Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ava

Ava

08-11-2013 om 11:25

personenbusje voor kinderen?

Dit weekend viert een van onze kinderen (7) de verjaardag. We vieren het niet thuis en we moeten er met de auto naar toe (openbaar vervoer heeft slechte aansluiting) dat betekent dat we met de auto gaan. Nu heb ik aantal auto's kunnen regelen maar mijn vader is niet lekker. Een vervangende auto met rijder is er op dit moment niet. De enige oplossing is als ik een personenbusje huur voor 8 personen.

Mogen kinderen van 7 zonder zitje op de stoel in een personenbusje vervoerd worden?

Hanne.

Hanne.

08-11-2013 om 11:33

voor partijtjes mag het

Leeftijd is niet belangrijk, lengte wel.

Boven de 1.35 mag het sowieso. Onder de 1.35 mag het voor incidenteel vervoer zoals partijtjes .
Ik schat dat je bij een groep 7 jarigen kinderen van onder én kinderen van boven de 1.35 hebt.

Maar ik zou de ouders gewoon vragen om een stoeltje mee te geven. Kleine moeite en wel zo veilig.

Ava

Ava

08-11-2013 om 12:23

Dat is een idee

Ja, daar was ik zelf niet opgekomen om het de ouders te vragen, goed idee!
Bedankt!

Tijgeroog

Tijgeroog

08-11-2013 om 12:25

Personenauto of personenbusje

De regels voor een busje of een auto zijn volgens mij hetzelfde, dus er verandert eigenlijk niet aan je oorspronkelijke plan.

Marie

Marie

08-11-2013 om 12:53

ouder vragen om te rijden?

I.p.v. een busje huren (wel gezellig natuurlijk) kun je ook een van de ouders vragen om te rijden natuurlijk. Heb je gelijk wat meer hulp.

En volgens mij hoeven "gastkinderen" niet in een stoeltje vervoerd te worden en in busje hoeft het helemaal niet:

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/auto/vraag-en-antwoord/zijn-er-uitzonderingen-op-de-regels-voor-het-vervoer-van-kinderen-in-de-auto.html

Marie

Marie

08-11-2013 om 15:30

2 auto's is toch genoeg?

Je hebt het over het regelen van een aantal auto's, maar 2 is toch genoeg?

In beide auto's kunnen dan toch 4 kinderen + chauffeur?

Dus dan heb je genoeg aan eigen auto + 1 extra? (vriendje).

Of begrijp ik het verkeerd en hebben jullie geen eigen auto?

Dalarna

Dalarna

08-11-2013 om 21:02

Marie

Ik denk dat het oorspronkelijk om drie auto's ging en nu dus 1 gewone en 1 bus?

Ava

Ava

09-11-2013 om 10:33

genoeg

Niet in elke auto kunnen 4 kinderen hoor. Bovendien wil ik liever geen kind op de passagiersstoel. Dat heeft te maken met een jeugdtrauma (autoongeluk). Ik voel me daar niet goed bij.
Daarbij, zijn er naast de schriftelijke uitnodigingen ook nog een paar mondeling uitgenodigd. Dat heb ik maar hoffelijk opgelost, die mogen ook mee. Geen probleem maar wel een aanpassing in het vervoer.

Dalarna

Dalarna

09-11-2013 om 15:56

Ava

Ach met elke plek is er wel iets mis, ik had op die leeftijd er liever eentje voorin op een goede stoel dan in het midden met alleen een tweepuntsgordel!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.