Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

mpronk

mpronk

19-08-2011 om 21:50

Pluizig haar

mijn dochter van 12 jaar heeft enorm pluisig haar. (dus denk erg droog)
Als ze het gewassen heeft zit het even leuk maar daarna weer enorm statisch.
Wat kan ik eraan doen? Ik las over een serum erop spuiten. We fohen het niet.

marion

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rosase

Rosase

19-08-2011 om 21:57

Andrelon prefecte krul

Werkt bij mij het allerbeste. Sinds ik daar de shampoo en cremespoeling van gebruik is mijn haar een stuk beter te handelen.

Rembrand

Rembrand

19-08-2011 om 23:38

Ook krullen of alleen pluis?

Hoi,
Als ze ook krullen heeft kan ik als tip geven dat je het niet moet borstelen. Mijn oudste zoon heeft een kop vol rode krullen en als hij het gaat borstelen of kammen is hij net een papoea
Hij kneed er na het wassen krullenmouse van Andrelon in en laat het aan de lucht drogen.
M.

Biene M.

Biene M.

20-08-2011 om 08:29

John frieda anti frizz

Best duur, maar ik word misselijk van de geur van Andrelon, dus dat valt hier beslist af. John Friede bevalt heel goed.

Merel

Merel

20-08-2011 om 13:59

Ook pluis

Ik heb ook snel pluizend haar. Wat bij mij goed werkt en ook nog eens goedkoop is, is cremevoeding van het Kruidvat (geen creme spoeling dus, maar cremevoeding) het is een grote witte fles met gele dop van het Kruidvat merk dus, en kost iets van 2,70. Je smeert het in je haar en laat het gewoon zitten. (het lijkt wel op cremespoeling maar is het dus niet) en dit werkt heel goed.
Inderdaad, als ze krullen heeft dan moet ze het na het wassen niet doorkammen (voor het wassen doen en voorzichtig wassen zodat het niet weer helemaal vol klitten zit) daarna 'kam' ik het nog een beetje met mijn vingers. Zo heb je zo min mogelijk pluis.

Ook

Hier nu stijl haar maar voorheen ook pluizenbol. Eigenlijk zo min mogelijk wassen met shampoo (maar met water, flink wrijven) of wat vet er in. En anders een heel milde shampoo nemen. Hier geen andrelon want dat legt een laagje over het haar en werd het haar onhandelbaar van. Ook geen fruit-shampoo: die haalt het laagje natuurlijke vet af waardoor je haar na de 1ste keer wassen dof en droog wordt.

rosa

rosa

20-08-2011 om 14:39

Masker

Af en toe doe ik een masker in m'n haar - een soort supercremespoeling. Ook gebruik ik de antifrizz van John Frieda wel eens. En op vakantie had ik toevallig straight&easy conditioner van Nivea - fantastisch spul.

Janeway

Janeway

20-08-2011 om 18:50

Krullen

Ik heb ook krullen en ik was met de krullenshampoo en cremespoeling van John Frieda. ALs de cremespoeling er in zit kam ik het door met een grove kam. Want ik heb ook wel klitten. Daarna deppend drogen (of ik rol een tulband want lang haar) Evt nog iets van mouse erin doen. Ligt aan wat ik wil doen met mijn haar die dag maar ik heb ook een tube van andrelon met golf en slag definer. Dat gebruik ik af en toe.

Anti klit

Hier gebruiken we een antiklit spray van gliss kur (er zijn ook eigen merken te verkrijgen) op olie basis, oil nutritive. Dochter is 5 maar voor haar pluizige bol werkt het wel goed.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

20-08-2011 om 20:49

Krullen

Ik doe na het wassen spul van John Frieda door mijn haar uit een pot, dreamcurls ofzo, kam het met een grove kam als het nog nat is en als het droog is doe ik nog wat wax om elke streng krullen.

mpronk

mpronk

20-08-2011 om 21:26

Bedankt

Bedankt voor alle tips. Mijn dochter heeft wel wat slag maar niet echt veel krullen in het haar.

marion

Haarmasker

Hier gebruiken we bij het wassen ook veel haarmaskers. Zoals je creme-spoeling gebruikt of anti-klit. Wij gebruiken gewoon van die goedkope potjes van de wibra, action etc.
1,50 en dan neem je een potje voor 'beschadigd haar of geverfd haar'. Niet dat wij dat hebben(geverfd haar, hahaha), maar dat bestrijd de pluis heel goed en is beter voor de portemonee dan dat dure spul.
groeten albana

mpronk

mpronk

21-08-2011 om 10:41

Albana

hoe lang blijft de pluis dan weg?

marion

mpronk

mpronk

21-08-2011 om 10:41

John frieda

Waar koop je dit?
Ik hoor er meer over

marion

Janeway

Janeway

21-08-2011 om 10:55

John frieda

Koop ik bij het kruidvat.

mpronk

mpronk

21-08-2011 om 20:24

Kleine verpakkingen

ja begreep al dat John frieda erg duur was.
kleine verpakkingen van het kruidvat ken ik in shampoo doucheschuim maar hebben ze ook tegen pluisig haar?

