Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ayanna

Ayanna

12-09-2011 om 09:53

Overstroming (vervolg)

Mijn vorige draadje is al naar het archief, ik was ook iets te druk om het actief te houden.
Voor wie het gemist heeft: tijdens noodweer is tig liter rioolwater via spoelbakken in keuken en woonkamer gestroomd. Vloer moet vervangen worden (parket) en het is niet mogelijk om alleen getroffen keukenkastjes te vervangen, want dit formaat wordt niet meer geleverd.
Morgen komt de expert voor de verzekering en ik ben nu al nerveus. Wat kan ik verwachten? Heb nog nooit zoiets aan de hand gehad, dus komt zo iemand onbevangen binnen of hebben ze de insteek dat 'iedereen' probeert de verzekering een poot uit te draaien? Dat laatste is namelijk echt niet het geval, even ter verdediging.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Maak je niet druk

Dat is een vriendelijke meneer of mevrouw met een map en een pen. Die kijkt, prikt, wil misschien een merk weten, etc. Koffie, melk, suiker, koekje, praatje pot, handje schudden, tot de volgende keer maar weer.
"dus komt zo iemand onbevangen binnen of hebben ze de insteek dat \'iedereen\' probeert de verzekering een poot uit te draaien?"
Welnee. Schade is meestal gewoon schade en meestal is het gewoon schade. De meeste mensen lichten niks op. Soms wel, maar daarvoor laat je heus je parket niet opbollen.
Je kunt wel melden dat je al geinformeerd hebt naar die keukenkastjes (maat niet meer leverbaar).
Maar: Zijn de deurtjes nog goed? Je kunt kastjes wel op maat laten zagen. Dat is veel minder duur dan je zou denken. Google maar eens op keukenkasten op maat.
Groet,
Miriam Lavell

Bellefleur

Bellefleur

12-09-2011 om 10:14

Onze ervaring met een verzekeringsmeneer

Mijn zoon had zijn been gebroken, had pennen in het been. Niets was bestand tegen die pennen. Het parket had diepe krassen, zijn broeken gingen er na een paar uur al aan, en ook de foulard van de bank zat vol met scheuren. De verzekeringsmeneer kwam, zag het parket en knikte begripvol boven zijn kop koffie. Toen zag hij de foulard, en vroeg of dat ook kwam door de pennen. Toen ik dat beaamde zei hij dat ik ook moest declareren. Vervolgens drong hij echt aan om alle schade te noemen! Hij vroeg naar zijn kleding. Toen ik zei dat oma speciale broeken voor hem maakte, vond hij dat ik dat ook moest declareren. Dat werd me te gortig, het waren lapjes van de markt...
Mijn mening: maak je niet druk over de verzekeringsmeneer. Hij ziet wel dat het geen nepmelding is.

Ayanna

Ayanna

12-09-2011 om 10:59

Koekjes!

Miriam! Dank je! Ik heb nog geen koekje voor bij de koffie! Of hij/zij moet Jip en Janneke-likkoekjes lekker vinden. Nog even over de keuken. De deurtjes zijn op zich nog goed, ze hangen alleen scheef. De binnenkant van de kastjes direct onder de gootsteen zijn helemaal aan het verpulveren en verder ruiken die kastjes en ook het kastje ernaast naar riool. Poetsen helpt niet en zelfs niet het geurdingetje wat ik er in heb gezet. Ik houd jouw tip even in gedachten. Dankjewel! Tsja, dat het parket bol staat op meerdere plaatsen, valt niet te overzien. En als je het niet ziet, dan voel je het wel als je er loopt. We hebben echt hoogteverschil op sommige plekken!
Goh Bellefleur, als onze expert ook zo schappelijk is.... dan kan ik misschien mijn bakpapier ook claimen... Toen we uiteindelijk alles zo goed en zo kwaad droog hadden gedweild, opende ik de keukenkastjes en daar droop het water uit. Ik had daar helemaal niet bij stil gestaan, dat daar ook water in was gestroomd, en toen ik zag dat mijn bakpapier helemaal doorweekt was....dat was mijn breekpunt. 'Mijn bakpapier is nahahahat....' huilde ik. Waarop mijn behulpzame buurvrouw zei: volgens mij heb je ergere problemen, hup, snuit je neus en leegruimen die handel!'

