Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Shifra

Shifra

10-02-2012 om 11:46

Pittige muziek crosstrainen en programma

Hoi allen,

sinds enkele maanden ben ik de trotse en blije bezitster van een echte crosstrainer. Bijna elke ochtend ben ik bezig op dat ding, ik heb dat opgebouwd tot een half uur. Daarna ga ik lekker douchen en voel ik me heel prettig. Omdat ik fikse rugklachten heb (een hernia) is dat voor mij een veilige manier van bewegen.
Maar ik heb er geen programma op staan (het is een Pliant) en heb dus zelf maar wat verzonnen, dus een kwartier op de ene manier bewegen (met de bewegende steunen) en een kwartier op de andere manier( me vasthouden aan de vaste steunen).
Nu merk ik dat ik minder mijn best ga doen, erg inspsirerend is het natuurlijk allemaal niet. Ik denk dat ik met goeie muziek op mijn koptelefoon beter,en harder zal gaan sporten.
Kortom: ik zoek goeie crosstrainer( hardloop) muziek, waar je van in een goeie cadans gaat lopen , én ik zoek een programma voor de crosstrainer, waarin ik mijn conditie beter opbouw. Ik merk nu al wel dat dit een stuk beter is geworden hoor, maar het kan beter.Het wordt nu wel erg relaxed
Ik ben heel benieuwd naar jullie tips/ervaringen

groet, shifra

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

10-02-2012 om 12:01

Minuut

Wat ik wel eens doe is een minuut zo snel als ik kan, dan een minuut "gewoon". En dan merk je dat je na 10 minuten wel genoeg hebt!

Verder een tv-tje voor dat ding? Werkt voor mij beter dan muziek.

Kijk hier eens

http://www.djsteveboy.com/podrunner.html
In het archief van deze site vind je allerlei mixen, per mix staat het aantal bpm erbij. Ik gebruikte ze veel in het begin van mijn hardloopcarrière. Er zitten ook intervalmixen bij (stukje rustig, uptempo, nog sneller, weer rustig etc.). Tv zou bij mij wel werken tegen de verveling, maar niet voor het tempo

Margriet*

Margriet*

10-02-2012 om 18:57

Interval

Zoals DC maar de lol is omdat ook op te bouwen. Dus eerst een minuut snel, dan een langszaam. En dan twee en dan een. Kijk eens op hardloopschema (van Asic bijvoorbeel). Evy het hardloopprogramma is ook toepasbaar. Meer conditie en sterkere spieren krijg je door variatie in snelheid.

Sportschool

Ik herinner me 'cryig at the discotheque', weet biet eens van wie. Was heel lekker op de crosstrainer een soort dance.
Ik heb trouwens ook studieboeken gelezen op de cardio apparaten..

app-sent

Shifra

Shifra

12-02-2012 om 19:50

Anneque

..die site die jij noemt heeft leuke muziek. Pittig en gevarieerd. Ik kan me zo maar voorstellen dat ik die sochtends opzet en daarna in een goeie cadans kom. Klopt het dat je ervoor moet betalen? Ik kan nu alleen maar hele kleine stukjes doen, daarna houdt de muziek op.
groet,
Shifra

Shifra

Shifra

12-02-2012 om 19:55

Het is dus écht zo...

dat ik een schema moet gaan opbouwen, begrijp ik van jullie. Zo van een minuut snel en daarna weer langzaam.
Ik ben daarnaar aan het zoeken op internet, ook bij Asics, wat nou een goeie manier is om het precies aan te pakken.Ook uit esthetische overwegingen....
Ik merk nl ook al dat ik plofdijen krijg en geen egaal verdeeld gespierde benen -).
groetjes, shifra

Shifra

Shifra

12-02-2012 om 19:58

Vergeten: dvd

van een dvd kijken onder het trainen ga ik steeds langzamer begwegen. Ik heb het gisteren nog maar een keer geprobeerd, maar ben toen uiteindelijk maar afgestapt om de dvd te gaan bekijken. Nee, dat is geen succes. groetjes, shifra

Is gratis, zo doe je dat:

Hoi Shifra, nee, je hoeft er niet voor te betalen, het heet ook "free workout mixes", is gratis & legaal.
Ik deed het zo: je gaat naar "Archive: previous mixes". Je kiest er een uit en klikt met je linkermuisknop op het driehoekje. Dan krijg je een klein menu, en klik je met je rechter muisknop op "download", en vervolgens op "opslaan als".
Heb het net geprobeerd, hij doet het hoor! Veel plezier, ik heb er veel aan gehad in het begin.

