Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Esmee

Esmee

06-06-2011 om 09:13

Pijnstilling voor hond

Afgelopen vrijdag hebben wij onze hond laten steriliseren. Het is een hond van zo'n 25 kg. Ik heb nog van tevoren gebeld om de prijs nog een keer te bevestigen en er zou nog zo'n 6 euro aan extra pijnstillers bijkomen. Prima. Ik moest de dag erna beginnen met het geven van de pijnstillers. De dag erna kijk ik op het zakje en zie dat ze 1 en een kwart tablet moet krijgen voor 4 dagen (5 pillen in totaal dus). Nu zitten er op die strip 10 tabletten. Ik heb ook in totaal euro 14,50 moeten afrekenen.
Ik zie dat die tabletjes er gewoon pers stuk zelfs vanaf gehaald kunnen worden, dus ik nam aan dat ze een foutje hadden gemaakt.

Ik vanochtend bellen. Wordt mij verteld dat de strips alleen per 10 stuks gaan? Ik nog aangegeven dat mij verteld is dat het zo'n 6 euro zou gaan kosten. "Dan heeft ze waarschijnlijk naar een andere pijnstilling gekeken", werd me verteld. Ik kon de pillen verder gewoon bewaren.

Ik vind dit toch vreemd. Is er iemand die werkt bij een dierenarts of die weet hoe dit gaat? Naar mijn weten worden die doosjes toch met een aantal strips geleverd en kan de dierenarts toch de juiste hoeveelheid pakken? (of heeft dat te maken met de kans dat ze met een paar pilletjes blijven zitten en dat per strip gewoon makkelijker gaat?). Toch vind ik het niet erg netjes gedaan.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

06-06-2011 om 09:31

Geen idee

Ik heb werkelijk geen idee of het gangbaar is dat ze per stuk of alleen per strip afgegeven worden. Misschien hebben ze wat extra gegeven voor het geval dat langer pijnstilling nodig is. Maar ik vind dat je je druk maakt om weinig, wat is nu die paar euro extra op het hele bedrag van de sterilisatie, ik zou er niet eens een telefoontje aan gespendeerd hebben.

Jacquel

Jacquel

06-06-2011 om 09:36

Nog eens proberen

Ik vind het niet netjes en wel iets om je druk over te maken als je niet 6 euro, maar meer dan het dubbele moet betalen. Het heeft gewoon te maken met betrouwbaarheid. En verder zal ik niemand vertellen dat die zich niet moet druk maken over 8,50 euro. Daar kun je een dag van eten.

Volgens mij heb je met twee verschillende personen gesproken. Probeer erachter te komen wie degene was die 6 euro gezegd heeft en vraag alsnog je geld terug (en zij hun pillen terug). Het is, zeker met pijnstillers, heel normaal dat je van de dierenarts niet meer pillen meekrijgt dan nodig.

Succes ermee.

Esmee

Esmee

06-06-2011 om 09:41

Puck

Ik vind ruim het dubbele rekenen (14,50 ipv 6 euro) raar en dan nog zeggen dat ze per strip gaan. Kijk, als die dingen er niet los vanaf gehaald kunnen worden….maar er zit om elk pilletje een kartelrand, dus ze hadden wel degelijk gewoon 5 pillen kunnen meegeven.

Het gaat mij niet zozeer om het bedrag, maar ik vind het zo onlogisch. En ja, ik ben wat dat betreft heel pietepeuterig. Stel dat ik maar 2 of 3 pilletjes nodig had, dan zit je met een hele strip vol. Niet echt klantgericht vind ik.

Esmee

Esmee

06-06-2011 om 09:46

Jacquel

Nou, dat is nu precies wat ik dus ook vind. Niet netjes. Normaal krijg je echt een afgepaste hoeveelheid pilletjes mee en zeker niet meer.

Die opmerking: "Die gaan altijd per strip" vind ik ook zo vreemd. Ze kunnen de helft er gewoon afhalen en weer bewaren voor de volgende klant, toch? Ik zal echt niet de enige zijn die 5 pillen nodig heeft.

Esmee

Esmee

06-06-2011 om 10:27

dat afknippen had ik dus logisch gevonden. Nu krijg ik een beetje het gevoel van: "We willen er geen extra moeite voor doen en geven gewoon een hele strip mee".

De hechtingen moeten er toch over 2 weken uitgehaald worden. Man zei dat ik het dan als opmerking nog even moet aankaarten bij de dierenarts.

koentje

koentje

06-06-2011 om 13:59

Zou het

uberhaubt nodig zijn voor de hond aparte pijnstillers aan te schaffen? Zou paracetemol niet werken voor een hond?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.