Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Overstappen energieleverancier

Onze huidige energieleverancier is de Nuon.

Als ik via diverse vergelijkingssites ga vergelijken waar het goedkoper kan, dan komen daar verschillen uit van soms wel 500 euro per jaar. Ik vul dan ons daadwerkelijk verbruik in om een zo goed mogelijk beeld te hebben, en kies dan voor 1 jaar vast.

Ga ik vervolgens op de site van zo'n aanbieder kijken en laat ik die berekening nog een keer los, dan is het verschil nihiel.

Wie heeft zich hier onlangs in verdiept? Want ik begrijp geen snars van die verschillen. Ik voel me een beetje belazerd wanneer ik via zo'n vergelijkingssite op zo'n aanbieding in zou gaan, dat dat dan goedkoper zou zijn dan wanneer ik dat online via de energiemaatschappij zelf zou doen? Ik vraag me af of die aanbieding dan wel betrouwbaar is en ik niet alsnog hetzelfde ga betalen als ik nu doe. Ik wordt juist getriggerd door die verschillen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Claudia B

Claudia B

27-12-2011 om 17:42

Al 2x

Hallo Moppeke,

het klopt dat je via een vergelijkingssite een betere aanbieding kan krijgen dan via de leverancier zelf.
Dit jaar ben ik ook weer overgestapt (nu 2x gedaan) en ook via zo'n site weer.
Wij hadden altijd Nuon totdat ik toch maar eens op die site ging kijken om te vergelijken, en inderdaad scheelde het een paar honderd euro. Nu na het jaar bij een ander kan ik zeggen, inderdaad waren wij bijna 400 euro goedkoper uit dit jaar! Ik had mijn maandbedrag laten staan zoals die bij Nuon was zodat ik aan het eind van het jaar een spaarpotje zou hebben als het goed is (dat wat ik teveel betaalde kwam dan terug), en dat klopte dus
Ik zet de tarieven altijd voor een jaar vast en na een jaar kijk ik weer waar ik voordeliger uit ben.
Mijn ervaring is dat het dus betrouwbaar is.

Groetjes en succes,
Claudia

Claudia B

Claudia B

28-12-2011 om 16:31

Hallo P,

Ik wist de nieuwe tarieven al bij de Nuon en mijn verbruik van het afgelopen jaar natuurlijk. Als je dat verbruik vergelijkt met het Nuon tarief wat ik moest gaan betalen en met het tarief wat ik bij de nieuwe leverancier ging betalen weet je dat je goedkoper uit bent. Beide zijn tarieven die een jaar vast staan dus makkelijk te vergelijken. Ga ik meer verbruiken dan blijven de tarieven gelijk daar verandert een jaar lang niets aan.

Groetjes,
Claudia

Moppeke

Moppeke

29-12-2011 om 19:33 Topicstarter

Nog even nagebeld

Met de vergelijkingssite die de aanbieding deed. Die bieden dat dus aan om klanten te trekken voor de energiemaatschappijen.

Inmiddels ben ik ook eea wijzer: er zijn verschillende mogelijkheden.

De mogelijkheid die Claudia benoemd is bv een huidige aanbieding van de Nederlandse Energie Maatschappij. Dan krijg je achteraf, als je een heel jaar klant bent geweest, een speciale korting die verrekend wordt met de eindafrekening.

Ik ben specifiek op zoek om maandelijks mijn energienota te verlagen, dat kan ook. Inmiddels heb ik die gevonden.

Dank voor jullie reacties, groet Moppeke

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.