Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Parkeersensoren inbouwen?

wij hebben een nieuwe 2e hands auto gekocht, een volvo v50 maar er zitten geen parkeersensoren op en deze heb ik zeker wel nodig.

Ik zie allerlei zelfinbouw setjes op internet, is dit makkelijk zelf te doen ? Er zit een vaste trekhaak op.

Of kan ik beter mij verder in de schulden werken en dit door een garage laten doen ? Ik hoef geen tv schermpje oid maar gewoon een piep als ik ergens dreig op te rijden. De volvo garage wil 620 voor dit hebben en dat zit er dus financieel niet in en ik vind het ook weer absurd veel zoiets stoms.
ben dus benieuwd of het de moeite waard is bij een beun oid dit te laten doen of dat we het ook zelf wel kunnen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

04-03-2013 om 12:18

De ervaring leert

dat je dit beter door de garage kunt laten doen.
die dingen moeten behoorlijk nauwkeurig uitgelijnd worden. Mijn ex vriend toch behoorlijk handig met electronica en auto's heeft (tot mijn hilariteit) het met zijn eigen auto niet goed voor elkaar gekregen.
De ene keer werkt het nu wel, de andere keer niet. Dat is ook niet handig.

Je kunt ook shoppen bij andere garages natuurlijk.

Primavera

Primavera

04-03-2013 om 12:35

Hoezo heb je die nodig?

Ik snap niet waarom je er zo absoluut van overtuigd bent dat je die sensoren 'nodig' hebt. Ik neem aan dat je je rijbewijs ook zonder gehaald hebt.
Kom op, wees een vrouw en oefen gewoon parkeren mee, terwijl je je ondertussen bedenkt wat je met het uitgespaarde geld kan doen.
Ik vind het verder waardeloze dingen. De auto van mijn man heeft ze, omdat die er vanuit de fabriek al inzaten en als je naar de piep zou luisteren zouden 9 van de 10 parkeerplaatsen te klein zijn en zouden we niet eens dicht langs een muurtje kunnen parkeren.

Manda Rijn

Manda Rijn

04-03-2013 om 12:37 Topicstarter

Da's waar

ik heb ze eerder dan afgelopen 5 jaar ook niet gehad maar dat waren ook geen auto's waarvan het erg was dat er een deuk in kwam

maar goed, ik ben nogal klein dus ik kan gewoon minder goed zien waar die auto stopt, dus ik zit vrij snel ergens tegen aan terwijl ik denk dat er nog zeeen van ruimte zijn, ik ben er gewoon niet goed in zonder sensoren.

Primavera

Primavera

04-03-2013 om 12:49

Kwestie van oefenen

Manda, het is echt een kwestie van oefenen. Het gaat niet zozeer om het zien, maar dat je een beetje gevoel krijgt hoeveel ruimte die auto inneemt. En tijdens het oefenen natuurlijk heel zachtjes achteruit rijden.
Heeft die Volvo V50 trouwens geen in de hoogte verstelbare stoelen. Dat heeft die versie namelijk meestal wel en dat zou je zicht een stuk verbeteren. Ook niet slecht voor het gewoon vooruit rijden, trouwens.

Petra.v.S.

Petra.v.S.

04-03-2013 om 13:12

Ik zou niet meer zonder willen

Echt handig die sensoren. Sommige dingen kun je nou eenmaal niet goed gewoon zien vind ik. En dan is zo'n sensor heel handig.
Wij hebben het door een handig mannetje er op laten zetten voor 150 euro (incl. de set). Al een paar jaar geleden en hij doet het nog steeds.

Merel

Merel

04-03-2013 om 16:21

Gewoon handig

Tuurlijk kan ik zonder, maar sommige dingen zijn gewoon hele handige uitvindingen! Die op mijn auto zitten werken in ieder geval beter dan die van Primavera, want het gaat altijd prima, ik kan écht op het geluid afgaan. En ik ben geoefend want ik file-parkeer al 17 jaar dagelijks, maar het is gewoon net wat handiger. Vind het jammer dat ik ze ook niet op de voorkant heb, zou ik nog efficienter kunnen parkeren. (ik zie vanuit mijn positie de voorkant van mijn auto niet, en ik ben niet klein) en mijn buurman heeft bijv een auto met een trekhaak, dus die ruimte moet ik ook nog inschatten. Het gaat altijd goed hoor, maar een sensor lijkt me reuze handig. (net als airco, stuurbekrachtiging, tomtom enz. en natuurlijk kan je zonder)

Primavera

Primavera

04-03-2013 om 19:20

Handig of afhankelijk?

Natuurlijk zitten er op auto's steeds meer handige snufjes. Mijn punt is dat het wel 'handig' moet blijven en niet zo dat je er afhankelijk van wordt. Wat doe je dan als je een keertje een auto huurt, leent of vanwege een andere reden in een andere auto moet rijden?

