Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ilva

Ilva

05-12-2011 om 21:05

Ovenschotels

Wie kan mij helpen een simpele doch lekker en voedzame ovenschotels.

Op maandag hebben wij altijd weinig tijd tussen muziekles van het ene kind en zwemles van de ander. Sinds een week of wat maak ik ovenschotels. Lasagna, zuurkoolovenschotel en vandaag de hollandse groenten van maggi ovenschotel. Allemaal erg lekker. Zondag klaargemaakt en op maandag de oven in. Instellen en om half 6 staat het klaar in m'n oventje. Perfect. Maar ik wil toch wel een beetje wisselen. Wie weet dus receptjes voor lekker ovenschotels. Niet te ingewikkeld te maken (op zondag moet ik dus 2 x koken) maar bij voorkeur wel met groente. Het mag best met een pakje van knorr, maggi of iets dergelijks zijn maar het hoeft niet natuurlijk.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

05-12-2011 om 21:26

Dubbele portie koken

Persoonlijk zo ik dan niet de dag ervoor 2 verschillende gerechten klaarmaken. Liever de dubbele hoeveelheid maken en de helft in een ovenschaal doen met flink kaas erover. Verschillende soorten kaas kan ook. En als je geen zin hebt in 2 dagen hetzelfde eten, dan bewaar je de schaal een dagje langer in de koelkast.

Hoe lang/kort ben je thuis?

Pff. 2 keer koken op zondag...ik zou er geen zin in hebben. 1 keer per week tosti's met soep of salade is ook niks mis mee hoor! Ik zou gaan voor razendsnelle dingen, of bv een vaste kliekjesdag op maandag. En zondag hooguit 10 minuten besteden aan een pan soep of zo.

Ingrid (sorry, geen antwoord op je vraag. Ik zal morgen ook nog een paar ovenschotels voor je posten. Die Mouusaka van tig draadjes hoger is erg lekker. Maar behoorlijk bewerkelijk.)

Chippie

Chippie

05-12-2011 om 21:39

Alles-kan

Rode kool - gehakt of hachee - aardappelpuree
Spinazie a la blub - gehakt of kaas - aardappelpuree
Moussaka

Trix

Trix

05-12-2011 om 21:48

Uit de allerhande: indische gehaktschotel

Laatst gemaakt en erg lekker!

http://www.ah.nl/appie/recepten/recept?id=759102

Trix

Trix

05-12-2011 om 21:54

En bovendien...

Als je alleen al op de AH-site ovenschotel intoetst, dan komen er 81 recepten tevoorschijn

Fiorucci

Fiorucci

06-12-2011 om 07:04

Bloemkoolschotel

De bloemkoolschotel van Maggi (meen ik) is erg lekker.

Jessica O

Jessica O

06-12-2011 om 07:33

Boerenkool schotel

Ook heerlijk en makkelijk.
Of, ik doe ook wel eens rosti-rondjes en vis in de oven. Heb er dan al een salade bij gemaakt. Ook makkelijk en lekker.

http://www.snelklaar.nl/modules.php?name=Recipes&op=viewrecipe&recipeid=7288
Hier staat het recept van de boerenkoolschotel.

Jessica

Gisteren gemaakt

Jamie Olivers steak&guiness taartjes. Je maakt een stoofschotel van rundvlees, pastinaak, wortel, bleekselderij, tomaat, en stopt dat in ovenschaaltjes met een bladerdeegdeksel. De hoeveelheid was dusdanig veel, dat ik meer dan de helft aan stoofschotel nog over heb. Die eten we morgen in combinatie met witte rijst en komkommersalade.

Silone?

En de Guiness?? Ik neem aan dat die er ook door moest?

Ingrid

Olee

Ja, die ook ja Dat was het hele idee erachter. Stoven in de guiness...
(ik hoop niet dat iemand een van de recepten die ik hier neerkwak ooit maakt, want er mankeert altijd wel wat aan.)

Lol...

daarom dacht ik, ik roep het maar even. Beetje droog & smakeloos zonder het bier denk ik...

