Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

merel

merel

23-07-2012 om 17:10

Pastasalade recept

Ik heb hier ooit (ik denk wel 10 jaar geleden) een pastasalade-recept gelezen en bewaard en ook regelmatig gemaakt. Nu is het alweer een tijdje geleden en ik kan het recept niet meer vinden en weet ook niet meer precies wat erin zat. Ik kom tot dit recept:
Pasta koken (wokkelvorm) en koud laten worden.
Erin: kaasblokjes, salami of cervelaatworst, augurk, zilveruitjes en paprikablokjes.
Een dressing erover van olie+azijn+een beetje tomatenketchup.

wie herkent dit recept en vergeet ik nog iets? (ik weet nog wel dat er geen tonijn, ei of mozarella ofzo in zat) zit hier namelijk al een tijd in het archief te zoeken en kom wel dat soort recepten tegen maar dat was 'm niet.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ben benieuwd...

Ik hoop dat iemand het juiste recept nog plaatst, want het lijkt me erg lekker. Zelf heb ik ook een heerlijk pastarecept (zie hieronder), maar ik zou wel eens een ander recept willen proberen. Ik blijf dus meelezen.
Groetjes
Margoth

Ander recept voor pastasalade (doet het altijd erg goed op een feestje of bij de bbq):

300 g fusilli (=wokkel) pasta
3 bosuitjes
1 schaaltje gerookte kipfilet (ca. 200 g, AH)
1 bakje wortel-selleriesalade (250 g)
3 perziken (vers of uit blik)
100 g gezouten cashewnoten
zout, peper

Bereiden:

Fusilli beetgaar koken en laten afkoelen onder koud stromend water.
Bosuitjes schoonmaken en in ringen snijden. Perziken schillen, evt. pitten verwijderen en in stukjes snijden.
Fusilli, ui, kip, perzik, cashewnoten en salade vermengen. Desgewenst op smaak brengen met zout en peper.

De cashewnoten pas op het laatste moment toevoegen, dan blijven ze lekker knapperig.

Eet smakelijk!

Merel

Merel

24-07-2012 om 11:38

Leuk

Bedankt voor je reaktie! Ik heb gisteren 'mijn' pastasalade gemaakt en hij is lekker geworden. (maar op een of andere manier heb ik het gevoel dat ik iets vergeet dus) Het is wel een hele snelle en makkelijke salade. (ik heb er trouwens ook nog 3 tomaten in blokjes bijgedaan)
Jouw recept is denk ik ook lekker, alhoewel ik zelf over het algemeen niet zo dol op 'zoet' ben in salades (de perzik dus) maar ik zal het een keer een kansje geven

Merel

Merel

24-07-2012 om 21:40

Helaas

Nee ik heb net even gekeken bij die receptjes maar daar staat de 'mijne' niet bij, heb zelf ook al gezocht via de zoekmachine van ouders online (alhoewel ik die niet helemaal begrijp, ik kan maar op een zoekwoord zoeken, als ik pastasalade+paprika bv. doe, dan zoekt ie alleen op pastasalade of op paprika, niet berichtjes waarin het allebei staat, erg onhandig dus.)

Primavera

Primavera

29-07-2012 om 17:33

Dit draadje dan?

Ik denk dat je deze bedoelt: http://www.ouders.nl/cgi-bin/TMMforum/NFshowpost.cgi?archief=1&thread=24742&forum=26&post=313310
Een paar dagen later schrijft er vervolgens iemand dat ze het geprobeerd had en er zelf als variant ook wat ketchup over gedaan had.
Groeten Primavera

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.