Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Christel

Christel

02-02-2017 om 21:21

Overlevingsdoos uit huis (kan draadje niet vinden)

Zoon gaat het huis uit en nu heb ik ooit een draadje gezien waarin tips gegeven werden voor een soort overlevingsdoos. Spullen die moeders gewoon in huis hebben, maar hij nog niet zoals pleisters, paracetamol en zo. Ik kan het draadje niet vinden. Wie kan helpen?

Sally MacLennane

Sally MacLennane

02-02-2017 om 21:39

mijn 2 centen

Ik weet het topic niet, maar kan je wel wat uit eigen ervaring vertellen
Gaat je zoon uit de buurt? Mijn kinderen bleven in het dorp, dat scheelt ook. Als je iets mist kun je even bij moeder langs

Mocht het topic er niet meer zijn, dan trap ik graag af

Een overlevingsdoos kan bevatten: een bescheiden EHBO-voorraad (inderdaad met paracetamol en zo). Maar ook: schoonmaakspullen (emmer, schoonmaakmiddelen zoals vatenkwast, allesreiniger, afwaszeep, ammonia als de vorige bewoner een roker was of de keuken vet is, schoonmaakazijn, héél véél vaatdoekjes), basislevensmiddelen (suiker, koffiemelk, koffie en thee, pasta, broodbeleg en zo), spullen om te eten (vork, mes, lepel, bord, eventueel uit je eigen campingvoorraad als je die hebt), handdoeken (zowel voor de badkamer als de keuken) en droogdoeken, keukenrol (gouden tip van mijn moeder: pak breekbare spullen in met keukenpapier ipv kranten of vloeipapier, dat keukenpapier hergebruik je na het uitpakken), wc-papier, vergeet de blikopener niet! En misschien een oud koffiezetapparaat (kringloop!).

Waxinepitten/kaarsen als er nog niet genoeg lampen zijn.

Voor rokers is een asbak ook een eerste levensbehoefte.

Eventueel: extra beltegoed

Het scheelt ook of hij op al ingerichte kamers gaat of naar een lege plek. Mijn kinderen kregen hun eigen, lege appartement. De eerste dagen is het dan erg prettig als je kampeerspullen als luchtbedden en slaapzakken hebt tot hun eigen meubels compleet zijn.

Christel

Christel

03-02-2017 om 11:32

Dank

Sally voor je tips. Hij gaat het dorp uit, niet heel ver weg, maar toch te ver om even langs te wippen. Leeg appartement en hij had verwacht pas in oktober aan de beurt te zijn,maar het gaat opeens heel snel.

En Astrid, fijn dat jij het oude draadje kon vinden!

Sally MacLennane

Sally MacLennane

03-02-2017 om 11:58

Christel

Heel herkenbaar, dat het zomaar opeens kan gebeuren JE staat ingeschreven, je denkt "dat duurt nog wel even" en dan opeens: bingo

Het draadje dat genoemd werd door Astrid is lekker compleet Niets aan toe te voegen!

Veel succes met de verhuizing en ook met het wennen aan "het lege nest" (ik vond het erg meevallen, heb na afloop wel enorm met meubels lopen slepen om "het gat" op te vullen ).

Christel

Christel

03-02-2017 om 16:40

Sally

Ik weet dat hij er aan toe is, maar ik zal hem vreselijk gaan missen.

Negen maanden geleden is mijn middelste niet zo leuk uit huis gegaan. Hij was nog maar 15, maar drugsverslaafd en niet meer te hanteren hier in huis. Via de crisisopvang en een leefgroep woont hij nu bij zijn vader, die financiert zijn drugsgebruik en vindt het prima dat hij niet naar school gaat. Het verwerken daarvan is net een beetje achter de rug, ik heb gedaan wat ik kon, maar ik kwam er achter dat je een 15-jarige die niet geholpen wil worden ook niet kan helpen.
Nu is er rust (hoewel nooit echt want ik had het zo graag anders gezien) en verdwijnt de volgende. Gelukkig wel op de manier zoals het "hoort". Ik hou nog een 8-jarige druktemaker thuis, maar twee kinderen in een jaar het huis uit valt niet mee.

Twijfel de twijfel of ik dit wel het www op wil sturen, maar ook dat is een stukje verwerking misschien. Ik doe het toch.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

03-02-2017 om 17:07

dat is afschuwelijk!

Wat pijnlijk om zo een nog jonge puber naar de knoppen te zien gaan Wat moet jij je machteloos voelen! En als zijn ene ouder dat nog eens lekker spekt, kan de andere ouder ook niets aanvangen, helaas

Ja, dan kan ik me goed voorstellen dat je nu niet zo plezierig denkt over "uitvliegende vogel", ook al vliegt deze vogel wel op een goede manier uit...

Sterkte met alles!

Christel

Christel

03-02-2017 om 20:34

Sally

Ik dacht altijd dat ik een heel vredelievend mens was, maar naar mijn ex-man toe blijk ik echt vreselijke dingen te kunnen wensen. Het is heel moeilijk,maar ik hou hoop dat mijn zoon ooit gaat nadenken. Dank je wel voor je lieve woorden

Sally MacLennane

Sally MacLennane

03-02-2017 om 21:01

Dat snap ik helemaal

Mijn ex heeft op een ander gebied de kinderen behoorlijk benadeeld. Ik begrijp je gevoel dan ook helemaal. Respect voor elkaar en netjes blijven na de scheiding vind ik zo ongeveer een must als er kinderen in het spel zijn, maar er zijn grenzen aan mijn respect en vriendelijkheid.

Ik wens jullie nu een soepele verhuizing toe en je zoon een mooie start in zijn nieuwe huisje!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.