Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Jamie

Jamie

30-10-2015 om 16:59

Passerperikelen

Vorig jaar kochten we voor mijn jongste bij de V&D voor de brugklas een passer: gewoon doosje in mandje en afrekenen, nooit meer aan gedacht.

Laatst moest hij er een cirkel mee tekenen en ik verbaasde me over de problemen die dat gaf en toen ik dat ding zelf eens hanteerde begreep ik het: je kunt de benen niet vast zetten!

Dat is vreemd, in mijn tijd kon dat gewoon en ook oudste bleek een passer te hebben met losse beentjes Toen deze week die laatste passer vervangen moest worden dacht ik dat wel even te doen bij de Bruna. Twee mooie passers van 2 euro en 4 euro met hulpstukken in een doosje en omdat we niet konden zien of ze vastgezet konden worden opende de verkoopster de doosjes. Helaas.

Waarom zijn we 'back to the fifties' ofzo? Waarom kun je in 2015 niet heel simpel een passer kopen wiens beentjes je vast kunt zetten en kan iemand mij vertellen hoe je een puber leert dan een keurig cirkeltje te draaien?

Ja!

Da's toevallig, ik zat met hetzelfde probleem.
Gisteren bij Bruna een passer gekocht die je kunt vastzetten. Ik krijg hem zo gauw niet gegoogeld, het is een gewone passer met een rood "hefboompje" (tis geen hefboompje maar kan het niet goed omschrijven) dat je naar beneden klapt zodra de hoek van de benen goed is. Daarmee zet je hem vast.
Kostte €8,- ongeveer.

Jamie

Jamie

30-10-2015 om 17:08

nou zeg

8 euro, nou die hadden ze niet hier hoor. Verder: er zaten dus wel hulpstukken en een extra stiftje in maar vastzetten ho maar... Wie verzint dit? Ik vind 8 euro voor een schroefje meer echt te gek voor woorden.

Ja stom hè

Maar ik kon ook werkelijk waar nergens eentje vinden, dus ik heb die €8 maar betaald..

MIkke

MIkke

30-10-2015 om 17:36

Goh..

Ik heb nog nooit vastzetbare passers gehad, ook niet in m'n eigen jeugd. De passers met losse benen deden het bij mij prima. Kinderen hier hebben 'n passer van de Action (ik geloof iets van 50ct) omdat ze bij alle passers de schroefjes waarmee je de punt kunt aanpassen altijd kwijtraken, ook bij de duurdere modellen. Nooit klachten gehad over hun cirkels

Jamie

Jamie

30-10-2015 om 19:27

Grappig

Zoon komt naar beneden en is helemaal enthousiast over deze nieuwe passer en hoopt nu dat er volgende week een passervraag komt bij zij wiskunde SE. Blijkbaar zijn ze zo gemaakt dat een schroefje niet echt nodig is? Hij heeft in ieder geval nog nooit zo'n mooie cirkel kunnen tekenen

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.