marion

Tot je weer wast (mpronk)

Het haarmasker werkt tot de volgende wasbeurt.
Wij wassen niet te vaak want anders neemt de pluis alleen maar toe. Willen we toch douchen dan doen we dat zonder ons hoofd zeg maar (douche laag zetten ergens bij de schouders). Wij wassen de haren meestal op de dagen dat we sporten. 2 tot 3 keer per week, vaker zeker niet.
Het haarmasker maakt je haren een beetje 'vetter' dan normaal na het wassen (zoals na 3/4 dagen) en het neemt niet toe per dag ofzo.
De enige pluis(kroes) die we er niet mee weg krijgen zijn die vogelnestjes achter in de nek.
Ik kreeg de tip overigens van een mevrouw met een grote bos kroeshaar in de action, toen ik met oudste in debat was over welke gel/wax en cremespoeling we zouden kopen.
groeten albana

Wat voor ons het probleem is met die kleine beetjes

Al die producten waarvan je maar een 'klein beetje' nodig hebt werken voor ons niet.
Zowel ik als de meiden hebben dik haar en héél veel haar. Ik half lang, meiden nog langer........Hoe in hemelsnaam verdeel je een klein druppeltje over zó véél haar????
Wij zullen wel heel dom zijn maar hebben het nooit kunnen ontdekken hoe dat zou moeten werken. En dat ligt er niet aan dat we het niet hebben geprobeerd.....
Wij krijgen heel vaak proefmonsters, probeerflesjes, overschot van een (bevriende) drogist (vader van vriend van dochter), die bewust de 'pluisproducten' aan dochter geeft zodat hij weet hoe en of het werkt.........
Maar dat verdelen.......dat lukt dochter (en ons ook) dus écht niet.
Dat probleem hebben we trouwens ongeacht welk merk met alle dure producten waarvan je maar kleine beetje nodig hebt. Door zo'n grote bos met véél haar heb je dan in plaats van een klein beetje echt véél meer nodig.
Jaha, ze doen wat ze beloven. Maar het word gewoon onbetaalbaar dan, zeker als je het nog maal 3 moet doen.
groeten albana

Guinevere

Guinevere

24-08-2011 om 13:07

Klopt albana

Ja, met mijn kop haar gebruik ik ook beslist meer dan de hoeveelheid die op de verpakking staat. Ongeveer het dubbele. Dat is inderdaad duurder maar desalniettemin doe ik zelf zowat een half jaar met zo'n klein flesje serum van John Frieda. Ik heb geen product gevonden dat het zelfde effect heeft op mijn pluizebol, dus ik vind de investering de moeite waard (ongeveer 10,- aan serum dus per half jaar, los van shampoo, cremevoeding en wax). Gelukkig ben ik de enige in het gezin met dit haar, dat scheelt in de kosten.

Merel

Merel

24-08-2011 om 16:24

Allerlei merken gehad

Ik heb al zo veel uitgeprobeerd. Heb hier nog een hele fles John Frieda staan en ook wel eens kleine flesjes serum enzo gekocht. Het uitsmeren doe ik trouwens eerst over mijn gehele hand, beide handen trouwens en dan langs de buitenkant van mijn haar aaien. Soms meerdere porties.
Maar sinds ik via dit forum dus de tip van cremevoeding van het kruidvat heb gekregen staan de rest van de potjes hier ongebruikt. Ik vind dit spul ontzettend goed werken voor mijn pluishaar en het is nog het goedkoopste ook. (terwijl ik ook flessen ooit bij de kapper heb gekocht die heel duur waren)

O gelukkig

Ik begon al te denken dat wij iets erg verkeerd doen. Ik dacht 1 druppeltje???????? Hoe in hemelsnaam zou dat genoeg moeten zijn voor ál die haren, dat kan toch nooit?
Wij doen inderdaad wat merel al aangeeft, handen insmeren en erdoor, maar dan moet dat, willen we echt alles gehad hebben zeker 10 keer ofzo....
Met die serums en olién doen wij (ongeveer) met 1 flesje een maandje of 1,5 maand (met z'n 3-en dan hé).
En ja, ze doen wat ze moeten doen. Maar daarnaast hebben we dan cremespoeling nodig en ook wax-gel etc.
Maar sinds we die haarmaskers ontdekt hebben gebruiken we die i.p.v. creme-spoeling en ze doen véél beter dan die olieën of serums, ze blijven beter erin ofzo (b.v. 's nachts). Ons verbruik aan wax is dus geminimaliseerd. Héél soms hebben ik en jongste nog wat nodig (euh, 1 keer per week ofzo?). Aan de puntjes en bovenop b.v.
Oudste gebruikt nog wel gel, maar dat is om de krullen in bedwang te houden, niet voor de pluis.
Creme-spoeling gebruiken we niet meer.
Kortom we zijn beter af financieël. Eerst hadden we van die dure haarmaskers. Maar nu goedkope en die doen het net zo goed. Tenminste als we die voor 'beschadigd, poreus enz.enz.' haar nemen.
groeten albana

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.