Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Suze

Suze

03-10-2013 om 19:08

Pincode creditcard checken

Ik gebruik mijn creditcard pincode eigenlijk nooit.
Nu wil ik hem gaan gebruiken, maar wil ik even zeker weten dat de code waarvan ik denk dat dat hem is (versleuteld) het ook is.

Weet iemand hoe je je creditcardcode kunt checken zonder geld op te nemen of ergens te betalen met je creditcard?

Trail and error

Volgens mij kan dit in je e.dentifier

pinautomaat

Om je saldo te controleren op je pinautomaat heb je je code al nodig. Denk erom dat na 3x fout de kaart geblokkeerd wordt.
Bij internetbankieren is het iets makkelijker. Klopt je code niet dan kun je op tijd een nieuwe aanvragen op een vooraf afgesproken manier. Naar je mobiel of je email. Dat gaat heel snel.
En als dat allemaal mislukt is kun je nog bij de bank zelf geld halen met je paspoort.
Ervaring hier met vergeten pincodes, vooral als ik net een nieuw pasje heb.

Puck

Puck

03-10-2013 om 20:53

AnneJ

Nieuwe pasjes hebben toch automatisch dezelfde pincode als het oude? Ik heb nog steeds de pincode die ik 30 jaar geleden kreeg. Bij sommige banken is het ook mogelijk om zelf je pincode te veranderen. Ook heel handig...

Puck

Ja dat klopt. Volgens mij bij ABN AMRO blijft het hetzelfd maar bij ING verandert het en kun je het weer aanpassen. Maar zo is het met alles. Je moet er even je hoofd bij houden en als het dan weer een tijdje geleden is kun je het zomaar kwijt zijn en dan moet je even improviseren denk ik.

100%mama

100%mama

04-10-2013 om 11:07

gewoon

in de automaat stoppen, pincode invoeren en kijken of het de juiste is. In beide gevallen kan je de transactie afbreken zonder geld op te hoeven nemen hoor!

Dalarna

Dalarna

05-10-2013 om 12:51

Zoals 100% mama

Zo kun je het doen, dit kun je 2x proberen. Niet pinnen want vaak kost dat heel veel geld (bij mij 4,50).

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.