Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

liora

liora

04-02-2013 om 09:12

Philips airfryer

Hallo allemaal,

Ik overweeg om een Philips airfryer te kopen. Weleens gebruikt bij een vriendin en vond het resultaat lekker. En het is natuuurlijk heel low-fat. Wie heeft wat ruimere ervaring? Aanrader of niet?

Liora

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rode Vulpeninkt

Rode Vulpeninkt

04-02-2013 om 15:12

Blij mee

Om te beginnen: bij Mora kan je een klein boekje bestellen met de temperaturen en hoeveelheid-per-bakbeurt (voor hun snacks, maar het is een handige handleiding).

Ik besprenkel of besmeer de spullen met een beetje olie, voor een knapperiger effect. Halverwege de frietjes even opschudden of de snackjes even verleggen in het laatje, helpt ook.
Het voordeel van de Airfryer t.o.v. die van Tefal is, dat je er ook kroketjes in kan bakken omdat er geen bewegende onderdelen in zitten.

Je schijnt er ook kip in te kunnen doen, of met een scheidingswandje twee verschillende dingen, maar dat heb ik nog niet uit geprobeerd. Ik deed voornamelijk aardappelgerechten zoals frietjes, of snackjes.

Nog een voordeel: geen frituurwalm in huis.

Ik ben er in ieder geval heel blij mee! Het is wel een kastruimtevreter, maar dat is een friteuse ook

Geweldig!

Wij hebben hem nu ruim 2 jaar en het is het meeste gebruikte electrische apparaat hier in huis. Goed op de stofzuiger na dan .
Ik doe er werkelijk alles in,patat, aardappelkroketjes,wafeltjes rostischijven, snacks,kipnuggets en allemaal zonder olie .De aardappelproducten koop je al voorgebakken uit het vriesvak dus daar hoeft niets bij, sterker nog, er komt altijd nog wel wat vet af . Het kleurt gewoon en is ook lekker knapperig. Kroketten kleuren niet maar smaken prima . Mijn zoon heeft vaak gebroken diensten en komt dan rond een uurtje of 3 even thuis voor iets lekkers omdat hij pas na 20.30 zijn warme eten heeft. Vaak is dat een sauzijsenbroodje, een klein afbak pizaatje , en ook dat doen we er in. Is veel sneller klaar dan in zo'n grote oven die best een hoop tijd nodig heeft om zo'n klein broodje op te warmen en in de airfryer is het met een minuut of 3 klaar. Ook afbakpistoletjes gaan er in kortom, mijn gezin wil hem niet meer missen En inderdaad, wat een zegen, nooit geen frituurlucht meer in huis

Pippe Lientje

Pippe Lientje

05-02-2013 om 12:04

Huh?

ik heb hier nog nooit van gehoord maar ben geinteresseerd. Omdat het dus ook gezonder is, buiten de frituur lucht die je toch hebt ondanks een filter.
Wat ik erover gelezen heb is het een soort oventje. Wat is het voordeel van deze airfryer boven een normale oven?

Brianna F

Brianna F

05-02-2013 om 12:40

Als ik het goed begrijp

gaan er alleen snacks in dat apparaat. Kun je er ook gewone, zeg maar, gezonde dingen in bereiden?

Conference

Conference

05-02-2013 om 13:59

Weinig inhoud

Ik heb er toevallig dit weekend ook naar staan kijken. Volgens de verkoopster is het aparaat voor een gezin bestaande uit 5 personen veel te klein en meer iets voor een twee persoonshuishouden. De werking van het aparaat zou vergelijkbaar zijn met een heteluchtoven.
Wij zijn dus maar weer gegaan voor een nieuwe frituurpan. Jammer hoor, ik wilde juist van die luchtjes en ranzigheid af.

Valr best mee

Wij zijn met 3 volwassenen en ik maak er gewoon voor ons drieen patat is of andere aardappeldingen. Hij is niet alleen voor scnacks want ik zie een gebakken aardappen of een afbakbroodje voor het ontbijt niet als snack. Het is inderdaad een soort van hete lucht oventje maar kleiner dus het bakken gaat sneller dan in de grote oven en bovendien is patat echt lekker terwijl wij overfriet niet lekker vinden, slap en smaakloos.
Hij is ook nog eens veel makkelijker schoon te maken als een frituurpan . Ik heb er ook een dichte pan bij gekregen maar moet eerlijk zeggen dat ik daar nog niets mee gedaan heb. Het schijnt dat je daar cake in kunt bakken.Maak er ook wel verse friet in en doe daar dan natuurlijk wel bij anders kleurt en smaakt het niet .

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.