Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Paperassen opruimen, hoe?

Dag allemaal,
In het kader van: het is nu vakantie, elke dag ruim ik een kamer op, zit ik met de volgende vraag. Hoe ruimt ik op een makkelijke manier de paperassen op. Ik heb geen ruimte voor een kast met hangmappen, en zou beter qua ruimte kunnen werken met enkele schoolmappen dat ik dan staande in de boekenkast neerzet. Maar wat is een logische indeling? Ik heb in de loop der jaren verschillende systemen geprobeerd, maar ik weet niet wat wijsheid is.
Sini

Mijntje

Mijntje

29-04-2016 om 17:48

ordners

Wij hebben ordners voor papieren waar we bij moeten kunnen en kartonnen archiefdozen voor oud spul wat wel bewaard moet blijven:
1 dunne ordner getiteld 'vaste lasten huis & auto' met dingen als gemeentebelastingen/electra/autoverzekering/ abonnementen/telefoon etc.
Er is 1 ordner 'verzekeringen huis',
1 ordner verzekeringen arbeid (pensioenoverzichten etc.),
1 ordner voor ene kind (dik, want zorgenkind),
1 dunne ordner voor andere kind,
1 ordner 'geld' (maar we noemen het anders omdat ivm boeven), met afschriften van alle rekeningen,
1 dunne ordner 'ziek' (alle polissen e.d. ziektekostenverzekering en tandartsrekeningen),
1 ordner 'dood' met testamenten, wilsverklaringen, huwelijksakte (ooit gehoord van iemand en dit leek me zo handig )
1 dunne ordner 'bonnen' op jaartal, af en toe mest ik dit uit.
En dan nog een ordner voor de administratie van mijn man (zzp-er)
Geen idee of dit logisch is, maar voor ons werkt dit

Elfje65

Elfje65

29-04-2016 om 19:05

Ordners?

Gewoon inscannen en een backup maken, klaar. Op het werk doen we bijna niets meer in ordners.

Jasmijn

Jasmijn

29-04-2016 om 19:06

ook ordners

Hier ook ordners, maar dan maar 2 stuks. Tabbladen erin met
allerlei
verzekeringen
telefoon/internet/tv
belasting
auto
school kinderen

Ieder jaar twee nieuwe en de oude verhuizen naar boven, zet ze achter in een kast.
Na een tijdje kunnen de oudere mappen weg als het niet meer bewaard moet worden. Die mappen gebruik ik weer voor het nieuwe jaar.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

29-04-2016 om 22:22

Ehm

Om hoeveel paperassen gaat het dan? Bankafschriften etc heeft toch vrijwel niemand meer?
Wij hebben een dikke ordner waar alles in zit en that's it.
Als je een eigen bedrijf hebt lid kan ik me voorstellen dat je met een goed systeem wil werken, maar voor een gemiddeld gezin voldoet een dikke map of ordner lijkt me

Ordner

Ordner

30-04-2016 om 17:26

Hier

Hier 4 ordners.
- belasting
- ziektekosten
- a-m
- n-z

Staan onder in de boekenkast, elke jaar gaat het 5e jaar er uit.

Noet

Noet

30-04-2016 om 19:57

Scannen

Ik scan alles wat van belang is en dan blijven er nog maar een paar documenten met natte handtekening over die bewaard moeten blijven.

Nu heb ik nog 1 ordner

Mijntje

Mijntje

01-05-2016 om 07:02

scans

moet je die scans wel heel goed back uppen anders kan je alles beter zo in de oud papier bak gooien

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.