Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Rafelkap

Rafelkap

15-05-2011 om 19:08

Pluisjes op speelkleed

Wij hebben zo'n speelkleed om met autootjes op te spelen. Maar bijna meteen zaten er al pluisjes op en ziet het kleed er niet mooi meer uit (was wel goedkoop). Wat hieraan te doen? (stofzuigen helpt niet)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Rafelkap

Als het losse pluisjes zijn kan je een pluisjesroller gebruiken, maar anders is denk ik de enige mogelijkheid om er heel voorzichtig met een scheermesje overheen te gaan. Wat me een ... klus lijkt trouwens, bij zo'n groot oppervlak

groeten,

Temet

Hanneke

Hanneke

15-05-2011 om 22:49

Probeer

Huishoudhandschoenen aantrekken en over het kleed wrijven.
Het helpt ook goed met kattenharen.

+ Brunette +

+ Brunette +

16-05-2011 om 00:56

Methodes van temet

Zo doe ik het ook. Pluisjes eraf scheren lukt prima met een oud scheermesje, ik bewaar ze er speciaal voor en doe het ook niet heel voorzichtig (heb het dan wel over gangbare moderne mesjes en niet die ouderwetse rechthoekige met van die gaatjes in het midden).

Rafelkap

Rafelkap

16-05-2011 om 10:29

Bedankt

Ik denk ook dat het rigoureus moet, een scheermesje eerst maar eens proberen. Dank jullie wel!

Valkyre

Valkyre

17-05-2011 om 23:04

Bij Blokker verkopen ze volgens mij nog steeds van die electrische scheerdingen om truien die gaan "pillen" op te knappen. Mocht het met de scheermesjes niet lukken, misschien is dat dan iets?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

+ Brunette +

+ Brunette +

19-05-2011 om 01:09

Valkyre

Ik heb zo´n pluisjesscheerder en het werkt minder goed, de scheermesmethode heb ik bedacht toen ik niet tevreden was over het resultaat met dat apparaatje.

Rafelkap

Rafelkap

19-05-2011 om 19:48

Aha

wederom dank. Ik heb me er nog niet toe gezet (geen zin, zit liever te oolen), maar scheermesjes hebben we wel in huis.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.