Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Annie Anders

Annie Anders

29-11-2011 om 21:54

Pakje geretourneerd, niet aangekomen, geen bewijs

In september heb ik een bestelling gedaan bij een kledingbedrijf. Website was keurig verzorgd en ook de afhandeling was prima. Ik had het volgende dag in huis. Het ging om een vest en een broek van Josephine en Co twv 280 euro. Je moest vooruit betalen. De pasvorm etc was niet goed en ik heb het pakketje geretourneerd. Ik ging er van uit dat geld geretourneerd zou worden. Ik ben niet zo'n administratiemiep en heb dus pas deze week gekeken of het bedrag terug is gestort. Niet dus. Vriendelijke mail gestuurd en een vriendelijke mail teruggekregen: bij hen is niets bekend over de retournering. Ze kunnen het nergens terugvinden in hun systeem. Ik heb track en tracé code niet meer en weet ook niet meer of ik een mail heb ontvangen.
En nu? Ik twijfel eigenlijk helemaal niet aan de winkel; ik heb niet het gevoel dat ik ben opgelicht. Maar betekent dit dan ook dat ik mijn geld kwijt ben? Help, kan ik iets bij Post NL?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

29-11-2011 om 22:05

Tja

Ik bewaar die bonnetjes van het postkantoor altijd heel erg goed. Minstens tot ik het geld terug heb, en vaak nog maanden daarna (tot ik mijn tas opruim). Ik vrees dat je zonder verzendbewijs weinig kans hebt op je geld terug.

Annie

Annie

29-11-2011 om 22:15

Vic

Ja, heel stom van me. Maar... hoe doe je dat dan met dingen die je gewoon een postbus stopt (bv iets van bol.com). Geef je dat dan altijd af bij postkantoor?

Hanne.

Hanne.

29-11-2011 om 22:32

Postkantoor

Ik breng het inderdaad altijd naar het postkantoor. Héél soms, gooi ik het door de brievenbus, maar dan gaat het om een boekje van 5 euro oid. Dan durf ik de gok wel te nemen.

Ik vermoed inderdaad dat je kan fluiten naar je geld.

Overigens als je de track en trace nog wel zou hebben ook. Dan kan je alleen bewijzen dat je het verstuurd hebt. Dat vindt de winkel vast niet genoeg. En TNT vergoedt volgens mij geen of nauwelijks kosten bij een verloren pakket)

Vic

Vic

30-11-2011 om 09:19

Annie

Dingen van bol.com hoef ik nooit terug te sturen. Daarvan weet je toch van tevoren al of het 'past'? Ik lever dus eigenlijk alles in bij de postbalie van de supermarkt zodat ik een bewijsje heb.

Merel

Merel

30-11-2011 om 09:55

Oh wat erg

Jee dat is even balen, ja die verzendbewijsjes krijg je niet voor niets, het is jouw bewijs dat je iets verzonden hebt. Misschien kan je TNT nog bellen en iets van een vermissingsformulier opvragen en invullen. Zij kunnen het misschien nog wel traceren als je weet wanneer (datum) je het hebt ingeleverd bij het postkantoor. Ze noteren in de computer de postcode en het huisnummer van de ontvanger, dus als jij de dag nog weet, wellicht kunnen ze dan iets opzoeken voor je. Het is altijd te proberen in ieder geval.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.