Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Annet

Annet

18-10-2012 om 11:22

Plusmarkt magazine met rijsttafel recepten gezocht

Afgelopen zomer heeft mijn dochter gekookt uit de magazine van de Plusmarkt. Ze wil deze gerechten graag weer maken maar we zijn de magazine kwijt.
Wie heeft deze toevallig nog liggen?

Heel misschien was het niet de magazine van de Plusmarkt maar van de C1000

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tirza G.

Tirza G.

18-10-2012 om 16:38

Online?

Zijn die recepten niet op de websites van die winkels te vinden?

Tirza

Annet

Annet

18-10-2012 om 16:41

Helaas niet

Bij de online recepten heb ik al gekeken maar de juiste recepten maar ze staan er niet bij

Klaartje

Klaartje

18-10-2012 om 21:28

Tijdschrift boodschappen

is bij Plus, C1000 en nog wat supermarkten hetzelfde, alleen de eerste en laatste pagina's zijn anders. Volgens mij is het het nummer van September.Ik ga nog eens zoeken, maar ik betwijfel of ik het nog heb

Klaartje

Klaartje

18-10-2012 om 21:29

Zie net het nummer van september liggen

Dat is met mosselen voorop. Dan zal het van Augustus moeten zijn.

Annet

Annet

18-10-2012 om 22:13

Augustus kan kloppen

Dochter heeft in haar laatste vakantieweek gekookt voor ons, was ongeveer week van 20 augustus.

Tirza G.

Tirza G.

18-10-2012 om 23:48

Vertel

Wat was het, want dan regelen wij wel even een recept Veel van dat soort recepten worden ook op Smulweb gezet, heeft ze daar al gekeken?

Tirza

Annet

Annet

19-10-2012 om 10:32

Lastig

Het waren drie gerechten (groenten in kokossaus hadden we zelf een recept van). Dochter vindt eten snel te pittig.
1. rundvlees gemarineerd in o.a. koriander, knoflook, ui en ketjap. Daarna gegrild
2. vis in een soort stoofpotje. geen idee meer wat erin zat.
3. kip, eerst aanbakken in olie, daarna in oven met prutje van ketjap, honing en nog wat dingen die ze niet meer weet.
Ze heeft toen de hele middag staan koken (alleen thuis) om deze gerechten en rijst te maken. Ik wilde graag hetzelfde maken maar dan samen. Dan ziet ze hoe zoiets makkelijker kan in minder tijd, ook al gaan we het nu maken voor 13 personen (verjaardagfeestje zaterdag).

Gijsbertha

Gijsbertha

19-10-2012 om 12:32

Dat rundvlees

Was dat toevallig sate? Want dan denk ik dat ik het lad thuis heb. Nummer van augustus. Het kip en vis recept heb ik denk ik wel gevonden.

Gijsbertha

Gijsbertha

19-10-2012 om 13:41

Altijd even

nalezen wat je typt. Lad =Blad

Annet

Annet

19-10-2012 om 14:56

Ja, was sate

Oh, zou super zijn als je een scan kunt maken van de recepten. Een paar foto's maken kan ook.
Mijn mailadres is [email protected]

Gijsbertha

Gijsbertha

19-10-2012 om 16:00

Hebben helaas geen

scanner. Typ het wel gauw even voor je.

Sate manis daging. Sate van rundvlees.
35 minuten bereiding

5 sjalotjes of 2 uien gesnipperd
3 teentjes knoflook gehakt
1/2 eetlepel ketoembar
1/4 theelepel djinten
5 eetlepels ketjap manis
1 theelepel zout
2 eetlepel arachide-of zonnebloemolie
400 gr bieflapjes of biefstuk in dobbelstenen
50 gr pinda's gehakt
8 satestokjes

Wrijf de ui, knoflook, ketoembar en djinten fijn in een vijzel of pureer ze grof in de keukenmachine.
Voeg ketjap, zout en olie toe en roer tot een marinade. Leg de vleesblokjes er minimaal 15 minuten in.
week de satestokjes om verbranding te voorkomen in water. Rijg het vlees aan de stokjes. Bewaar de marinade. Verhit de ovengril of een grilpan en rooster de sate goudbruin. Bestrijk ze eventueel tijdens het roosteren met de bewaarde marinade. Serveer de sate met de marinade erover en bestrooi met pinda's. Lekker met kroepoek.

Ajam pangang. Geroosterde kip
50 minuten bereiding

4 drumsticks of kipkarbonade
2 eetlepels limoen of citoensap
3 eetlepels ketjap manis
2 theelepels sambal oelek
2 eetlepels honing
1 potje atjar tage of atjar tjampoer, uitgelekt.

Verwarm de oven voor op 200 celcius. Bestrijk de kip met een mengsel van citroensap, ketjap en sambal oelek en laat dit 15 minuten intrekken. Verhit de olie en bak de kip rondom goudbruin. Leg de kip naast elkaar in een ovenschaal en giet het braadvocht gemeng met de honing over de kip. Zet het gerecht iets onder het midden van de oven en braad deze in circa 25 minuten gaar. Keer de kip 1 keer om en bedruip met het braadvocht. Serveer de kip met atjar tauge of atjar tjampoer en met het braadvocht erover.

Ikan ritja ritja. Vis in pittige tomatensaus.
25 minuten bereiding

400 gram kabeljauw of koolvis ontdooid
2 eetlepels citroensap
zout
4 eetlepels arachide- of zonnebloemolie
1 ui, gesnpperd
2 rode pepers, in stukjes
1 theelepel trassi of sambal badjak
3 teentjes knoflook, gepeld
1/2 theelepel djahe
1 blikje tomatenpuree (70 gram)
1 eetlepel ketjap manis
1 kippenbouillontablet
heet water

Dep de vis droog. verdeel deze in moten en besprenkel ze met citroensap. Strooi er zout over. Wrijf 1 eetlepel olie met ui, rode peper, trassi, knoflook en djahe in een vijzel tot een pasta of pureer de ingredienten in de keukenmachine. Fruit dit mengsel 2 minuten in nog 1 eetlepel olie. Voeg de tomatenpuree,ketjap en het bouillontablet toe en meng er heet water toe tot sausdikte. Bak de vis 2-3 minuten per kant in de rest van de olie. Leg de vis op een schaal en giet de saus erover.

Alles is voor 4 personen. Excuses voor de tikfouten.
eet smakelijk

Annet

Annet

19-10-2012 om 16:46

Oh wat lief!

Dat is wat mijn dochter zei toen ik vertelde dat je de recepten getypt hebt. Tegen vriendin: best handig hoor, ouders online.
We zijn net begonnen aan het bonengerecht. Nu kunnen we gelijk verder met het rundvlees........
Erg bedankt!

Gijsbertha

Gijsbertha

19-10-2012 om 20:41

Graag gedaan.

Kreeg tijdens het typen wel erge trek. Ga het binnenkort ook maar eens maken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.