Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Picknickwandeling

Ik ben op zoek naar een plek ergens centraal in het land, tussen Alkmaar en Venlo waar je met een man of 15,20 een leuke wandeling van tussen de 5 en de 10 km kunt maken en op een rustige plek kunt picknicken. Iemand een tip?

Triva

Triva

03-04-2017 om 10:05

vraag

Je bedoelt in het midden van Alkmaar/Venlo?

En bedoel je dan dat een organisatie de picknick verzorgt en het spul daarheen brengt?

Tijgeroog

Tijgeroog

03-04-2017 om 10:05

Loonse en Drunense Duinen

Is dat iets?

kenfan

kenfan

03-04-2017 om 11:10 Topicstarter

Alleen plek

Organisatie en catering verzorg ik. Ik zoek alleen een geschikte plek om te wandelen en een plek waar je je met een groep op wat plaids neer kunt vlijen. Geen uitspanning dus. Liever ook geen filerecreatie, dus Loonse en Drunense Duinen vallen af

Marie

Marie

03-04-2017 om 11:18

Kuinderbos

In het Kuinderbos (of is dat te ver uit de route?)

https://www.staatsbosbeheer.nl/natuurgebieden/kuinderbos

op wat voor dag?

Dat scheelt ook enorm. Door de weeks is er makkelijker een rustig plekje ergens te vinden dan in het weekend.

In Alkmaar: stadswandeling en daarna langs de gracht t.h.v. de molen picknicken
Spaarnwoude: op meerder plaatsen te wandelen en dan picknicken. Rond de boerderij is het vaak wel druk. Verderop valt vaak mee.
Haarlem: door de binnenstad wandelen en dan picknicken bij stadskweektuinen (Haarlem noord) of Kenaupark (vlak bij treinen).
Heemstede: wandelen in hond vrije gedeelte van het bos. Daar is het vaak rustiger en op de hoofdlaan wordt ook regelmatig een picknickkleed uitgelegd.
Haarlemmermeer (Hoofddorp): Haarlemmermeerse bos bij voormalig floriade terrein. Wel op letten of er niet een festival is. Ga je van de hoofdpaden af, dan is dat een mooi stuk om te wandelen. Heel divers (of mijn herinneringen zijn mooier dan de werkelijkheid).

Leuk om zoiets te doen. Gaat het om allemaal volwassenen of ook kinderen? Let bij laatste ook op grote diversiteit. Dan is stadswandeling minder leuk.

Thursday Next

Thursday Next

03-04-2017 om 11:46

staatsbosbeheer

Op die site staan zat natuurgebieden.
Rondom Amersfoort kan je naar de Soesterduinen, wel aardig druk maar heel ruim.
Nunspeet is ook mooi, goed bezoekerscentrum vlak bij het station en vandaar wandel je zo het bos in.
http://www.bezoekerscentrumnunspeet.nl/

Komt iedereen met de auto of ook met de trein?

Vesta

Vesta

03-04-2017 om 11:50

Soest

in de omgeving van Soes is veel te doen aan wandelen en kun je ook prima ergens neerstrijken voor een picknick.

Wandelaar

Wandelaar

03-04-2017 om 12:24

Bij Roermond

Het gebied van de Meinweg is prachtig, afwisselend bos en hei. Bij Roermond/Herkenbosch.
Maar misschien te ver uit de route?

Bedafsche bergen?

Bij uden heb je de bedafsche bergen. Een soort drunense duinen, maar dan wat kleiner (en rustiger). Misschien is dat wat? Er is een leuke wandelroute van (ik meen) 6 km aan gekoppeld. Niet in de buurt van openbaar vervoer, helaas... dus alleen geschikt als iedereen met de auto kan komen.

het Gooi?

Ik heb ooit eens met een paar mensen een wandeling gemaakt vanaf station Hilversum. Geen idee meer wat de route was of hoe het daar precies heet , ik liep gewoon achter de rest aan. Maar het was heel genoeglijk en we zouden vast wel op een plaidje hebben kunnen gaan zitten als we dat hadden meegenomen. Maar dat hadden we dus niet.

Die wandeling was wel langer dan 10 kilometer, maar ik denk dat je die ook wel kan bekorten. Kijk anders eens bij de NS-wandelingen. Die hebben ook het voordeel dat ze op een station beginnen en eindigen, handig voor wie geen auto heeft (aan de andere kant, misschien juist weer niet handig als iedereen juist met de auto wil komen).

O ja, ik heb ook ooit nog eens met een clubje gewandeld in de duinen, volgens mij begonnen we bij station Santpoort-Noord en eindigden we bij Aerdenhout. Of was het Bloemendaal? Nou ja, daar kan je dus ook wandelen. Maar het Gooi ligt denk ik wel wat centraler als er mensen uit verschillende delen van het land moeten komen.

Groeten,

Temet

angel3

angel3

03-04-2017 om 19:41

Klompenpaden

In provincie Utrecht en Gelderland liggen klompenpad en. Zie website voor de routes. Echt mooie kleinschalige wandelingen.

kenfan

kenfan

04-04-2017 om 12:27 Topicstarter

Ik ben eruit

met een mix van jullie bijdragen; het wordt het klompenpad in Soest. Te behappen voor iedereen, en met stukje zandverstuiving, dwars door weilanden, langs de sloten en een hap bos toch afwisselend. En als bonus ook nog geen loslopende honden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.