Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

vlinder

vlinder

25-09-2012 om 15:15

Overijverige buurvrouw

onze buurvrouw is erg netjes. Haar woning is net een meubeltoonzaal, alles ziet er tiptop uit. Nu de bladeren gaan vallen, is binnen netjes niet genoeg: ze gaat dan ogenblikkelijk met de bladblazer aan de slag, heel lang voordat enig dwalend blaadje mij kan irriteren.

Ik voel me nu erg lui. Buiten loeit dat ding en dat zal vele maken worden herhaald. Andere buurvrouwen zijn inmiddels aangestoken en halen soms bij haar dat ding als er wat te veel ligt en zij zelf geen tijd heeft.
Dan ga ik maar even wat vegen, voor de show. Ik haat bladblazers, net als hogedrukspuiten (die heeft ze uiteraard ook).

Hoe doen jullie dat, met übernette buren?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Merel

Merel

25-09-2012 om 15:31

Negeren

Ja die negeer ik dus. Ik had ook hele nette buren die van tuinieren hielden en ik kreeg zo nu en dan een sneer omdat ik niet genoeg mijn onkruid weghaalde, dan waaide het naar hun toe. Ik trok het wel eens weg, maar ik hoef niet zo'n gemanicuurde tuin, vind dat wildere juist wel leuk, dus wat grotere struiken en bodembedekkers enzo. Plus dat ik alleen paardenbloemen echt herken als onkruid, de rest vind ik er wel leuk uitzien. En dan de herrie die die machines geven, dat zou me wel irriteren, maar als je een grote tuin hebt, of niet veel meer zelf kan, is het natuurlijk wel een uitvinding. En daarna laten ze die bladeren op een hoop liggen of gaat het meteen de kliko in?
Nu heb ik een nieuwe heel slordige buurman, ik hoor vaak van de andere buren dingen van jee, kijk die tuin nou, of kijk dat dakkapel mag wel eens schoongemaakt worden, maar mij valt het niet eens op. Het is inderdaad een wildernis inmiddels bij de buurman, maar ik kan me er niet aan storen eigenlijk (mijn tuin lijkt er ineens heel netjes bij haha)

Guinevere

Guinevere

25-09-2012 om 16:58

Tegen de natuur

Ik vind bladblazen in zo'n tuintje in strijd met de natuur. Die bladeren hebben een functie. Hordes beestjes kunnen er in overwinteren en het is weer voeding voor bodembeestjes en later voor de planten. Jij bent dus niet lui, Vlinder, maar een natuurliefhebber.
Aangeharkte tuintje, bah.

Rafelkap

Rafelkap

25-09-2012 om 17:31

Leven overdenken

Vlinder, je buurvrouw heeft gewoon niets te doen. Die overdenkt op haar stervensbed haar leven, "wat heb ik gedaan: opruimen, schoonmaken, bladeren verplaatsen." Dat wil hij hopelijk toch niet?
Er zijn nu eenmaal mensen die hun tijd vullen met onderbroeken strijken (mijn schoonmoeder), volgens mij is er van deze nette generatie over een jaar of 30 niets meer over.

vlinder

vlinder

25-09-2012 om 17:38

'deze generatie?'

Buurvrouw is zo'n 15 jaar jonger dan ik. Dus dan kunnen we nog vooruit met de wereld, haha.

Ze houdt gewoon van glad en niet van tuin, nou ja wel om te zitten, maar verder is haar tuin zo glad dat ze 'm zou kunnen dweilen.

Rode Vulpeninkt

Rode Vulpeninkt

25-09-2012 om 17:51

Het onnut van bladblazers...

Ik heb ooit in een flat gewoond tegenover een parkje dat bij een koopappartementencomplex hoorde.
Regelmatig (vooral als het blad ging vallen) trokken de heren naar buiten toe met hun bladblazers. De hele middag herrie, daarna lag al het blad op een bergje. De volgende dag was het weer door het hele park gewaaid, en dan had je nog niet eens de windkracht van gisteren.
Zo af en toe een bladblazer vind ik niet erg, maar als de hele buurt je terroriseert met die geluiden, zou ik er stapelgek van worden.
Daarnaast ben ik er om andere redenen erg op tegen. Ik heb zelf een zogenaamde natuurlijke tuin. Dat betekent niet dat ik het onkruid welig laat tieren en geen poot uitsteek (integendeel), maar vallend blad wordt hoogstens met een bezem van het stoepje of terras geveegd en voor de rest is het geweldig goed voor de tuin. Het trekt dieren aan zoals egeltjes, en als het blad vergaat is het perfect voor je grond.

