Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tonny

Tonny

16-12-2013 om 07:31

Patroon voor gebreid rokje

Vorig weekend verzoeknummer opgestart: recht gebreid minirokje. Rondbreinaald. Patroon van Drops, wat het meest in de buurt kwam van wat de toekomstige draagster zoekt. Aangezien ik een luie breister ben ( dikke naalden, dikke draden) was 368 steken opzetten met rondbreinaald 3 een hele kluif. Nu ben ik op 8 cm, ziet er mooi uit, leuk patroontje ingebreid ( zwart met groen) maar het wordt - ondanks proeflapje) veel te wijd... Dus alles uithalen en opnieuw!

Heeft iemand voor mij een goed patroon, maat S, en liefst opgeschreven voor dummies ?

Christel

Christel

16-12-2013 om 10:51

Tonny

368 steken is ook wel heel veel! Ik zou de omvang meten van degene voor wie het rokje moet worden. Dan van de wol die je hebt een proeflapje breien en zorgen dat je op 10 cm uitkomt. Stel dat dat 20 steken zijn en je hebt 80 cm rond nodig, dan zet je 160 steken op.

http://www.hobbydoos.nl/patroon/3689/rok, hier kan je ook nog een gratis patroon op laten sturen. Maar ook dat kan je niet klakkeloos overnemen. Het ligt aan de wol die je hebt en ook aan je breistijl (strak, los). Proeflapje dus!

tonny

tonny

16-12-2013 om 11:16

proeflapje

had ik gebreid. En dat gaf zelfs aan dat ik iets minder formaat had geproduceerd als het zou moeten zijn volgens het stekenaantal.

Voor maat XS was het 336 steken, maat S 368, maat M 400. Van beneden naar boven breiend op een rondbreinaald.

Maar dank voor je tip, dat is een goed plan! Alleen heeft de persoon in kwestie geen centimeter, alleen een lineaal

Hanne.

Hanne.

16-12-2013 om 11:21

lint

Heeft de persoon in kwestie misschien ergens een lintje of touwtje liggen?

Daarmee de omvang opmeten en de lengte van het touwtje met de lineaal afmeten.

(verder heb ik geen verstand van breien, is een plan voor de kerstvakantie)

tonny

tonny

16-12-2013 om 13:05

vindingrijk

Tuurlijk, dat is de oplossing. Dat ik daar niet op ben gekomen

marjanne

marjanne

16-12-2013 om 20:18

wil ik ook

En ik heb nou eens geen zin om het zelf te gaan uitvogelen. Beetje dikkere wol, weekendje breien en klaar.
Waar is dat patroon

tonny

tonny

03-01-2014 om 10:47

resultaat geslaagd!

Rokje is heel leuk geworden; heb nog zwart over, dus nu ga ik een variatie zwart/rood/roze breien.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.