Als Manda bereid is om zich in de schulden te steken voor die sensoren, dan lijkt dat meer op totaal afhankelijk zijn. Persoonlijk zou ik die aankoop toch maar even uitstellen en wat voorzichtiger inparkeren. Wie weet komt ze er met wat oefenen achter dat ze als ze dat geld bij elkaar heeft ze het aan leukere dingen uit kan geven.

Misschien moeten die sensoren om mijn man's auto wat strakker afgesteld worden. Voor ons huis hebben we namelijk de behoefte om op minder dan 5cm vlak langs een muurtje te kunnen parkeren, omdat anders de andere auto's er niet meer langs kunnen. En in de stad zijn de nog beschikbare parkeerplaatsen alleen voor vergevorderde parkeerders die hun auto in een plaatsje weten te wurmen waar veel anderen het niet lukt. Niks geen vloeiend file-parkeren, maar met kleine stukjes heen en weer je auto in de lege plaats persen terwijl die sensor met steeds snellere piepjes tot een indringend geloei aangeeft dat het volgens hem echt niet gaat. En het gaat dus best. Stom ding!

Merel

Merel

04-03-2013 om 19:33

Volgens mij niet afhankelijk

Volgens mij word je nooit echt afhankelijk van een parkeersensor lijkt mij. Uiteindelijk doe je 99% van het werk toch echt zelf. Je blijft toch ook kijken naar wat je aan het doen bent? Ik heb mijne wel getest, de sensor gaat namelijk steeds sneller piepen en geeft op een gegeven moment een continue piep, op dat moment heb ik mijn auto stil gezet en ben gaan kijken wat de afstand was tot de auto achter mij. Dat was een cm of 15. Dus ik weet dat er nog ietsjes ruimte is om te parkeren. Heel langzaam rijdend (mocht het nodig zijn) heb ik dan nog wat ruimte om te manouvreren. (ik moet hier regelmatig op heel krap plekje parkeren). Ik vind het een prettig hulp middel en zou het graag op mijn volgende auto weer hebben.

Ik lees mee

Lijkt mij ook super! Op man's auto zit het wel met zo'n handig tv schermpje. Ideaal. Zou ik op mijn auto ook graag hebben. Ik ben ook niet groot en heb moeite met het inschatten van de ruimte (ben te voorzichtig). Ik had er nooit bij stil gestaan dat je dat ook gewoon kan laten inbouwen...

Tink

Tink

04-03-2013 om 21:52

Lijkt me zenuwslopend

Ik ben ook niet groot en rijd in een redelijk grote auto. Het is echt een kwestie van oefenen, onze vorige auto was juist een kleintje dus de eerste keren in de nieuwe zweette ik wel peentjes met parkeren. Inmiddels draai ik het ding moeiteloos in elk klein parkeergaatje.
Als ik dat zo eens lees zou ik alleen maar reuze zenuwachtig en geïrriteerd raken van een voortdurende steeds snellere en hardere piep die mij probeert te vertellen of ik het wel goed doe, en daardoor juist fouten gaan maken. Pfff hou je snufferd stom ding, ik word er gek van en kan het zelf wel

dc

dc

05-03-2013 om 07:18

Andere garage

Wij hebben het voor 300 pond bij een gewone garage laten inbouwen.

De parkeerplaats bij onze school is erg chaotisch ik ben erg blij met deze extra hulp die voorkomt dat ik in onze grote auto achteruit een kind overrijd. Je ziet die kleintjes soms gewoon echt niet omdat ze net vanachter een andere auto zo achter jouw auto rennen. De parkeersensor heeft me al een paar keer geholpen.

Verder heeft het me een paar keer gewezen op paaltjes die ik niet zag (te laag) en zo heel wat reparatiekosten uitgespaard.

Natuurlijk heb ik de sensoren niet NODIG, maar goed, als je het goed bekijkt dan heb ik de hele auto niet NODIG. Het is gewoon wel heel fijn om te hebben.

nathalie

nathalie

05-03-2013 om 07:25

Niet groot

even niks over parkeersensoren maar over lengte. Ik ben ook niet groot en het helpt echt veel dat er bij ons in de auto zo'n klein vierkant tuinstoelkussentje van de kwantum ligt. Als ik rij dan gaat dat onder m'n billen en dat scheelt veel zicht! Een stuk goedkoper dan sensoren.

Primavera

Primavera

05-03-2013 om 08:18

Nathalie

Daarom vroeg ik al of die Volvo niet toevallig een in de hoogte verstelbare bestuurdersstoel had. Dat zie ik er bij dat model namelijk wel vaak bij staan.

