Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

P

P

25-01-2012 om 13:01

Platte tv aan muurvraag

Wij willen een grotere tv in de slaapkamer met ingebouwde dvdspeler (we hebben nu zo'n ieniemieniegeval met vhs ingebouwd aangesloten aan een dvd speler maar die krijgt kuren).

Nu is de slaapkamer te klein voor een kast waar die TV op moet en de huidige hangt aan een beugel in de hoek. We willen dus een platte TV tegen de muur precies tegenover het bed maar zijn die platte TV's met ingebouwde DVD speler op te hangen aan de muur en zoja hoe ver komt het geheel ongeveer van de muur af?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

25-01-2012 om 13:18

10-15 cm

van de muur af en de dvd gaat er verticaal in aan de zijkant.
Werkt prima.
Je moet alleen wel de juiste rail bij de tv hebben. Zodat de beugels die aan de tv zitten goed in de rail passen. Het is de moeite om dat eerst even uit te zoeken.
De tv hangt ook niet plat maar iets gekanteld voor het beste zicht vanuit bed.

amk

amk

25-01-2012 om 16:07

Bcc

of bij de bouwmarkt.
Bcc heeft er meestal een mooie opstelling voor zodat je precies kunt afkijken hoe het moet (en dan bij de bouwmarkt kopen natuurlijk)

Dat went dat je iets minder ruimte hebt.
Hoe hoger je 'm hangt hoe minder last je er van hebt. Van nature blijf je toch al zo'n 20 cm met je bovenlijf van de muur af heb ik inmiddels gemerkt. Wij hebben bij het voeteneind zo'n 40cm maximaal en ik kom er ook in het half donker prima langs. (heb meer last van de hoek van het bed. )

Bouwmarkt

Bij diverse bouwmarkten verkopen ze die dingen.

Voor plat aan de muur, of een mogelijkheid om 'm ietsje te kantelen of zelfs om de tv een stuk te draaien.

Je kunt voor ca 20 euro klaar zijn (plat aan de muur) en ca. 28 euro voor een kleine mogelijkheid tot zwenken.

Aan de achterkant van elke platte tv zie je 4 schroeven in een vierkant. Dat is het bevestigingspunt voor muurbevestiging. De meest eenvoudige, platte bevestiging komt maar een klein stukje vd muur af, zo'n 10 cm.

Hombre

Hombre

25-01-2012 om 22:18

Plafond

Is het niks om 'm aan het plafond te hangen?

Als ik nog eens een TV in de slaapkamer neem (vriendin wil niet en ze heeft wel gelijk) zou ik 'm denk ik aan het plafond hangen. Moet wel, want de meest voor de hand liggende locatie is voor het raam.

Hombre

Hombre

26-01-2012 om 10:09

Hoog

Nee, ik bedoel inderdaad hoog. Maar daar moet je i.d.d. je kijkstand voor aanpassen of een stijve nek riskeren.

Een TV aan een electrische telescoopstang zou wel mooi zijn. En dan met de afstandsbediening laten zakken. Ik was ooit een keer in een suite in Caesar's Palace (aanbieding) en daar hadden ze een TV die uit een meubel omhoog kwam.

Het mooiste is toch een TV die je niet ziet tenzij je ernaar wilt kijken. Maar ik realiseer me dat er aardig wat mensen zijn voor wie dat onbelangrijk is: Het ding staat altijd aan als ze in de kamer zijn.

Ooit in een - ander - hotel had ik iemand naast me die 's nacht (hard) tell-sell o.i.d. had aanstaan. Na een uur of twee was dat afgelopen en kwam er zo'n piep. Toen ik eindelijk besloot er wat van te zeggen bleek die man te slapen. Toen hij wakker werd zette hij een ander sell-channel op en viel - waarschijnlijk - weer in slaap.

Idioot kon waarschijnlijk alleen slapen met de TV aan. Maar, ik dwaal af...

Wij hebben

Onze tv hangt aan een steun van Vogel tegen de muur. Ook hier een kleine slaapkamer en ik moet ook opletten dat ik niet tegen de tv aanloop maar dat wende snel. En de 2 keer dat ik wel tegen de tv aanliep bleef ie braaf hangen

ody

ody

26-01-2012 om 12:29

Tv in het bed zakken

Even off topic ...Zat laatst te kijken voor een andere waterbed en kwam er toen een tegen waar de tv in zakt, van achter aan het voeteind ... probleem opgelost haha nu alleen nog even prijsje winnen in de lotto ofzo

Wij hebben ook kleine kamer en nu een platte tv ... Die hebben we op de standaard gezet van de oude "niet platte" tv.
Voet vast gemaakt met koord dat werst om de andere tv zat en het gaat prima.

Verstuurd met de Ouders Online iPad app.

amk

amk

26-01-2012 om 18:39

Ody

heb je er toen ook ingelegen met een dekbed over je heen?
Want dat heb ik toen wel gedaan, maar je zit steeds tegen je eigen tenen aan te kijken als je lekker lui ligt te kijken. Als je half rechtop zit gaat het wel.

Ik heb het even voor je opgemeten

Ben net even gaan opmeten voor je. TV met ingebouwde dvd speler meet hier van muur tot voorkant tv 9,8 cm. Tv is van de BCC en daar hebben we ook het ophangsysteem gekocht. Prijs systeem is afhankelijk van de grote van de tv, of je de tv wilt kunnen kantelen of naar je toe wilt kunnen trekken met speciale stang.
Ophangsysteem model simpel kostte ons 30 euro.

Voor de goede orde

Muur tot achterkant tv meet 2,5 cm. Het ophangsysteem zelf neemt dus niet veel ruimte in beslag.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.