Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tango

Tango

27-12-2014 om 18:16

OV vraag Rotterdam

Op zondag 4 januari gaan wij met onze zoon en een vriendje naar De Kuip waar een vriendschappelijke wedstrijd van Feyenoord wordt gespeeld. 4 personen dus, man en ik en 2 kinderen.
Nu zitten we nog met het vervoer. We kunnen een parkeerkaart kopen voor bij de Kuip maar dit kost 15 euro. Met de tickets voor de wedstrijd mag je gratis in de tram of bus maar niet in de metro. Waar zouden we de auto betaalbaar kunnen parkeren zodat we per tram verder kunnen naar het stadion? Helemaal reizen met OV wordt ons veel te duur. Man heeft geen OV-chipkaart, vriendje van zoon weet ik niet. Metro is daarom ook lastig.
Wie heeft een suggestie?

Uit welke richting kom je?

Als je uit de richting Den Haag komt kan je je auto gratis parkeren bij station Meyersplein, daar is plek zat en het is maar vijf minuten rijden vanaf de snelweg. Je neemt dan de afslag richting vliegveld, daar staat aangegeven hoe je er moet komen. Je kan vanuit daar zo op de Randstadrail stappen die je in 10 minuten naar het centrum brengt.

skik

als je een ov-kaart hebt en gebruikt

dan kost parkeren bij Kralingsezoom 2 euro, vanaf 1 januari (het is nu nog gratis)

de Kuip is niet in het centrum hoor Skik. Wat zou jouw suggestie zijn qua vervoer richting Feyenoord?

oh ja

voor dat goedkoop parkeren is 1 OV-kaart genoeg. Volgens mij kun je vanavf Kralingsezoom met een bus bij de Kuip komen (Brienenoordbrug over), dat is niet ver.

Tango

Tango

27-12-2014 om 23:23

Kralingsezoom

Ken ik wel. Daar dacht ik inderdaad aan maar ik weet alleen dat je vanaf daar de metro kan pakken. Als er een bus naar de Kuip rijdt zou dat geweldig zijn. Weet iemand dat en zo ja welke?
We komen overigens uit richting Gouda. Randstadrail stopt volgens mij niet bij de Kuip in de buurt en ik weet ook niet zeker of dat onder trams of bussen valt.

bromvlieg

"de Kuip is niet in het centrum hoor Skik. Wat zou jouw suggestie zijn qua vervoer richting Feyenoord?"

Daggiedaddikdaniewisdan ;0)? Ik ga nooit met ov, maar ik neem aan dat je vanuit centrum wel met ov bij de Kuip kan komen. Als je vanuit de richting Den Haag komt scheelt Meyersplein een heel stuk rijden in vergelijking met Kralingse Zoom. Maar Tango komt uit de richting Gouda, dus dan is KZ handiger. Overigens ging mijn man altijd met de auto naar Zuid en parkeerde hem daar ergens op het bedrijventerrein, da's op zondag gratis en een kwartiertje lopen.

skik

Christel

Christel

28-12-2014 om 13:56

metro

Ik vind de metro niet zo heel goedkoop hoor en als je ook nog met z'n vieren gaat zou ik in Rotterdam op zoek gaan naar een tramhalte waar ik gratis kan parkeren. Ik zit regelmatig in metro E en vanaf station Melanchtonweg (daar kan je gratis parkeren) kan je gratis met de tram naar de Kuip.

http://m.9292.nl/reisadvies/rotterdam_melanchtonweg/rotterdam_stadion-de-kuip/aankomst/2015-01-04T1147/2

guera

guera

28-12-2014 om 21:40

lombardijen

Gratis parkeren bij station Lombardijen en dan verder met tram.
http://www.dekuip.nl/contact-bereikbaarheid/bereikbaarheid/openbaar-vervoer

Ad Hombre

Ad Hombre

28-12-2014 om 22:02

guera

Vanaf station lombardijen lopen is volgens mij sneller dan met de tram.

Tango

Tango

28-12-2014 om 22:45

Ja, hier heb ik wat aan

Station Lombardijen, kan je daar gratis parkeren? Dat zou dan heel mooi zijn. Is dat goed aan te rijden met de auto?
En vanaf daar de tram en dan 5 minuten lopen lijkt me prima.
Lopen vanaf Lombardijen is leuk maar ik heb werkelijk geen idee hoe ik dan moet lopen hoor. Zo bekend ben ik niet in Rotterdam. Heb geen zin in een zoektocht. Die 5 minuten vanaf de tramhalte moet lukken, w.s. zie je de kuip dan al liggen en anders volgen we de mensenmassa wel

Tango

Tango

29-12-2014 om 08:48

Google maps is your friend

Heb je geen smartphone? In Google Maps kun je een wandelroute instellen en trilt je telefoon in je zak iedere keer als je een andere weg in moet slaan.

Als je liever een gewone beschrijving hebt:
Vanuit het station naar het westen lopen, links bij de Smeetlandseweg en dan links bij de Olympiaweg (of volg de massa's), stadion ligt dan rechts

Maar als je liever een echte Rotterdamse tram meemaakt, dan gaat dat ook heel prima. In de buurt van station Lombardijen kun je inderdaad gratis parkeren.

Tango

Tango

29-12-2014 om 18:09

Haha

Ik heb wel een smartphone, maar alleen met wifi. Dus elders geen internet. Ben wat dat betreft misschien wat te zuinig . Geen idee hoe ver het lopen is vanaf Lombardijen maar wij pakken die tram wel hoor, die is toch gratis. Nu maar hopen dat er daar nog wel een parkeerplekje is.

Barvaux

Barvaux

29-12-2014 om 18:48

tango

Ik heb ook alleen wifi maar ik maak gewoon een foto van de route op internet op mijn laptop. Je kunt vervolgens gewoon inzoomen waar nodig.

Moni

Moni

29-12-2014 om 18:58

Zonder internet kan ook

Als je smartphone gps heeft, dan kun je navigatieprogramma's vinden die daar voldoende aan hebben. Dan moet je wel van tevoren de kaart laden van het gebied waar je heen wilt.
Ik dacht dat de gratis app Waze zo kan werken...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.