Van mij hoeft het niet

Bij ons zaten ze er af fabriek al op, maar er zijn diverse momenten geweest dat ik het geluid graag uitgezet had. Ook ik ben niet veel groter dan jij, Manda, en ik kan ook de voorkant van mijn auto niet zien, maar dat is een kwestie van gevoel kweken voor je auto. Als ze bij ons niet al in die auto hadden gezeten, had ik ze er echt niet op gezet.
Hetzelfde voor die park-assist die nu begint te verschijnen op auto's. Dat je niets meer hoeft te doen terwijl je auto zichzelf inparkeert. My goodness, dat wil ik toch zeker zélf blijven kunnen!

Hombre

Hombre

05-03-2013 om 10:40

Hmm, interessant

Ik heb nog nooit sensoren gehad, maar het is wel een van de weinige moderne dingen die ik mis in mijn overigens zeer luxe en 'nieuwe' 95-er.

Ik vond deze na een korte Google poging:

http://parkeersensoren.carprofession.nl/parkeersensoren

319 EUR (alleen achter), inbouwen in Tiel.
Kan ook op lokatie vanaf 75 EUR voorrijkosten.

Misschien moest ik dat ook maar eens doen.

Pippe Lientje

Pippe Lientje

05-03-2013 om 13:31

Achteraf, maar uh...

maar hoe kun je dan zo'n auto kopen terwijl je weet dat die sensoren een eis voor je zijn?☺

Hombre

Hombre

05-03-2013 om 15:19

Tweedehandsjes

Bij een tweedehandsje (wat zeker voor een particuliere koper toch het meest economisch is) heb je het niet helemaal voor het kiezen. Dan heeft ie alles wat je wilt behalve nou net die sensoren. Laat je 'm dan staan? Verder is het de vraag of ze die sensoren in 1995 al hadden.

Yaron

Yaron

05-03-2013 om 21:19

Trekhaak

Wij hebben ze af fabriek ingebouwd, maar dat was niet mogelijk met een vaste trekhaak. We hebben daarom een demontabele haak laten monteren, die zetten we alleen op de auto als we hem nodig hebben. Ik vind het erg handig en moet met mijn eigen auto, waar geen, parkeersensoren opzitten, extra opletten met inparkeren, bij de andere auto vertrouw ik er volledig op.

Verstuurd met de Ouders Online iPad app.

Yura, wat vreemd

Wij hebben wel een vaste trekhaak en dus ook parkeersensoren. Ik vraag me af waarom dat niet samen zou kunnen. En volledig op die sensoren vertrouwen zal ik werkelijk nooit. Als hulpmiddel, soit, maar ik blijf het zelf doen.

Prima investering

Parkeerschade kost je al snel meer dan het inbouwen van sensoren. Ik snap niet dat er nog auto's zonder afgeleverd worden.
Afgelopen zomer kon onze huurauto automatisch file-inparkeren. Helemaal super, de computer lukte het nog op plekjes waarvan wij dachten dat het nooit zou lukken.

En ja, natuurlijk kun je zonder. Je kunt ook zonder auto, doe ik het grootste deel van het jaar.

Monet

Monet

09-03-2013 om 10:26

Yaron

Toen ik mijn huidige auto kocht, waar al parkeersensoren inzaten, wilde ik een trekhaak eronder, en ja, dat kon alleen een afneembare zijn volgens de verkoper, omdat de parkeersensoren anders uit zouden moeten, want die zouden reageren op de trekhaak.
De veel duurdere afneembare trekhaak werd eronder gemonteerd, en nadat ik de eerste keer de trekhaak had gebruikt zette ik, nadat ik de aanhanger niet meer nodig had, de parkeersensoren weer aan, de trekhaak zat er nog........en er gebeurde niets! Die sensoren hadden helemaal die trekhaak niet in de gaten.
Ik zie het als een leuke verkooptruc, een afneembare trekhaak is nogal duurder.......

Monet

Zie je! Ik vond het al zo gek, bij ons is die vaste trekhaak in combinatie met parkeersensoren nooit een probleem geweest. Er zit wel een schakelaar op de stekkeraansluiting - als er een aanhanger aan hangt, wordt dat geregistreerd en worden de parkeersensoren uitgeschakeld. Maar zonder stekker in die aansluiting doen ze het gewoon. (knopje om dat gepiep uit te zetten zou ik heerlijk vinden...)

Yaron

Yaron

09-03-2013 om 19:44

Vreemd

Wij gebruiken de trekhaak alleen in de vakantie dus ook nog niet geprobeerd met trekhaak. Op onze Peugeot 407 station van 8 jaar oud zit een knopje om de parkeerhulp uit te schakelen.

Verstuurd met de Ouders Online iPad app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.