En wie van glad houdt en niet van tuin, zou een leuk, ruim appartement kunnen overwegen Ik ken genoeg flatbewoners die dolgraag een tuin willen maar waarschijnlijk nooit meer van die flat afkomen. Zo zonde!

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

25-09-2012 om 21:05

Ja die hopen sneeuw

Dat snap ik ook niet. Hier was er zelfs eentje die haar hoop voor het pad van de buren veegde. Dan heb je volgens mij toch echt iets gemist.

Maar ja die heeft ook een bladblazer en een hogedrukspuit (wij trouwens ook) en spuit en blaast alle rotzooi ook richting de buren. En is dan klaar, vindt ze.

En om je vraag te beantwoorden: bladeren horen in de tuin. Dat je je pad schoonblaast is best slim, maar de rest wegblazen is echt niet slim. Inderdaad voor de beestjes en de plantjes.

dc

dc

25-09-2012 om 23:03

Ook negeren

Onze tuin ziet eruit als een ontplofte kleuterspeelzaal. Behalve onkruid en te hoog gras allerlei onopgeruimd speelgoed. Onze buren hebben echt een perfecte nette tuin. Ik heb ze nog niet over de onze horen klagen

Leven en laten leven toch

Niet aan meedoen

Ik zou mijn (ex)buren niet overijverig willen noemen. Wij zijn gewoon geen tuinmensen. Heel af en toe doe ik de tuin goed (snoeien, onkruid weghalen), en blaadjes (en sneeuw) worden van het pad geveegd. Maar niet uit de tuin. Wij hebben weleens een egeltje onder de blaadjes in de tuin gehad. Die heb je niet in blaadjesloze tuinen.
Buren met een bladblazer lijkt mij erg. Ik heb een hekel aan de herriedingen. Hier alleen de gemeentedienst die dat af en toe doet (voor mijn gevoel altijd heel erg vroeg op een dag dat je net eens een keer vrij bent en uit wilde slapen).

Fiorucci

Fiorucci

26-09-2012 om 07:52

Ach

Mijn buurvrouw is een schat en ubernetjes. Voegjes krabben is haar favoriete bezigheid. Ik hoor aan het tempo en de verbetenheid of er iets scheelt en zet dan een kopje thee voor haar en vraag hoe het gaat..
En joh,laat ze lekker blazen, ik zou me echt niet aansluiten bij die Stepford Wives hoor.

Ella2007

Ella2007

26-09-2012 om 09:01

Tijdstip irritant

Inderdaad, onze buren zijn ook een stuk netter dan wij (zitten vast niet hele ochtenden op OO), en hun tuin lijkt wel een showroom voor natuurstenen grafmonumenten. Alles grijs, licht en donker , alles steen en strak. Verschrikkelijk. Wij hebben een "natuurlijke tuin" is dat een eufemisme?, en ik vind het herelijk. En ALTIJD als ik op mn vrije vrijdagmiddag eindelijk ene uurtje in de tuin wil gana lezen zijn zij verschrikkelijk druk aan het doen en aan het opruimen. Onrustig wordt ik ervan. Gelukkig geen bladblazer, maar ook dat gepoets en de lucht van hun chemische reinigingsmiddelen (want er moet wel helder water blijven in hun rechthoekige-natuursteen-bak-met-water-die-je-geen-vijver-kan-noemen), heel irritant. En ondertussen klagen omdat mijn japanse riet ook aan de andere kant van de schutting omhoog komt. Nou, dan trek je het er toch uit? Maar voor de rest zijn ze best vriendelijk. O ja, en hij is ook altijd z'n caravan aan het poetsen, volgens mij wel 12 keer per jaar. Niet dat ik daar last van heb, maar het tekent hem wel.