Ingrid

Merel

Merel

06-12-2011 om 11:16

Twee:

Eentje die ik volgens mij ook vanaf OO heb: ovenschaal onderin tomatenplakjes, groene pesto erop uit een potje, iets van 5 klodders, beetje verdelen. Dan pangasiusfilet erop (zak van AH) ik doe de hele zak maar gewoon. Half glaasje witte wijn over het geheel, en een beetje kookroom en dan geraspte kaas erover (oude kaas). Ik maak er meestal los even rijst bij, dat is dan het enige wat je moet doen, of je moet de schotel afdekken met plakjes aardappel en dan de kaas. Ik doe 'm een half uur (moet de vis al wel ontdooit zijn) in de oven op 220 graden.
Gisteren had ik zelf wat geflanst, spekblokjes en een beetje gehakt gebakken. Wat plakjes champignons, prei, rode paprika, courgette erbij, en wat kerrie poeder. Even bakken in de hapjes pan dus. Dan alles in de ingevette ovenschaal, zakje kerriesaus erdoorheen, plakjes aardappel en daar nog wat kaas over. Ook ongeveer half uur in de oven op 220 graden. Misschien moet het bij jou wat langer want bij mij is alles al warm natuurlijk (net gebakken)

bibi63

bibi63

06-12-2011 om 16:30

Misschien ook 1-pans gerechten?

Als variantie op de ovenschotels en ook van te voren klaar te maken: 1-pansgerechten, die je op de dag zelf alleen hoeft op te warmen:
Bijv.: Chili con carne (op mijn manier...). Ui fruiten, gehakt erdoor rullen, gesneden prei en stukjes paprika meebakken, uitgelekte pot bruine bonen erdoor, een blik tomatenblokjes (met sap) erdoor, kruiden met chilipoeder (let op: sommige merken zijn erg heet, dus een klein beetje voor de smaak), paprikapoeder en gedroogde basscilicum. Gewoon de volgende dag de pan weer op het vuur en heet laten worden (roeren).
Je kunt natuurlijk ook allerlei pastasausen van te voren maken (met lekker veer groente en tomaten erdoor). De volgende dag alleen de saus opwarmen en pasta koken en klaar is kees. Als je kids al die groente in de pastasaus maar zo zo vinden, kun je er ook even de staafmixer doorhalen, dan ziet het er gewoon als een tomatensaus uit
Of een rijke tomaten- of groentesoep. Makkelijk van te voren te maken en alleen even opwarmen. Evt. een stokbroodje erbij.
Gr. Bibi

pooh bear

pooh bear

06-12-2011 om 16:37

Toevallig

Heb ik met pakjesavond een heel leuk tijdschrift gekregen met 97 ivenschotels. Staan erg leuke dingen in.
Overhoord special 5 heet het.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Ilva

Ilva

06-12-2011 om 19:16

Bedankt

Ik ga de straks even kopieeren en dan wat proberen van de week. De reden dat we geen kliekjes (meer) eten is dat we op woensdag en donderdag ook weinig tijd hebben en dan maken we dus ook makkelijke dingen. In het weekend wil ik dus gewoon lekker eten omdat ik dan tenminste tijd heb. Op maandag komen we om ongeveer 10 voor half 6 thuis en even na 6 uur moeten we weer de deur uit. Ovenschotel is dan ideaal. M'n oven is geweldig en zorgt er voor dat het om half 6 helemaal klaar is. Het is dus thuiskomen, tafeldekken, eten en wegwezen. Manlief en de andere kinderen ruimen de tafel op. Maandag is echt m'n rendag. Ik begin om half 7 in de ochtend en als de kinderen om half 9 allemaal in bed liggen plof ik neer. Ik vind het wel altijd een leuke dag maar wel heel druk en nu ik tussendoor zo heerlijke ovenschotel kan eten is het tenminste even een rustpunt en kunnen we daarna weer gaan rennen.

Meike

Meike

06-12-2011 om 21:28

Ken het

O ja, ik ken het. En het is te gewoon voor woorden maar ik eet op donderdag (is jouw maandag) vaak macaroni uit oven, gemaakt op woensdag. Gewoon macaroni, gehakt, ui, courgette, rode parika en zo'n kant-en-klare mix erdoor. Afdekken met kaas.
En soms ook soep. Mergpijpje, wat soepvlees, veel soepgroente en dan stokbrood erbij. Is niet duur en makkelijk op zondag te maken. Of op woensdagmiddag, in mijn geval. Wil je het recept?

Inge M

Inge M

07-12-2011 om 09:06

Ik zou telkens twee schotels tegelijk maken

en dan bedoel ik twee dezelfde. De ene eet je de dag erna, de ander stop je in de vriezer en eet je bijvoorbeeld twee weken erna. Zo hoef je nog maar om de week op zondag extra te koken.
En twee schotels zijn nauwelijks meer werk dan één.

Alle recepten voor eenpansgerechten kun je ook in een ovenschaal gooien. Eventueel met een extra laagje kaas er bovenop.

bibi63

bibi63

07-12-2011 om 13:07

Pasta met 4 kazensaus

Hoe maak je die saus? Er moet in ieder geval géén geitenkaas in zitten (bleh!). Iemand een lekker recept?
Gr. Bibi

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.