Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

69er

69er

10-04-2012 om 10:25

Over vliegengordijnen

Ik oriënteer me op vliegengordijnen, gemaakt van kunststof hulsjes. Hoe werkt dit in de praktijk? Kan je daar met een dienblad met glazen doorheen wandelen? Klettert het niet irritant tegen de kozijnen aan. En erg belangrijk...houdt het ook muggen tegen!
69er

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
sinas

sinas

10-04-2012 om 11:07

Welke bedoel je precies?

heb je een plaatje?

69er

69er

10-04-2012 om 11:48

Ik bedoel

de gordijnen van liso. http://www.vliegengordijn.nl/shop/data/mediablocks/2__13_ms1.rvf_3.jpg

of eventueel het kettinggordijn, maar die is prijziger.
69er

Puck

Puck

10-04-2012 om 12:44

Erg zwaar

Ik heb zo'n gordijn en hij is erg leuk maar heel erg zwaar. Hij moet dus goed stevig bevestigd worden. Verder als je dingen in je handen hebt zoals een dienblad dan moet je zorgen dat je achterstevoren erdoor gaat, maar dat kan wel. En ja, de muggen worden fatsoenlijk tegen gehouden. De foto die jij meestuurt is die trouwens met plestic hulsjes? Het lijkt van niet, ik stel me meer zoiets voor: http://www.vliegengordijn.nl/shop/index.php?item=012-------------vliegengordijn-zwaluwen&action=article&group_id=10000003&aid=107&lang=NL

69er

69er

10-04-2012 om 13:25

Puck

het zijn wel dezelfde. De afbeelding die ik geplaatst heb is van transparante hulsjes. Het is mogelijk om deze aan een profiel te hangen, zodat je het eventueel kan verschuiven ( bij dubbele deuren). Ik vraag me dus af of je je er vaak aan ergert, dat het in de weg hangt,blijft haken, want een hordeur of rolhor kan je gewoon open zetten.
Zou het niet handig zijn, dat je het in die gevallen even aan de kant kan schuiven. Er even af halen is i.v.m. het gewicht dus niet handig?
69er

Puck

Puck

10-04-2012 om 14:36

69er

Oke, op de foto zag ik bijna niet dat er een plastic hulsje omheen zat.
En nee, ik erger me er nooit aan (maar dat is misschien ook iets dat heel persoonlijk is). We hebben hem ooit eens een winter eraf gehaald, maar dat is helemaal een gedoe dus hij blijft nu zomer en winter voor de deur hangen en hangt me dan ook niet in de weg. Soms bind ik de strengen wel eens even bij elkaar aan de zijkant als ik veel met volle handen in en uit moet lopen met zo'n spin(of ik vraag even iemand om hem voor me opzij te houden) En tja, een hordeur of roldeur open laten staan is een optie: maar dan vervalt je vraag: blijven de vliegen en muggen goed buiten . Een hordeur erger ik me veel meer aan: die moet je altijd met je voet opentrappen als je met je dienbladje aankomt en blijft daarna open staan.
Soms zit er wel eens een hulsje tussen de deur, maar ze zijn zo oersterk dat er in de 3 jaar dat hij er nu hangt nog nooit een huls is gesneuveld.

69er

69er

11-04-2012 om 10:44

Puck

Ik bedoelde inderdaad open laten staan als je er even vaak door moet of onhandig grote dingen moet verplaatsen. En inderdaad steeds met je voet de deur open schuiven is ook niet handig. We gaan het proberen. Ik verwacht op korte termijn een knutselpakket (tje?) en de bedoeling is om een deel vast en een deel verplaatsbaar te maken. Eens zien hoe ver we komen....
69er

Puck

Puck

11-04-2012 om 13:13

69er

Met wat creativiteit moet er vast wel een verplaatsbaar iets van te maken zijn. Maarre.... laat dat "tje" maar weg achter pakket. Ik voorspel een doos van dik een meter lang, 20 cm hoog en 10 cm breed zo ongeveer. Veel plezier met knutselen. Ik heb die zwaluwen die ik in mijn posting zette en het was best lollig werk om t in elkaar te zetten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.