Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Pennestreek

Pennestreek

23-05-2016 om 11:31

Pandancake niet goed uit de vorm - iemand tips?

Zoals de titel al zegt, wij bakken regelmatig een pandancake (zo'n groene cake met mix van de toko). Heerlijk, maar we krijgen hem nooit mooi uit de vorm. We gebruiken zo'n metalen tulbandvorm, smeren die goed in met boter en bestuiven hem ruim met bloem. Maar dat mag allemaal niet baten. Dus, iemand suggesties? Ervaringen? De ultieme oplossing? Bij voorbaat dank!

Antiaanbak

Er bestaan ook tulbandvormen met een antiaanbaklaag.

Misschien

Invetten, beetje bestuiven, dan een kwartiertje in de koelkast. En na het bakken niet te snel de cake eruit halen, maar ook niet te lang wachten. Ik zet het piepertje altijd op 10 minuten.

Pennestreek

Pennestreek

23-05-2016 om 13:06

En zo'n siliconenvorm, iemand daar ervaring mee?

Ik heb wel een gewone cakevorm van siliconen, dat werkt wel op zich, maar die is bij lange na niet groot genoeg voor die tulband. Ik zou op zich wel zo'n siliconending willen kopen, maar dan moet ik wel zeker weten dat het werkt...

Siliconen

Ik heb alleen kleine vormpjes van siliconen, maar dat werkt perfect. Plakt totaal niet en je hoeft ze niet eens in te vetten.

siliconen

De tulbandvorm? Niet aan beginnen. Ik heb het ding weggegooid na de zoveelste mooie cake die in tweeën brak bij het eruit halen.
Er bestaan trouwens ook speciale pandancakevormen. Moet je even zoeken op bakvorm spongecake.

Pennestreek

Pennestreek

23-05-2016 om 15:12

Oh Silone

Dat is een goeie tip! Ik ren woensdag meteen naar de toko hier. En anders bestel ik er een online. Wel weer zo'n bakbeest (pun intended) in je keukenkastje erbij, maar deze gebruiken we vast heel regelmatig! Dankjewel, ook namens dochter!

margaretha

margaretha

23-05-2016 om 17:04

ik had

nog nooit gehoord van pandancake, weer wat geleerd

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.