Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Molleke

Molleke

23-11-2015 om 18:49

Pizzarette, wie?

Hallo allemaal,

Ik zit te twijfelen om een Pizzarette aan te schaffen en ben benieuwd naar ervaringen. Is het wat? Ik zie op Bol.com verschillende prijzen maar ze lijken zo op elkaar dat ik moeilijk zie wat de verschillen zijn. Natuurlijk is eentje voor zes personen duurder maar ook onder de zespersoons zit een prijsverschil. Is het echt zo leuk en gezellig als dat het er uit ziet of valt het tegen?


V@@s

V@@s

23-11-2015 om 18:57

leuk

Het is leuk om te doen, maar we gebruiken hem hier niet zo heel vaak. 't is toch een heel werk, hier een vierpersoons pizzaretta. Vooral belangrijk is ervoor te zorgen dat je mooie dunne bodems hebt, de pizzaatjes zijn dan best snel gaar.

Laatst zelfs een keer met zijn zessen ervan gegeten, en afgewisseld wie aan de buurt was om een pizza te bakken, dat ging ook best goed.

mijk

mijk

23-11-2015 om 19:11

hier een voor 6 personen

en ik vind het erg gezellig. Die dunne bodems vind ik zelf lastig mar het is er niet minder gezellig om. Ik heb hem gekregen dus niet uitgebreid vergeleken

Mijk

Pirata

Pirata

23-11-2015 om 19:51

wij

Wij hebben er 1 gekregen een paar jaar geleden ( 6pers). Dat ding wordt echt niet warm genoeg om goede pizzaatjes te bakken. Wij verhitten dus een stenen pizzabakplaat in de gewone oven en leggen die onderin, past precies en het bakt iets minder slecht. Het is hier nu wel traditie op 5-12 om dit te doen, de kinderen en bezoek vinden het erg leuk. We zetten een grote bak deeg op tafel, iedereen moet zelf de bodems maar maken en de rest er naar smaak op doen.
De kamer gaat enorm stinken en het wordt erg warm. Net als bij gourmetten.

Pirata

Pirata

23-11-2015 om 20:02

geen aanrader

Ik zou dat ding niet aanraden in elk geval. Het bakt belabberd, het is een enorme sta in de weg. Gezellig is het wel maar je kunt net zo goed om de beurt een minipizza maken en die bakken in een normale oven. Het is dat ik dat ding heb gekregen en dat de kinderen het leuk vinden....

Juline

Juline

23-11-2015 om 21:07

Hier een succes

Je zit gezellig aan tafel je pizza te bakken, net als met gourmetten, maar zonder al dat vette vlees en vette sausjes. Het stinkt juist lang niet zo als gourmetten, omdat er minder vet verbrand wordt.
Pizza's worden prima gaar, ik maak idd lekker dunne bodems, allemaal schaaltjes op tafel en bakken maar.
We doen het niet vaak, maar als we het doen is het een groot succes!

Jamie

Jamie

24-11-2015 om 06:29

hoe lang

duurt het voor een pizza klaar is en hoeveel pizza's eet een grote eter bij jullie?

V@@s

V@@s

24-11-2015 om 06:48

paar minuten

Pizza's zijn heel snel klaar vinden we hier, duurt niet langer als vlees bij het gourmetten. Je moet wel van te voren veel langer voorverwarmen, zodat het lekker warm is onder de koepel.

Nog een nadeel: kans op jezelf branden vinden we hier groter dan bij gourmetten, de spatels waarop de pizzaatjes liggen worden erg warm, daar moet je voorzichtig mee omgaan.

Jamie

Jamie

24-11-2015 om 07:01

V@@S

En hoeveel eet je er dan per persoon?

