Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Alison

Alison

06-07-2018 om 13:34

Plastic afdekhoesjes

In de categorie klein leed Ik gebruik graag plastic afdekhoesjes van bijvoorbeeld Toppits of Dumil. Dat zijn van die mini douchemutsen die je over een kom of bord kunt doen om het eten af te dekken. Stuk milieuvriendelijker dan steeds folie er over en het dekt beter af dan een bord er over heen. Ik heb massa's plastic bakjes en deksels maar op de een of andere manier zijn die nooit op dezelfde tijd in dezelfde ruimte

Die afdekhoesjes zijn erg handig dus. Ze kunnen in de vaatwasser staat op de verpakking maar ik was ze op de hand en laat ze dan drogen. En dat is het probleem. Hoe droog ik die hoesjes goed? Als ik ze in een theedoek droog wrijf blijft er altijd wat water inzitten. Nu hang ik ze op aan een haakje om te drogen maar dat duurt lang en door al die vouwen en plooien blijft er toch ook water in zitten. Restjes water zijn natuurlijk een voedingsbodem voor geurtjes en andere viezigheid . Iemand hier die creatiever is dan ik en iets handigs heeft bedacht of kan bedenken om die dingen goed te drogen?

Krisje

Krisje

06-07-2018 om 13:55

Iets anders

Ik zag pas bij iemand siliconen flexi deksels. Dat lijkt me een stuk makkelijker schoonmaken.

Jackie

Jackie

06-07-2018 om 15:53

Hmm

kan je het niet over bv een zeef o.i.d. doen, dus dat ze 'uitgerekt' drogen? Je kan het ook tijdens het drogen een paar keer van het haakje halen en even de druppels uit de plooien schudden, maar dat deed je misschien al. Heb je de vaatwasser geprobeerd, misschien dat die wel beter droogt?

Jackie

Jackie

06-07-2018 om 16:47

het hoesje over een bakje, met een theedoek afdrogen, dan eraf en binnenstebuiten weer om het bakje en die kant ook afdrogen.

Olivia

Olivia

06-07-2018 om 20:38

hier

ik schud ze buiten uit en doe ze dan binnenstebuiten en dan nog een keer schudden, de rest droogt gewoon prima. Maar ik vind de tip van Jackie ook wel een goede (die laatste tip, over het bakje heen)

Alison

Alison

06-07-2018 om 22:17

Siliconen flexi deksels.

Heb ik van Ali maar ik krijg dat niet werkend. Ik trek ze er om heen en ze laten net zo snel weer los. Waren inderdaad wel een stuk makkelijker schoon te maken.
Die tip van de kom of het vergiet (werkt hetzelfde volgens mij) ga ik uit proberen. Dat lijkt me iets wat moet werken.
Ik schud ze ook uit en draai ze dan om en schud weer maar dan blijven ze toch lang vochtig aan de binnenkant. Ik kan ze ook niet nat in het doosje terug doen dus dan blijft dat hoesje weer in het zicht hangen.
Maar ik ga zowel die vergiet als de kom proberen. Dank.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.