijnen gerold, zijn er 2 katten vast in de familie opgenomen en een paar hebben ons gepasseerd... een baby in een mandje, kant en klaar voor de deur, zou ik ook houden, echt waar! Zelfs op mijn leeftijd

Ellen

Ellen

08-02-2012 om 20:33

Afloop

Beestje is weer terug bij haar baasjes!

De moeder van een klasgenootje van dochter is dierenarts. Van haar heb ik een chiplezer geleend en na een vechtpartij op leven en dood (ik zit onder de kattenkrabben) gelukkig een chip kunnen ontdekken bij "Minoes" want zo blijkt ze te heten.
De dierenarts heeft toen contact opgenomen met haar eigenaren en die hebben mij vanmiddag gebeld. Ik heb Minoes bij hun teruggebracht. Blijkt aan de andere kant van mijn woonplaats te zijn. Nou woon ik niet in een hele grote plaats maar toch..
Beestje blijkt epilepsie te hebben en is na een ernstige aanval uit hun huis gevlucht. Dat was een week of 6 geleden. Beest heeft dus al een week of 4 rondgezworven voordat ze bij ons aankwam. Eigenaresse schrok van de poes. Erg mager vond zij. Gezond gewicht vond ik..
Ze zei dat poes zeker 2 a 3 keer zo dik was voordat ze verdween. Ze hebben overal gezocht en flyers opgehangen. Toen daar geen reactie op kwam is poes doodverklaard.
Ze voorzag wel problemen met haar inmiddels uit het asiel geadopteerde kater..
Ze bedankte me hartelijk en vroeg naar mijn adres. Ik denk dat ik nog wel een bloemetje kan verwachten!
(wat overigens niet nodig is; ik heb het graag voor het beestje gedaan).

Sorry voor mijn langdradige verhaal maar wilde graag de afloop met jullie delen.

Polly Shearman

Polly Shearman

08-02-2012 om 21:11

Wat fijn dat de poes

weer bij haar baasjes is, herkende ze het daar nog wel? was ze blij thuis te zijn?

wij hebben een kat, (een van de drie) die altijd op vakantie gaat als wij ook op vakantie gaan, een dag of twee nadat wij zijn vertrokken pakt hij zijn spullen en blijft weg. Onze huisoppas ziet hem niet meer terug, tot wij thuis komen, en ja hoor.. dan weer een dag of twee drie later komt hij gezellig weer thuis.
Dat gaat al jaren zo, en inmiddels weten we waar hij heen gaat, dat is vlak bij, hij luistert dus gewoon of hij ons hoort... want wij gaan hem wel roepen als we thuis zijn.. en dan besluit hij weer naar huis te komen.
Hij heeft vaak meer vakantie foto;s dan wij..
hij gaat naar een boerderij, eet daar met de pot mee en vangt wat muizen uit de stallen, dus ze vinden hem geen vervelende gast. Hij hoeft nog net geen toeristenbelasting te betalen.

groet, Pol

Ellen

Ellen

08-02-2012 om 22:10

Polly

Ik had niet het idee dat Minoes blij was weer thuis te zijn. Nadat ik haar uit het kattendraagmandje bevrijd had vluchtte ze gelijk de kamer uit het kattenluik door naar buiten onder mijn auto. Dat kan natuurlijk ook komen door de voor haar vreemde kater die daar rond liep.
Haar bazinnetje probeerde uit alle macht haar weer naar binnen te krijgen; bang als ze was dat ik met mijn auto over poes heen zou rijden bij het wegrijden. (dat zou pas echt cru geweest zijn

Groet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.