Pirata

Pirata

24-11-2015 om 08:15

20 minuten

Zonder de extra plaat zijn die pizza's na 20 min. pas gaar. Ook na voorverwarmen. Ook dunne.. Eén hittespiraal onder een dun metalen plaatje is niet voldoende. Het betreft een exemplaar met een terracotta deksel. Misschien maakt het merk uit.
Nunop radio2: pizzarette worxt geneomd als een van de 10 meest nutteloze keukenhulpjes.
En het ruikt echt niet naar roosjes na het bakken, je kunt de pizzalucht ook snijden.

Pirata

Pirata

24-11-2015 om 08:25

nog niet klaar

Het is een enorme doos, neemt veel ruimte in. Misschien kun je er beter eerst 1 lenen om het te proberen. Of 1 van marktplaats.

Jamie

Jamie

24-11-2015 om 08:35

Die dingen zijn razend populair en daarom staan ze dus nog niet veel op mp en daar wordt dan ook nog behoorlijk op geboden zag ik net, tot 20% onder de waarde van bolcom en mensen vragen ze zelfs (nieuw voor 20 euro lol). Het is even wachten tot het de status krijgt van 'chocoladefontein', dan zijn ze ook op mp goed te verkrijgen als ze nu flink in de kerstpakketten komen dit jaar gaat dat wel goed komen.

Pirata

Pirata

24-11-2015 om 08:40

chocoladefontein

Die scoorde ook goed bij de nutteloze keukenhulpjes van radio2.
In elk geval als je bij mij om de hoek woont mag je mijn pizzarette best een keer lenen. Maar niet op 5-12

Moni

Moni

24-11-2015 om 09:17

Echte pizza-oven is veel lekkerder

Wij hebben een ferrari oven, zie bijvoorbeeld http://www.gourmetstelstore.nl/product/321581/ferrari-pizzaoven-delizia.html

Deze kun je niet op tafel zetten.
Wij zetten de oven onder de afzuigkap.
We bakken kleine basispizza's in vooruit, dat kan uren voordat je echt gaat eten, net wat je wilt. Je kunt ze mooi rond maken, maar wij rollen bolletjes deeg uit en accepteren de vorm die ze dan hebben.
Als e gaan eten, staan er allemaal bordjes/bakjes met ingrediënten. Iedereen belegt zo'n minipizza en bakt die af (kinderen mogen dit niet zelf, deze plaat is erg heet). Je kunt zo heerlijk variëren, het is gezellig, je loopt wel heen en weer maar dat heeft ook wat.

Een voorgebakken pizza hoeft maar 2 minuten in de oven. Het voorbakken duurt ongeveer 3 minuten.
Je kunt ook grote pizza's bakken. Zonder voorbakken duurt een pizza ongeveer 5 minuten.

Het verschil is dat er een stenen plaat in zit die warm wordt. En een spiraal in de deksel voor de warmte van boven.

Molleke

Molleke

24-11-2015 om 10:34

Hmmmmm

bedankt voor de reacties! Mijn twijfel is nog niet weggenomen moet ik eerlijk zeggen. Gourmetten vinden wij hier erg leuk en doen dat ook regelmatig. Waar ik over twijfel is dat mijn kinderen gek zijn op pizza maar alleen 1 merk en 1 soort pizza eten. Dat is dus met salami en kaas. Dus ik kan wel van alles neerzetten maar dat wordt dat alleen door mij gebruikt en misschien beetje door man. Gezien de prijs (goedkoopste 49 euro) en een sta in de weg begrijp ik zorgt er voor dat ik dus twijfel. Wellicht is lenen een optie maar volgens mij heeft nog niemand die ik ken zo'n ding. Ik ga eens rondvragen.

Paddington

Paddington

24-11-2015 om 10:53

Hier is het een succes

Ik rol het pizzadeeg van de voren uit, tot een grote dunne plak. Dan steek ik de maar die ik wil hebben uit en leg het op bakpapier klaar.

Wij hebben er een voor 4 personen, terwijl wij met 6 personen zijn. We gebruiken het voor feestdagen, dus naast nog andere dingen. Soms zijn we ondertussen een spel aan het spelen of een film aan het kijken (pauze momenten). Erg leuk en lekker.

