Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Pizzadeeg? help!

Wij hebben een pizzadome,een oventje waarin 6 minipizza,s passen zodat je gezellig met zes personen aan tafel kunt pizza-domen.
Ik kocht altijd het pizzadeeg van danerolles,heel handige blikjes kant en klaar deeg waar ik bodempjes van maakte met een speciaal vormpje.
De enige winkel die dat deeg verkocht was de plusmarkt hier,die inmiddels weg is.( pizzadeeg van het AH huismerk is niet geschikt ,dit wordt niet gaar,en aangezien ik 50 bodempjes moet maken,is zelf pizzadeeg maken geen optie.

Wie weet bij welke winkel ik dit pizzadeeg nog kan kopen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Annet

Annet

08-11-2012 om 20:47

Broodbakmachine?

Heb je een broodbakmachine of ken je iemand met een broodbakmachine.
Pizzadeeg in een machine is erg makkelijk. Hoef je daarna alleen maar uit te rollen. Dan zijn 50 minibodems prima te doen.

sus-anne

sus-anne

08-11-2012 om 22:43 Topicstarter

Helaas

geen bbm,ik ken ook niemand die er een heeft.

Zelf maken

Kan ik zelfs! Tegenwoordig ook zonder recept.

Bloem in een grote kom, wat gist erbij, wat water en evt olijfolie. Heel even mixen en dan lekker kneden! Zout en kruiden er nog door en wat je verder lekker vindt.

Wel een beetje proberen en mikken maar een recept van het enorme www kan natuurlijk ook.

Groetjes vertigo

(Janneke67)

(Janneke67)

08-11-2012 om 23:27

Pizzadeeg voor in de pizzaretta of pizzadome

Mijn recept:

1 zakje gedroogde gist
1 theelepel suiker
250 gram bloem
2 eetlepels olijfolie
1theelepel zout

Los de gist op en de suiker in 1 deciliter handwarm water, op in een kommetje. Laat het mengsel 10 minuten staan en roer het vervolgens tot een glad papje.
Doe de bloem in een kom, maak in het midden een kuiltje en schenk de gistoplossing erin. Schenk 3 eetlepels handwarm water en de olie bij het gistmengsel en strooi het zout over de bloem. Meng het geheel door elkaar en kneed het vervolgens in circa 10 minuten tot een elastische deeg, dat niet meer plakt.
Vorm van het deeg een bal en leg hem in een kom. Dek de kom af met een vochtig gemaakte doek en laat het deeg op een warme tochtvrije plaats 30 - 45 minuten rijzen. ( Maak tijdens het rijzen de vulling).
Verdeel het gerezen deeg in 2 gelijke porties. Bestuif het werkblad met wat bloem. Druk het deeg met de muis van de hand plat en rol het uit op een cirkel van circa 20 cm. Leg het deeg op een beboterde bakplaat. Verdeel vervolgens de saus en de vulling ( naar eigen keuze , niet te vochtig)over de pizzabodems.
Bak de pizzas in het midden van een voorverwarmde oven (hoogste stand, 275 graden) in circa 10 minuten gaar.

Met dit deeg hoeft de bodem maar 5-7 minuutjes in die oven. Lekker dun uitrollen. Met pizzadeeg uit een pak, moet het 20-25 minuten bakken. Dat vind ik niet zo handig met die Pizzaretta ))

Succes!

(Janneke67)

(Janneke67)

08-11-2012 om 23:28

Oh, dit recept is voor 2 personen

Dus voor 6 personen dus x 3!!

MCS

MCS

09-11-2012 om 13:08

Veel zout

Wat veel zout, Janneke, bij mijn recept gaat 500 gram meel, 5 theelepels bakpoeder, 2 eetlepels olijfolie, slechts 1/2 theelepel zout, klein beetje suiker en 300 ml water. Dit geeft meer dan genoeg pizzadeeg om een bakplaat van een 90 cm breed fornuis te vullen.

sus-anne

sus-anne

09-11-2012 om 21:28 Topicstarter

Janneke67

Het pizzadeeg van danerolles gaat altijd 7 min. In de pizzadome en dat is perfect.ik heb nu jumbo kant en klaar pizzadeeg gevonden van het huismerk,dit moet ook maar 8 minuutjes in de pizzadome, dus ik hoop dat dit bevalt.

Jesse_1

Jesse_1

09-11-2012 om 23:39

Sus-anne, te laat...

Ik wilde je waarschuwen niet het pizza-deeg van de Jumbo te gebruiken ;0
Zelf gebruiken we altijd die van de AH, heerlijk! Laatst moesten we 'noodgedwongen' die van de Jumbo gebruiken en dat was echt beduidend minder lekker.
Laat nog even weten hoe het bevallen is, graag. Misschien is het in den pizzadome anders? Hij gaat bij ons gewoon als plaatpizza in de oven.

sus-anne

sus-anne

10-11-2012 om 11:29 Topicstarter

Jesse1

wij hebben al eens het ah pizza deeg gebruikt in de pizzadome,maar dat werd brokkelig en niet gaar,terwijl het in de oven wel goed gaat,dus ik ben benieuwd vanavond. ik laat het nog even weten.

sus-anne

sus-anne

11-11-2012 om 13:10 Topicstarter

Jumbo

huismerk van Jumbo is perfect deeg voor de pizzadome.
smaakte heerlijk,en werd goed gaar.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.