Rosase

Rosase

12-09-2011 om 15:40

Onze ervaring

Een flink aantal jaren geleden vroor het weer eens hard tussen Kerst en Oud en Nieuw. En zaten wij de hele week bij schoonouders in huis. Niets vermoedend.
Tot dat zwager op 2 januari belde. Ik sta hier voor jullie huis en ik hoor allemaal water lopen en het ziet er binnen ook nogal nat uit.

Wij dus maar met angst en beven naar huis. En het was echt een ravage: door de vorst was de waterleiding gesprongen, de aardlek lag eruit en de cv was uitgevallen. Onduidelijk in welke volgorde.

Wij hadden in onze vloer op sommige plaatsen een hoogte verschil van wel 20 cm en een van onze ruim een meter hoge muziekboxen was plat op de grond gevallen en de conus was afgebroken. De wc deur ging niet meer open (vast op de vloer) en door de hele kamer stond een laagje water van enkele cm's.

We hebben tot 2 uur 's nachts gedweild, en zijn daarna met een slaapzak in bed gekropen, want de cv ging echt niet meer aan.

De dag erna hebben we de verzekering gebeld en zo als het ging alles opgeruimd. De vloer hadden we laten liggen, maar het was echt klimmen bij ons.

Na een weekje ofzo kwam de expert. Echt werkelijk een alleraardigste mijnheer (een beetje zoals Miriam omschrijft) en hij dacht echt goed mee. Boxen had manlief een aantal jaren daarvoor voor een mooi bedrag van een studievriend overgenomen (die als hobby het bouwen van mooie dure boxen had). Geen bon van dus, maar wel een flink bedrag voor betaald. Werd niet moeilijk over gedaan. Genoemd bedrag (ik geloof toen 800 gulden) voor beide boxen werd genoteerd. En de vloer lag eral toen wij in het huis kwamen. Geen bonnen van, een ook niet duidelijk hoe duur deze was geweest en van welke kwaliteit. We mochten een plankje meenemen naar een vloerenzaak en daar laten bepalen wat er voor soort vloer er moest komen. En voor de rest echt geen centje pijn.

En toen ie weg ging de afsluiter. Hij vond echt dat we harder aan de bel hadden moeten trekken. Een hele week in de ellende zitten. Dat had toch echt niet gehoeven. Als ie dit geweten had, was er wel een andere oplossing gekomen. Tja wisten wij veel.

Wij hebben er een mooie nieuwe vloer aan overgehouden.

Mary-Jane

Mary-Jane

12-09-2011 om 23:22

Hier ook positief verhaal

Door lekkage in de badkamer schade aan parketvloer in de studeer kamer ernaast. De meneer kwam en zag en gaf de tip dat we ook best het behang en de stuclaag konden opvoeren. We hadden overigens wel erg lekkere koekjes.

Ayanna

Ayanna

13-09-2011 om 14:11

Geweest

Natuurlijk kwam hij net toen ik zoontje van school was halen. Had een briefje op de deur gehangen, maar dat was er af gewaaid....geen goede eerste indruk.
Expert was vrij gehaast, wilde niets drinken of eten en ik was overduidelijk nummer X in een lange rij schadegevallen van vandaag. Hij was heel kordaat en to the point. Vloer wordt volledig vergoed, keuken niet. Hij heeft een karweibedrijf gebeld en die komen een offerte maken om alleen de onderkastjes op maat te maken. Deurtjes kunnen volgens hem opnieuw gehangen worden. Die offerte gaat sowieso vergoed worden. Schoonmaakkosten, nieuwe droogloopmatjes en een beschadigd houten kastje worden, in mijn ogen, goed vergoed.
Oh ja, aan het einde van de rit heb ik expert toch nog een stuk taart kunnen aansmeren... Was nog over van verjaardag van zoontje.

nina b.

nina b.

17-09-2011 om 21:58

Kleine lettertjes (beetje ot)

verzekering blijkt niet te vergoeden als iets stuk is gegegaan door vallen!
Man was alleen thuis, hoorde boven rot-herrie: bleek de (spiegel)deur van de badkamerkast (door professionele installateur paar jaar geleden opgehangen)spontaan van het scharnier afgegleden te zijn, wastafel eronder flink beschadigd, deur in duizend stukjes op grond.
Gebeld met verzekering: als iets stuk gaat door vallen vergoeden ze het niet: mooi is dat.
Was dure merk-kast, we hebben er 2 naast elkaar hangen, en lijkt niet meer leverbaar.
Vraag me nu ook af hoe veilig die andere kast is: dit was niet leuk maar als van de kids er net gestaan had had het rampzalig kunnen aflopen

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.