Bij ons is het ook een 'krijgertje' anders was ik waarschijnlijk wel voor een 6 persoons gegaan.

Jasmijn

Jasmijn

24-11-2015 om 11:05

iets heel anders

Iets heel anders maar wij maken pizza's van pitabroodjes die we even in de broodrooster hebben gedaan (dan worden ze boller) en dan snijden we ze doormidden. Heb je 2 dunne bodems. Deze gezellig beleggen en dan heel gewoon in de oven. Ze zijn dan super lekker. Dus als je ff niets hebt kunnen vinden op tijd, zo kan het ook. Oven voorverwarmd laten en gewoon heen en weer naar de oven wandelen, beleg en alles kan je op tafel zetten.

Noet

Noet

24-11-2015 om 11:19

lijst nutteloze keukenhulpjes op nr 7

http://www.ad.nl/ad/nl/1100/Consument/article/detail/4193685/2015/11/24/Van-tajine-tot-slowjuicer-de-meest-nutteloze-keukenhulpjes.dhtml

Ik moet bekennen, dat ik werkelijk geen 1 van deze apparaten in huis heb.
En er ook nooit over gedacht heb om er van te kopen.

Hanne.

Hanne.

24-11-2015 om 11:28

leuk lijstje (ot)

Ik heb er toch 4 van de 10, en ze worden allemaal gebruikt! Alleen geen pizzarette, daar heb ik dan nooit behoefte aan gehad.

Maar misschien ben ik gewoon een keuken freak, want ook van het lijstje 'nuttige dingen' heb ik veel. Alleen de Nespresso (drink geen koffie) en de blender missen.

Maar ik heb dan wel een keukenmachine waar ik mee kan hakken, roeren, pureren en wat dan ook, dus stiekem toch een beetje een blender...

V@@s

V@@s

24-11-2015 om 11:29

wit brooddeeg

Hier gebruiken we altijd wit brooddeeg als bodem. Geen speciaal pizzadeeg dus.

Pirata

Pirata

24-11-2015 om 11:39

deeg

gewoon bloem, gist, water, olie en zout.
Hier ongeveer 600 g voor 4 a 5 personen. Wat over is aan deeg bewaar ik in de koelkast of ik bak er een broodje van.

Juline

Juline

24-11-2015 om 21:46

7 min.

Ik maak hele dunne pizzabodems en reken 100 gr. bloem pp. Mijn dochter maakt overigens zelf pitabroodjes van de pizzabodems door ze zonder beleg in de pizzarette te leggen. Dan zijn ze heel snel gaar en hol en dan stopt ze er beleg in.
Aan het eind maken de kinderen zoete pizza's met nutella en banaan. En minimarshmellows als we die hebben.
Echt een feestje

Lijstje

Van het lijstje met keukenlijken heb ik de ijsmachine, de ananassnijder en de tajine gehad. Gehad, want die halve liter ijs die je met die ijsmachine kan maken blijkt wat karig als je dat met zijn zessen moet delen. En je moet het ijs direct opeten anders wordt het alsnog keihard. Aan een tajine heb je niet veel als vegetariër. Die dingen zijn dus naar de kringloop gegaan, kunnen ze bij een ander in de weg staan. De ananassnijder is kapot gegaan, dat was wel een handig ding die ik vaak gebruikte omdat we vaak ananas in huis hebben, maar met een keukenmes gaat het ook.

Zo'n pizzarette lijkt me echt helemaal niks. Net als gourmetten zit je dan eerst een hele tijd te wachten tot dat hapje dat in je holle kies past eindelijk eens klaar is.

skik

Jamie

Jamie

25-11-2015 om 13:00

skik

Nou dat vind ik niet. Een minipizza kun je niet vergelijken met een stukje vlees waar je er twee van nodig hebt om een beetje behoorlijk je stokbroodje te beleggen.

