Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Parkeren ibis amsterdam airport

Voor mijn opleiding moet ik binnenkort naar het Ibis hotel bij Schiphol. Nu lees ik dat je daar alleen betaald kan parkeren, 2,50 per uur (alternatieve locatie, locatie eerste keus was gratis parkeren). Ik moet daar 3 keer een hele dag zijn. Is er in de buurt een mogelijkheid om gratis te parkeren?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

P+R

Je zou eens op de site van de gemeente Amsterdam kunnen kijken naar een dichtbij gelegen P+R, waar de parkeerkosten een stuk lager zijn en je een kaartje voor het OV krijgt. P+R Sloterdijk lijkt mij dan voor de hand te liggen, volgens mij gaan er vanaf daar rechtstreekse treinen naar Schiphol.
Oeps, bedenk me nu dat die OV-tickets waarschijnlijk alleen geldig zijn voor bus, tram en metro. Maar waarschijnlijk is dat toch een goedkopere oplossing.

Ander dichtbijgelegen station is Lelylaan, om dat station heen is het ook betaald parkeren maar ik meen dat ook daar in de buurt een P+R is, en verderop in de buurt is parkeren ook gratis. Maar aangezien ikzelf geen auto rijd ben ik niet op de hoogte van de finesses.

Maar hoe dan ook is mijn parool: laatste stukje met het OV naar Schiphol

Groeten,

Temet

Vic

Vic

06-01-2012 om 10:41

P&r hoofddorp

Volgens mij betaal je bij Station Hoofddorp 2,80 per dag. Niet gratis, maar het scheelt toch met 2,50 per uur. Ik weet niet waar het Ibis hotel is (De Hoek?), maar Schiphol Centrum is 5 min. met de trein vanaf Hoofddorp.

Ibis zelf bellen

Mogelijk dat ze een voorziening hebben voor medewerkers of gasten, een parkeerkaart of zo.

Picasso

Picasso

06-01-2012 om 18:00 Topicstarter

Bedankt

Goede tip Anne, om ze gewoon even te bellen. Misschien dat ze dat tarief hanteren zodat Schiphol-gangers er niet gaan parkeren? Lijkt me voor betalende klanten (ik als student zeg maar, via opleiding) beetje overbodig....

En anders ga ik de P+R opties maar even bekijken. Op zich is de reis met auto al een hele toer voor me dus hoopte voor de deur te kunnen parkeren.

ilse

ilse

06-01-2012 om 19:17

Gratis parkeren

Het Ibis hotel ligt naast Badhoevedorp dus station Hoofddorp is geen optie. Je zou je auto gratis kunnen parkeren bij de Mac Donalds op Schiphol Oost. Het Ibis ligt aan de overkant dus maar klein stukje lopen.

Picasso

Picasso

06-01-2012 om 20:13 Topicstarter

Ilse

Dank je voor de tip!

Annemiek68

Annemiek68

06-01-2012 om 22:19

Macdonalds

Is geen optie. Je mag daar maar een uur staan. Marechaussee controleert heel regelmatig daar om illegaal "lang parkeren" tegen te gaan. Slepen onmiddelijk en zonder pardon weg.

annemiek

Vic

Vic

06-01-2012 om 22:28

Shuttle service

Volgens de website heeft het hotel een busje dat gasten gratis ophaalt vanaf Schiphol Centrum. Dan zou je evt. toch bij P&R Hoofddorp kunnen parkeren, en 5 minuten met de trein.

Picasso

Picasso

07-01-2012 om 08:16 Topicstarter

Okee

De Mac kan dus ook niet. Vond het al te mooi om waar te zijn. Ik ga contact opnemen met het hotel en als dat niet lukt ga ik maar met trein die kant op. Treinkaartje kan ik redelijk makkelijk declareren op m'n werk. Niet ideaal (overstappen en langere reistijd) maar dan kan ik meteen die shuttle nemen.

Henriette123

Henriette123

07-01-2012 om 12:57

300

Parkeer ergens waar conexxionlijn 300 rijdt.
Handig punt is laan van langerhuize,Amstelveen.
Daar is een een PR locatie, vlakbij de A9 alfslag Amstelveen-Zuid en Ouderkerk
Ook kun je ergens in Hoofddorp bij de 300 parkeren
Dan neem je de 300 maar je stapt niet op Schiphol uit, maar bij halte de Elzenhof, dat is vanaf Amstelveen een halte eerder, vanaf Hoofddorp een halte later. Het is dan een paar minuten lopen, volgens de ovplanner 3 minuten.

Vic

Vic

07-01-2012 om 13:05

Ingewikkeld (o.t.)

Ik kan me nog de eerste keer herinneren dat ik met de bus naar Schiphol ging. De treinen reden niet verder, dus ik stond op Sloterdijk en ben min of meer op de gok in een bus gestapt. Die ging niet naar Triport, of in ieder geval had ik dat gemist, en kwam vervolgens aan op Schiphol-Oost. Daar moest iedereen een pas laten zien, maar die had ik niet dus ik moest de bus uit. Handig Vervolgens heeft een medewerker van de marechaussee me met de auto naar mijn plaats van bestemming gebracht. Dus ik heb eigenlijk wel goede ervaringen met die mensen.

liora

liora

08-01-2012 om 09:40

Hoofddorp

Lijkt me de beste tip, of idd in Amstelveen een bus nemen.
Als je al een P&R doet dan zou het Stadionplein in Amsterdam de beste zijn. Vandaar is het heel makkelijk met het OV naar Schiphol.
Overigens kost dat nog 8 E per dag, dus zoveel scheelt het niet met parkeren bij het hotel.

Liora

Tinus_p

Tinus_p

08-01-2012 om 11:55

Waarom hoofddorp

Waarom ga je niet vanaf je woonplaats met de trein?

Picasso

Picasso

08-01-2012 om 12:05 Topicstarter

Tinus

Dat is plan B. Maar met de trein ben ik 1,5 uur onderweg, met de auto een half uur.......Dus als het niet hoeft met de trein

Vic

Vic

08-01-2012 om 15:01

Bus misschien

Je zou ook nog kunnen parkeren bij P&R Getsewoud (Nieuw-Vennep). Van daaruit gaan ook bussen richting Schiphol.
Of gewoon morgen het hotel bellen en vragen wat zij aanraden. Ik ben ook nooit zo'n voorstander van OV, dat kost mij ook drie keer zoveel tijd.

Nee

Ibis hotel zit afgelegen. Maar ze hebben een hotel shuttle naar Schiphol.
(die pas vanaf een uur of 7 in de ochtend gaat, dus als je voor je gemak bij een vroege vlucht Ibis boekt zit je nog met flink hoge taxikosten, oftewel, voor ons geen Ibis meer).

Picasso

Picasso

10-01-2012 om 09:40 Topicstarter

Sandra

Wat een goede tip! Dank je wel!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.