Guinevere

Guinevere

26-09-2012 om 09:10

Voorjaar

Die blaadjes haal ik altijd pas in het voorjaar weg, als ik nieuwe plantjes in de tuin wil gaan zetten. Het paadje houd ik trouwens wel bladvrij, wegens mogelijke uitglijders. Maar daar heb ik geen bladblazer voor nodig, een bezem werkt uitstekend en maakt geen kabaal!
Echte tuinliefhebbers hebben blaadjes in de tuin en mos tussen de voegen (mijn bescheiden mening hoor). En ik laat zelfs paardebloemen groeien, het konijn is er dol op! Wel haal ik de bloemkoppen eraf om zaadvorming te voorkomen.

koentje

koentje

26-09-2012 om 10:13

Zeg vlinder

je moet je buurvrouw advisren te solliciteren bij de NS: kan ze blaadjes van de rails gaan blazen. Geweldig toch? Heb jij rust en wij kunnen gewoon met de trein in de herfst!

Topbaan!

proest, Koentje

Tirza G.

Tirza G.

26-09-2012 om 20:20

Ach ja

Vroeger, heel vroeger, was er nog niks. Toen werd de zomer-wintertijd ingevoerd om ons te helpen herinneren aan de seizoenswisseling. Want wij, sukkeltjes, kunnen dat zelf niet bedenken. Nou, dat was wat. Hele Kopspijker-uitzendingen werden er aan gewijd.
Tegenwoordig is dat niet meer genoeg en dus is er iets nieuws gekomen.
Hoort men de hogedrukspuit fluiten, dan weet men: De Zomer Is In Aantocht!
Hoort men echter de bladblazer brommer dan ligt Koning Winter in het verschiet!

Het is van je gee en van je vee en van je dee echt niet te filmen. Wat móeten al die mensen toch met al die apparaten.

Tirza

Relithe

Relithe

27-09-2012 om 11:07

Lol koentje

Hier geen buurtgenoten met bladblazers (ik dacht dat alleen de plantsoenendienst die dingen gebruikten..) maar wel met hogedrukspuiten om hun geveltjes en dakkapellen mooi schoon te houden zodat ons huis er mooi uitspringt wat betreft viezigheid
Ik hou verder ook van een natuurlijke tuin en vind blaadjes juist mooi en lekker ruiken.
Heerlijk, laat de herfst maar komen!

Valkyre

Valkyre

29-09-2012 om 01:12

Smetvreesman

Een buurman van ons is ook zo - tot in het extreme. Wij noemen hem Smetvreesman (is it a bird? No! Is it a plane? No! It's... Smetvreesman!) Kinderachtig, ik weet 't. Hij heeft ook zo'n volledig grijs betegelde tuin die hij daadwerkelijk dweilt, en ik zie hem bijna wekelijks met de hogedrukspuit de stoep reinigen. Hij houdt ook de speeltuin voor zijn deur netjes met inderdaad zo'n herrieblazer (daar ben ik dan weer heeel dankbaar voor, want Spruitje speelt daar veel). Mijn man heeft weleens voorgesteld dat we hem moeten inhuren als werkster, haha! Die arme man zou een rolberoerte krijgen als hij de zooi hier zou zien...
Ik zeg: leven en laten leven. En een beetje gniffelen.

Valkyre (met ook zo'n "natuurlijke tuin...")

Stenna

Stenna

30-09-2012 om 22:11

Adhd

Ooit hadden wij een enorm bezige buurman. Drukke baan, maar ieder minuut dat hij thuis was bezig. Klussen, schilderen, poetsen en ja, ook de tuin. Voor, achter, die van de bejaarde buurvrouw er nog even bij, dan weer voor, etc. En bij sneeuw om 6.30 de stoep al vrij gemaakt. Hij kon gewoon absoluut niet gewoon rustig zitten. Pffff, moei werkdik ervan, alleen al om naar hem te kijken. Tot hun kind de diagnose adhd kreeg...(runs in the family).
Aan de andere kant best wel weer handig, als het je man is. Helaas heeft de mijne net zo de pest aan tuinieren als ik.

Effe zo

Effe zo

02-10-2012 om 10:12

Hier kan echt niemand tegenop!

Toen wij vorig jaar ( of was het het jaar daarvoor?) terugkwamen van vakantie, zat onze keurige achterbuurman bovenop het dak. Bovenop het dak? Ja! hij zat bovenop het dak met een emmertje sop en een borstel de dakpannen te poetsen. Let wel dit is geen plat dak maar gewoon een zadeldak.
Een paar weken later ging het huis in de verkoop en ja hoor het was nog best snel verkocht. Wij weten nu waarom er zo weinig huizen verkocht worden: al die ongepoetste dakpannen.