Verder kun je tijdens het wachten je volgende minipizza beleggen die dan alweer kan bakken tijdens het eten van de eerste. Verder gaat het er volgens mij niet om dat je binnen een half uur klaar moet zijn als je dit op tafel zet. Als dat wel de bedoeling is kun je beter een plaatpizza zelf maken en in de oven schuiven.

Ik denk dat de mannen het hier helemaal geweldig vinden maar ik zou er liever eentje tweedehands nemen. De ruimte is het probleem niet, ik heb voor de gourmet een grote teppan yakiplaat die achter het schot op zolder ligt.

Katniss

Katniss

25-11-2015 om 17:12

Hoeveel?

Volgens mij zit je met hooguit drie minipizzaatjes wel vol, voor mannen vier. Is het dan nog wel leuk? Waarom is dit leuker dan bijv je eigen stukje van de plaatpizza zelf bedekken (wat wij altijd doen)?

Jamie

Jamie

25-11-2015 om 17:28

katniss

Hmm ik verwacht dat mijn jongste er 4/5 eet, mijn man zes en mijn oudste acht maar daarom vroeg ik inderdaad al wat het gemiddeld is. Ik heb wel een knoop doorgehakt, geen pizzarette maar pitabroodjes beleggen of kleine pizzaatjes in de oven.

Katniss

Katniss

25-11-2015 om 18:09

Jamie

Volgens mij zijn vier mini's samen groter dan een hele (diepvries) pizza. Eten ze bij jou twee grote p.p.?

Jamie

Jamie

25-11-2015 om 19:29

Katniss

Ik denk dat een minipizza niet zo rijk belegd kan worden (je hebt meer randen waar het niet overheen kan vallen) dus dat maakt al verschil. Ja oudste heeft geen enkele moeite met twee diepvriespizza's, een enkele gaat er ook met gemak bij de lunch in.

Maar ik vroeg dus aan de ervaren pizzarettes hier hoeveel men er eet want misschien overschat ik het wel. Oudste eet ook zo 5/6 pitabroodjes met een bak shoarma, sla en saus weg.

Juline

Juline

25-11-2015 om 22:19

Tja, hoeveel...

Misschien een stuk of zeven? Ik vind het niet te vergelijken met een diepvriespizza, want mijn bodems zijn echt veel dunner. De bodem is hetgene wat het meest vult, natuurlijk.

Wat alle tegenstanders ook zeggen, bij ons is het echt een succes. Lekker lang tafelen met lekkere hapjes, dat is voor ons genoeg.

Juline

Hoeveel er gegeten wordt maakt toch niet uit?

Of je nu met een kleuter zit die er 2 op eet of een puber die er 8 eet, of met alletwee, het gaat om de gezelligheid. Iedereen eet met al die gezelligheid toch 3x zoveel.
Persoonlijk lijkt het me dat je snel bent uitgekeken op zo'n pizzageval omdat er geen variatie in zit. Het is pizza of pizza. Ik eet een pizza altijd met kaas, ham, ui en champignons, dus ik kan beter één grote in de oven gooien.

Wij hebben een japanse bakplaat waar je praktisch alles op kunt mikken. Gezellig, maar het was een flinke investering voor een apparaat dat ook slechts 3x per jaar uit de doos komt. Maar dan is het wel een succesnummer, niets geen vettigheid, geen vieze pannetjes, stukje keukenrol en klaar. Je keet wordt wel vet, maar goed, gezelligheid boven alles

Ik heb niets uit de lijst van overbodige apparaten, wat ik had verdween snel naar de kringloop.

Jamie

Jamie

26-11-2015 om 07:36

wil

Zo'n plaat heb je voor 20 euro of minder, die pizzarettes zijn zo 3/4x zo duur maar inderdaad, de variatie is te klein. Op een plaat kun je ook pannenkoeken bakken bijv.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.