Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Emily

Emily

29-01-2015 om 11:13

Paneelgordijnen van Ikea, zijn die doorzichtig?

Tja, de titel zegt het al.
Ik overweeg om paneelgordijnen van Ikea te kopen.
Maar wil dat alleen als er ook paneelgordijnen zijn waar je doorheen kunt kijken, net als vitrage: van binnen naar buiten, maar niet andersom. Moet er niet aan denken om mijn dagen achter (deels) 'geblindeerde' ramen door te brengen.
Ik woon te ver van Ikea vandaan om alleen even te gaan kijken.
Vandaar de vraag: weet iemand of er bij Ikea paneelgordijnen zijn waar je doorheen kunt kijken?

amk

amk

29-01-2015 om 11:20

afbeelding

bij alle paneel gordijnen staat ook een plaatje hoe het er voor een raam uit ziet. Dat geeft al een indicatie, en anders gewoon wel het ophang systeem kopen en zelf ergens anders de gordijnen kiezen en maken.

Emily

Emily

29-01-2015 om 12:26

Klopt, maar....

....Je kan op de plaatjes niet goed zijn of je dan ook nog kunt zien wat er op straat gebeurt. Krijg een beetje het idee dat de foto's zijn gemaakt voor een 'studio-raampje' waar een witte achtergrond achter zit.

Jessica O

Jessica O

29-01-2015 om 14:09

ligt er aan

Welke. Ik heb effen ecru en beige net of het rietachtig is. Door de beige kan je goed doorkijken, ecru wat minder.
wel kun je, als je lampen aan hebt in de woonkamer heel goed naar binnen kijken, als het buiten donker is zeg maar.
systeem zit met 3 rails, dus je kunt de boel ook goed open schuiven hoor. Ik vind ze prettig werken.

Emily

Emily

29-01-2015 om 14:29

Dank je, dat was mijn vraag!

Dank je wel, dat is het antwoord op mijn vraag.

Als het donker is, gaan hier de overgordijnen lekker dicht dus dat is geen probleem. Gewone vitrage is wat ik het allermooist vind, maar op een of andere manier staat dat echt niet in dit raam.

Tango

Tango

29-01-2015 om 21:53

Gedoe

Wij hebben ook paneelgordijnen van Ikea. Was wel een vreselijk gedoe met ophangen trouwens, maar dat terzijde.
Je hebt veel verschillende soorten. Wij hebben effen in combinatie met een gordijn met patroon er in. Die met het patroon kan je deels doorheen kijken. Verder zijn ze wel heel lichtdoorlatend. Meestal schuiven we ze ook open, zodat er genoeg licht binnen komt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.