Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vic

Vic

22-05-2011 om 22:17

Pissebedden

Ik heb regelmatig pissebedden in huis (ca. 3 per week). Hoe kom je er aan, en hoe kom je er af? Voor zover ik weet heb ik nergens vochtproblemen of beschimmelde muren. Nu vond ik net in mijn slaapkamer een babypissebed (ca. 3 mm. lang). Kan zo'n beest naar binnen waaien, of zitten zijn brusjes ergens in huis?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
100%mama

100%mama

23-05-2011 om 09:05

Gatver!

"men vindt ze alleen op vochtige plaatsen waar ook voedsel te vinden is."

Misschien toch ergens kieren (die dus vochtig zijn) in huis aangezien het mij niet lijkt dat er eten te vinden is in je slaapkamer . In theorie zoden ze zeer snel weer de vochtigheid opzoeken (dus buiten je slaapkamer) omdat ze niet overleven in droge ruimte's. Je kan ze op verschillende manieren weren, google eens op pissebedden in huis!

Of zilvervisje

weet je zeker dat het wel een pissebed is?

Vic

Vic

23-05-2011 om 23:01

Jazeker wel

Ik weet natuurlijk wel hoe een pissebed eruit ziet. Zilvervisjes zijn veel smaller en hebben sprietjes. Maar goed, ik heb nog geen kolonie babypissebedden gevonden dus ik hoop dat het zo blijft.

elsje78

elsje78

25-05-2011 om 14:37

Hier ook, en wel 10 per dag

Gek word ik ervan! De hele straat heeft ze, ze komen ergens bij de voordeur naar binnen en zitten dan 's avonds op de vloer in de wc en gang. Als ik 's avonds moet plassen tel ik er zo 10!! Zo vies!

Ik heb nu de hele voorgevel aan de buitenkant met gif tegen kruipend ongedierte ingespoten en ik moet zeggen dat het er veel minder zijn geworden. (binnen kan niet, want heb kruipende dreumes, dat durf ik niet)

Als je ongeveer kunt gokken waar ze binnenkomen, kan je aan de buitenkant dan goed sprayen, na het regenen als het weer opgedroogd is, herhalen.

Wat helemaal vies is, is dat dreumes hier denk dat de opgerolde dode exemplaren (ze drogen snel uit en sterven) lekkere snoepjes zijn, dus ik moet 's ochtends met mijn slaaphoofd eerst de kadavers verwijderen, voordat ze in een mondje verdwijnen! Jakkes

groetjes

o ja ps, zilvervisjes, ik zag er laatst 1, maar we hebben een nieuwe keuken en niets gevonden onder de oude, maar komen die ook wel eens alleen, of zijn het er altijd meer?

Tirza G.

Tirza G.

27-05-2011 om 20:06

Onschadelijk

Pissebedden zijn volledig organisch, kunnen geen kwaad voor kinderen. Zijn minder schadelijk dan kip
Trouwens. Heet een babypissebed een pissewiegje?

Tirza

Nou

Toen ik op een mailing list vol walging vertelde over mijn zoontje die ik aantrof met een pissebed in zijn mond kreeg ik prompt een reaktie met daarin een link naar recepten met pissebedden. Is alweer een jaar of 9 geleden en die site bestaat niet meer, maar ik vond wel een andere:
http://www.porcellio.scaber.org/woodlice/recipes.htm

Vic

Vic

29-05-2011 om 14:16

Beestjes in het algemeen

Dat is gek. Ik heb verder geen pissebedden gevonden. Wel heb ik de afgelopen dagen 4 vliegen moeten doodmeppen. Daar krijg ik dan ook weer de kriebels van en visioenen over invasies. Vieze beesten ;-(

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.