Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

bertje1

bertje1

07-09-2020 om 13:34

parket leggen/houten platen

hallo allen.

voor zijn werk is mijn mannetje lang van huis.
Ik wilde een kamertje opknappen. Hier ligt parket (of in ieder geval goed hout met van die gleuven die je in elkaar kunt leggen; ongeveer als laminaat).

het parket is kapot door een bureaustoel.
ik heb een aantal parket delen nog over (welliswaar iets andere kleur, namelijk NIET verleurd) en wilde ik er in leggen, ongeveer ruim op die plek.

De vraag:
- kan ik dat zelf (ja handig maar nooit zelf zo iets gedaan)
- kan ik gewoon een deel er uit rukken en andere platen leggen.. bedenk me nu: je moet wel bij het einde beginnen want je kunt er natuurlijk niets tussen vrotten
- moet ik dat licht aanschuren en opnieuw lakken of... ?

tips welkom
.bertje.

Flavia

Flavia

07-09-2020 om 14:03

leuk idee

maar meestal gaat dat helemaal niet werken.
Door het leggen raakt de klikrand meestal zo beschadigd dat je dat niet nog een keer goed kunt leggen. Ook het uitelkaar halen maakt de klikverbinding er niet beter op.

Dan hangt het er nog vanaf of de vloer verlijmd is met de ondervloer of de vloerdelen met elkaar.

En de afwerking hangt er helemaal vanaf wat het is. Lakken en schuren kun je eigenlijk alleen met het hele oppervlak als je geen kleur verschil wil, want in de lak zit ook al een kleurverschil per batch.

Als je 't hier vraagt

Kan je er denk ik beter niet zelf aan beginnen. Zit er niet een doe het zelf zaak in de buurt die klusmannen weten? Die zijn meestal schappelijk in prijs.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.