Renner

Renner

13-02-2012 om 11:02

Ja, podrunner!

Is geweldig. Ik gebruk het bij het hardlopen, en het helpt echt. Het schema zit er namelijk al ingebouwd. Je hoeft dus niet te pielen met klokken of zo. Begin bijvoorbeeld bij de Couch-to-5K: voor beginners. De intervallen zitten dan in de muziek, je doet gewoon wat de muziek laat horen. Langzaam, dan harder, en iedere keer dat je tempo moet wisselen hoor je een belletje. De eerste serie is goed als je op de bank (met en conditie van 0) begint en bouwt op tot je 30 min nonstop kan lopen (of crosstrainen). Daarna heb je mixen die je helpen tot 50 min nonstop (de 8K) en de 10Kilometer. Of je kiest een van de gewone mixes zonder intervallen.... Ik ben fan!
Renner

Shifra

Shifra

13-02-2012 om 23:03

Morgenochtend

..ga ik het uitproberen! Anneque dank voor het goeie uitleggen, ik heb het nu ook gevonden

groetjes , shifra

Shifra

Shifra

14-02-2012 om 10:16

Renner, anneque

nou, na 10 minuten 5 km intervaltraining hing ik al amechtig over de crosstrainer. Ik zat toen nog niet eens op 2,5 km! Ik ben toen maar gestopt. Wat een teleurstellende conditie blijk ik te hebben zeg.
Ik ga nu overmorgen maar eens kijken of ik een paar minuten langer kan volhouden, en het dan zo opbouwen. Die muziek is overigens wel stimulerend, heel fijn.
Ik las dat je dit 3 keer per week moet doen, dat lijkt me weinig. Ik wil nu morgen maar gewoon wat gaan crossen op zo'n andere, gewone, mix. Of is dat dan niet aan te raden? Kan je, kortom, die 2 mixen, naast elkaar gebruiken, wat is jouw ervaring? Ik wil nl elke dag wel wat doen, ik voel nl dat het goed is voor mijn spieren.
Ik vind het een geweldige site en tip van jullie, ik ben er heel blij mee!!
groetjes, shifra

amk

amk

14-02-2012 om 11:16

Opbouwen= rust nemen

Shifra 3x per week in een opbouw is het maximum. Je spieren moeten ook de tijd hebben om op te bouwen. Ga je veel meer doen als zo'n uitgebalanceerd schema heb je grotere kans op blessures die vaak ook ernstiger zijn met mogelijk blijvende schade.

Het is leuk om enthousiast te zijn, maar dat moet ook wel mogleijk blijven op de lange duur.

Je kunt op de rustdagen bv wel een rondje wandelen om in beweging te blijven.

Eens met amk

In de opbouw zou ik niet vaker trainen dan 3x per week. Als je het echt niet kunt laten, doe dan iets anders op de dagen tussendoor: fietsen, zwemmen, wandelen.
Dit is echt de enige manier om 1. niet geblesseerd te raken (althans: de kans erop te verminderen), en 2. het leuk te blijven vinden.
Leuk dat de muziek je aanspreekt!

Shifra

Shifra

17-02-2012 om 20:03

Update

nou, ik heb jullie advies opgevolgd. Ik doe die training nu om de dag.En ik merk dat het misschien wel goed is, want ik voel de dag dat ik niets doe, sommige spieren wel sterk. Maar ik merk ook dat ik nu al weer wat aankom....Omdat ik gewend was elke dag een half uur te crossen en dat nu dus helemaal niet meer doe.
Ik hoop maar dat het allemaal goed komt

groetjes, shifra

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.