Ooooh jawel hoor effe zo

Mijn buurman was zijn dakkapel en boeiboord aan het soppen en kwam, nadat hij klaar was, mijn tuin ingelopen en duwde me, zonder wat te vragen, de trapleer en borstel-op-stok in mijn handen. Hij gaat er gewoon vanuit dat iedereen wel zo'n frisgeborstelde dakkapel wil en dat de enige reden dat die van ons nog wat smoezelig is, is dat we niet van die fijne spullen hebben om dat klusje te klaren. Hij heeft vanzelfsprekend ook een hogedrukreiniger, een bladblazer. Als de blaadjes gaan vallen staat hij net als de kandidaten vroeger in de Ted de Braak Show met de armen ten hemel gericht om elk blaadje persoonlijk op te vangen.

skik

En jij meteen aan de slag, skik?

Je stond natuurlijk binnen no time boven op de trap om je boeiboord en je dakkapel lekker af te soppen?

Wat een type zeg... ooit hadden we iemand in de straat die ook alleen maar aan het schoonmaken was. Toch leek het me daar niet schoon, ze rookten allemaal in huis.
Zelf houd ik wel van schoon en opgeruimd, maar je kunt het ook overdrijven!

Effe zo

Oh wat erg, de dakpannen poetsen.
maar die buren was je wel kwijt, toen ze het huis verkochten.

Hier ook een erge buurvrouw. Ze hebben zo'n groot terras van de donkergrijze stenen van een vierkante meter. Nou, dat staat ze dus elke dag te dweilen.
De andere buren zijn overdreven hogedrukspuiterig.
En wij zijn sloddervossen. Zo erg volgens de buren dat ze onze oprit ook maar doen.

Effe zo

Effe zo

03-10-2012 om 09:45

Wiske

Waren verder best leuke buren hoor, dus van mij hoefden ze niet te verhuizen.
Onze dakkappellen en boegdelen laten we om de zoveel tijd door de glazenwasser doen, is dat nog erger als je er ook nog voor gaat betalen?

Onze andere achterburen hebben sinds vorig najaar hun huis te koop staan. Vorig jaar was hij steeds bezig met bladblazers en hogedrukspuiten. Heb hem dit jaar nog niet gehoord, ws is de hoop dat het huis verkocht gaat worden diep weggezakt. ( moet je ook je dakpannen gaan poetsen, dan gaat het een stuk sneller)

kof

kof

04-10-2012 om 23:55

Op straat

Wij zijn niet van het type *natuurlijke tuin* maar ook niet van het type *dweilklaar* en ik denk zomaar dat wij bij de grootste hoop horen als ik hier in de buurt rondkijk. Geen metershoog onkruid maar ook weer niet de zin om iedere week in de tuin te werken.
Wat ik erg grappig vind is dat er deze week iemand in de straat de blaadjes op straat(rand trottoir) aan het opvegen was. Je wilt niet weten wat voor een boomrijke straat wij hebben en hoe weinig er nog ligt. Lijkt me heerlijk als je op een punt gekomen bent dat je zoveel tijd over hebt dat je de blaadjes op straat op kunt gaan vegen
Hebben ook eens een buurman gehad(is weer een andere kant) die echt iedere ochtend dat hij in zijn auto stapte de auto met een zacht doekje oppoetste. Had zelfs zijn kinderen zover dat die er ook al aan mededen. Echt...wij zagen dat stomverbaasd aan.

vlinder

vlinder

05-10-2012 om 16:01

Oh ja, de straat

die doet ze ook. de stoep, het fietspad. Ow ik wou dat de herfst weer voorbij was. Het is zo zinloos, dat geveeg, zelfs als de veegauto geweest is, is het al snel weer vol. Nou ja, tot de bomen kaal zijn dan he.

Mari

Mari

05-10-2012 om 19:56

Beter dan seks?

Tja er zijn van die mensen, die zeggen dat ze schoonmaken lekkerder dan seks vinden. Haha, ligt er dan wel aan wat voor seks je gewend bent, denk ik dan.
Erg gelachen om Koentje ook.

Guinevere

Guinevere

06-10-2012 om 09:38

Autowassen

De buurman hier is ook gek op autowassen en autopoetsen. En.... soms neemt hij de mijne even snel mee! Helemaal super dus, zo'n buurman!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.