Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Pluisfilter droger

Mijn droger weigert dienst en geeft aan: controleer pluisfilter. Nu heb ik het pluisfilter al meerdere malen gecontroleerd en die is hartstikke schoon en leeg. Wat bedoeld mijn droger met deze 'mededeling'? Wat moet ik nog doen om hem weer aan de praat te krijgen?
Hopelijk leest er iemand mee met ervaring......of een heel slim brein

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Allemaal

Heb je alle pluizen filters schoongemaakt? Ook onderin?

Condensdroger?

Heb je een condensdroger? Die geeft de filter melding ook als de condensator schoongemaakt moet worden. De condensator zit onderin achter een klep.
Nog een ander idee: maak de droger schoon achter het pluizenfilter. Dit moet eigenlijk 1 x per jaar gedaan worden. Dus, bovenkant eraf, en dan met de stofzuiger aan de gang.
Succes, laat je nog even weten of dit geholpen heeft?

Regien

Regien

17-08-2011 om 12:16 Topicstarter

Onderin?

Nooit geweten dat er onderin ook een pluizenfilter zit...eens kijken of ik die kan vinden! En ook zal ik zal ik jou tip, mamamiekie,eens uitvoeren.
Wordt vervolgd! Thanks!

Vic

Vic

17-08-2011 om 12:38

Boekje

Van de meeste wasdrogers kun je ook online de handleiding zoeken, als je die niet meer hebt. In mijn condensdroger zitten twee filters. Eentje in de deur, en een aan de onderkant van de 'ingang'. Die tweede had ik heel lang gemist toen ik de droger net had. Toen op een gegeven moment mijn was nat bleef en de droger ging lekken, ben ik maar eens verder gaan kijken. De condensor zit bij zo ongeveer alle condensdrogers onderaan de machine (aan de voorkant). Je moet het luikje openen, en dan het hele apparaat (met ribbels) eruit halen, afspoelen onder de kraan, en goed laten drogen.

Yep

Onderin zit bij ons ook een extra filter..... en de was wordt op den duur niet meer zo goed droog. Dan moet ik dat filter dus weer een keer schoonmaken, maar eigenlijk zou het veel vaker moeten!!
Kijk even in je handleiding.

Ja dat moet veel vaker

Dat filter onderin moet je (volgens de leverancier van onze droger) zeker een keer of 10 per jaar schoonmaken. Als je wacht tot dat lampje brandt ben je veel te laat.
Droger werkt ook veel beter als je dat bijhoudt!
Bij die van mij hoeft er dan weer verder niks uit of af (ja het filter in de deur natuurlijk, maar verder niet). In mijn oude droger zat aan de achterkant nog een soort ventilator die ook vol aangekoekt stof bleek te zitten. Aangezien dat ook heet wordt moet je dat eigenlijk ook bijhouden, anders is het zelfs brandgevaarlijk heb ik begrepen. Helaas kon ik daar totaal niet bij en wist het ook niet, we hebben dus mazzel gehad denk ik dat er nooit wat gebeurd is.
Maar dat van die filter onderin staat zeer zeker in je handleiding!

Regien

Regien

18-08-2011 om 16:35 Topicstarter

Zoek nog steeds....

...zonder gebruiksaanwijzing. Zal eens zoeken op internet, goede tip!

Merel

Merel

18-08-2011 om 22:45

Klep voorin

Zit er dan gewoon geen klep voorin je automaat? Of iets wat je open kan klikken, daarin zit die pluisfilter en dat is een andere dan die in de deur zit.
Welk merk en type heb je?

Regien

Regien

19-08-2011 om 18:57 Topicstarter

Veel mensen

hebben hetzelfde probleem met het type wasdroger dat ik heb (Whirlpool Indiana). De klacht dat het indicatielampje 'pluisfilter controleren' schijnt om de haverklap, zonder reden, te gaan branden. Ik heb een email gestuurd naar Whirlpool, even afwachten dus!

Vic

Vic

19-08-2011 om 19:22

Regien

Heb je ook de handleiding gevonden? Daar staat ook iets in over het resetten van de indicatielampjes (pluisfilter en warmtewisselaar).

Regien

Regien

19-08-2011 om 20:00 Topicstarter

Vic

Bedankt voor de tip, even opzoeken!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.